El día 18 de abril de 2012 16:28, damufo <dam...@gmail.com> escribió:
> Boas:
> En todo caso é unha boa noticia tendo en conta que ven da RAG, ese ente na
> miña opinión arcaico que tardou nove anos en adaptar o dicionario á
> normativa do 2003.
>
> Oxalá esta publicación (a do dicionario) sexa un comezo de máis dinamismo e
> proactividade por parte da RAG (é un desexo).
>
> Deica

Quen saíu cazar a lingua galega?
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/04/19/galicia/1334863323_475293.html
E o órgano onde ese aldraxe toma forma oficial é nada máis e nada
menos que o Boletín Oficial do Estado. Alí veñen de publicarse os
orzamentos destinados ás diferentes academias por parte do Ministerio
de Educación e Cultura. Era previsíbel un recorte de fondos, e así
foi. Esa poda é dunha media do 22% na Real Academia Vasca (xunto coa
Sociedade de Estudos ou Eusko Ikaskuntza) e no homólogo Instituto de
Estudos Cataláns. Esa mesma proporción dáse nas outras institucións
que teñen esa condición de academias, incluída a Academia de Historia
(que por enriba recibe un agasallo para o seu Dicionario histórico
pro-franquista). A excepción é a Real Academia Galega. O recorte
orzamentario para a RAG é o triplo das outras entidades. Pola súa
banda, a Xunta recortou nos dous anos pasados as súas axudas nun 30% e
este ano outro 29% máis.

Este golpe de mar coloca o funcionamento da Academia da Lingua Galega
nunha situación de stand by, que diría Manuel Antonio. Iso vai obrigar
a paralizar todas as comisións de traballo, pois o orzamento nin
sequera é dabondo para os gastos correntes. A institución ademais ten
ao seu cargo a actividade e mantemento do Museo Pardo Bazán. Semella
que só a axuda da Fundación Barrié fará posíbel a continuación de
Clásicos da Academia. Cómpre lembrar que foi o ano pasado cando por
vez primeira a RAG recibiu prestacións do Estado español, a diferenza
das súas homólogas. Existe unha “débeda histórica” e, neste caso, non
é un eufemismo.

Por comparación

http://www.elcultural.es/version_papel/LETRAS/28263/Victor_Garcia_de_la_Concha

-¿Cuál es el presupuesto actual de la RAE?
-Ahora oscila entre los 6'5 y los 7 millones de euros; algo menos de
la mitad procede de los Presupuestos Generales del Estado, y el resto,
de la Fundación Pro Academia, la Asociación de Amigos de la Academia,
los mecenazgos y las ayudas de la Fundación. Y tenemos mecenazgos
especiales. Hemos sufrido algunos recortes, como todos, y ha bajado
bastante el presupuesto del Diccionario Histórico, pero las grandes
empresas españolas son muy sensibles al tema del idioma, porque todas
tienen intereses en América, y saben que comunidad americana es lengua
pura.