Chiar stiu despre punctul de roua, really.
Insa din ce am inteles eu, in cazul unei umiditati neventilate, peretii care
"respira" pot ajuta la evaporarea umiditatii absorbita de perete, de exemplu
cand in camera este 80% sau la limita imposibilitatii de evaporare si afara
este
mai putin, peretele absoarbe umezeala si evaporand-o la exterior. Poate asa ma
intelegi.

Deci eu _nu_ vorbesc despre punctul de roua in casa. Punctul de roua este clar
ca daca il ai pe perete in casa, you are doomed, poti sa ai si 20% umiditate
tot
igrasie ai pe pereti. Este tipic pentru romani sa puna polistiren subtire (e
mai
ieftin) necalculand unde o sa fie punctul de roua la anumite temperaturi.
Faptul
ca ai temperatura ridicata in casa, nu inseamna ca nu ai punct de roua pe
pereti. (ma rog decat daca ai vre-o 30-40 de grade si afara nu sunt -50:)))

Repet, nu vorbeam de punctul de roua. Ci spuneam ce inseamna faptul ca peretii
"respira".
Oricum exemplele date si de mine si de Dan difera de la caz la caz, nu trebuie
lumea sa isi puna/scoata polistirenul de pe casa. Conteaza atat umiditatea,
temperatura, presiunea, tipul/grosimea peretelui. Poti sa ai foarte bine
umiditate 80%, fara punct de roua si fara polistiren cu o casa cu un zid
calculat bine (ca si compozitie), sau poti sa ai umiditate 20%, cu punct de
roua
in casa, chiar daca are polistiren de 5 cand caramida de exemplu este varza.

Gushterul