--- In protest-ro@yahoogroups.com, diana lungu <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> luptat pt egalitatea de oportunitate pt toti indivizii, indiferent
de
> background-ul lor social, ethnic sau politic,
>
> - Imagine aceasta "idilica" o fi existat poate,   in capul
parintilor fondatori ai USA,

Well, pe treaba cu "parintii fondatori" nu dau absolut 2 bani. E
gargara de prostit bizonimea. Orice tara are parte de mituri din astea
penibile (in cazul RO, vezi cartile lui Lucian Boia) ca sa-si
construiasca o reprezentarea colectiva. Thomas Jefferson, de ex, a
fost stapan de sclavi (vreo 500 inteleg) si a violat sclavele la greu
(a avut nu stiu cati copii din "relatiile" astea). Cum se impaca
chestia asta cu  "all men (sic!) are created equal" si dreptul
fiecaruia la "life, liberty and the pursuit of happiness" introduse
tot de el in Declaratia de Independenta, ii las pe altii sa faca
conexiunea.

> Filosofia de viata americana nu promoveaza decat cultul banului,
banului, banului; dimensiunea umana din social a disparut complet.

Cu asta sunt oarecum de acord: cultul banului e dominant si a capatat
proportii grotesti. Viata culturala e insa si ea extrem de intensa si
diversa. Arunca o privire, de ex, pe Book Channel si o sa intelegi la
ce ma refer. Vorbim din nou de 2 americi. Ce mi se pare extrem de
trist e ca flagelul asta tampit al banului a lovit si Estul la greu,
inclusiv in RO. Un consumerism si materialism asa scarbos, infofolit
intr-un discurs religios dezgustator, n-am mai vazut demult. E
simpatic pe perioada scurta. Te distrezi haios.

Dupa 2-3 zile insa de stat prin RO nu stiam cum sa plec mai repede. Cu
mici exceptii (cateva pe lista asta), distractia de capatai a
oamenilor e sa stea la cozi la Carefour, sa-si afiseze mobilele (???)
si sa discute exclusiv despre cum sa faca cat mai multi bani. Ce-i
rahatul asta? Inteleg ca penuria din comunism a impins oarecum
societatea in directia asta, dar treaba devine absolut hidoasa.
Canalele TV sunt practic pline de mitocanii, infotainment, si
penibilitati religioase: o populatie intreaga e indobitocita
sistematic. Ca sa nu mai vorbesc de sexismul si rasismul rampant. Suna
deja familiar, nu?

Pe de alta parte, life is short, prostimea multa, iar eu am treaba ca
la balamuc. La buna vedere!

Give underprivileged students the materials they need to learn.
http://us.click.yahoo.com/4F6XtA/_WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM