Pai eu sint de profesie.  asa ca doar pe tine trebuie sa te lamureasca.
Am ajuns la calculatoare  proiectind reactoare, izolatii, transfer de
caldura, samd pe Felix. Am mai  programat calculatoare analogice!!
Punctul de roua este legat  si de temperatura si de umiditate. Vezi pe
wiki.Daca un perete este permeabil la umezeala, vapori de  apa, atunci
el va fi permeabil in ambele directii. Permeabilitatea  unidirectionala
este apanajul unor tipuri speciale de membrane care nu se  folosesc in
constructii. Iar daca un perete este  permeabil la vaporii de apa,
atunci este sigur permeabil la oxigen, azot, CO2,  si pe cale de
consecinta nu asigura izolarea termica, pentru ca exista  convectie.
Daca exista umezeala intr-o  incapere nu este obligatoriu sa existe si
condens, daca temperatura este  suficient de ridicata. Incearca sa
intelegi de ce se aburesc ochelarii iarna  cind intri in casa si de ce
dupa o vreme aceasi ochelari in aceasi casa, la  aceasi umezeala nu se
mai aburesc.   Mai citeste o data sau de  doua ori ce am scris ca sa
intelegi, nu lasa superficialitatea sa te  copleseasca.

DC?  T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în  pom
Cine tace nu e om.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, Gushterul LAIR <gushteru@...> wrote:

> Asta cu punctul de roua este doar legata de temperatura, nu are
legatura cu
> respiratia peretilor din cate stiu eu cel putin.
> Nu ti se pare normal ca atunci cand ai in camera o umezeala, peretii
camerei sa
> se umezeasca la randul lor? La fel, cand ploua si iti uda peretii.
Daca iti pui
> o vopsea pe pereti de nu mai trece apa prin ea, ce crezi ca se
intampla? La asta
> ma refeream cu respiratul lor...
>
> (oricum nu sunt de profesie, dar as fi curios sa ne lamureasca cineva
cu
> experienta strong in asa ceva)
>
> Gushterul

peste