Zdrasti Umnici,
pishe vi malak umnik s nadezda da stane goliam ::))) do tuka s glupostite
OK

Predelno mi e iasno koe kak raboti ( Mersi na N. Nikodimov za pomoshta za
PPPoE) PPPoE i PPTP. Obache sled goliama igrachka s mppe, mschap i mschap-v2
neshto se razocharovah ot PPTP. Zashto triabva passwd da e smbpasswd za kvo
mi e toia radius ako shte me kara da pisha parolite na 2 mesta. V system za
pop3 demona i v smbpasswd za da moze radius da me auth prez ms-chap
encrypted password. Posle vzeh da si igraia s PPPoE tam pone niama mppe. Nai
golemia mi problem e che klientite hlenchat za tova ms-chap pod PPTP. Dokato
pri PPPoE vidiah che moga da si polzvam standarten pap pri koeto niama nuzda
da si igraia da procheta v celia net kak da kombiniram pap za dial-up sys
ms-chap za vpn pod radius servera. Ok do tuka pylna magla sega da rechem che
mina na pppoe imam otdalecheni mashini prez wireless bridgove kvo pravim
togava.
Idei
1. pravim lokalni segmenti s lokalen pppoe server prez centralen radius
server ( spomenah ne moga da se izmykna ot tam parolite mi triabvat za
poshtata)
2. pravia edin segment koito v momenta e nad 100 mashini cable+wireless da
minavat prez edno pppoe + radius.

I za da vi stane oshte po maglivo
Kvo shte kaze typia win kato mu sloza eth bez ip i toi kato lud slusha
dhcpd-to koeto ne iskam da imam v momenta zashtoto ne iskam da se vizdat
mashinite ako ne sa vyv vpn-a

I imam edin vypros kak da gi napravia tia mashini v edin segment da ne se
vizdat za da ne stava v edinia krai na grada se zakacha drug v drugia krai
na grada i zuliat igri prez ip koeto ne e ot moiata mreza ne che im otchitam
vytreshnia trafik ama pone malko da se strahuvat. Che inache noshtem
antenite na wireless-a svetiat ot trafik. I taka moga li da im zadam fake ip
s netmask 255.255.255.254 prez dhcp-to
shte staneli vyobshte tazi magia.
A oshte edin vypros multilink na pptp oznachav li che shte napravi 2 sesii
na po 115200 ili tam na kolkoto gi pravi s double bandwidth.

Drugia mi problem e che ne moga da izkopaia pptp client za pod win koito da
polzva tova koeto az mu kaza bez da hlenchi. Butah v PPTP klienta na edin
sat provider i stana daze krasivo ama ne mi se hodi do vseki klient na gosti
za da mu pokaza kakvo tochno triabva da se promeni v cfg filetata che da
trygne kym moia vpn.

Open sym za vsiakakvi idei vkluchitelno i da si izgoria diplomata na
systemen administrator :)))

Aide pozdravi da mi doidete na gosti v USA
The_Brain

          • ... Peter Stoilov
        • ... Alexander Atanasov
          • ... Yovko Lambrev