Menyebut bekenaan dengan nama ..

adalah kewajiban ibu bapa memberi nama yang baik kepada anak-anak yang di lahirkan..

oleh itu ibubapa bertanggungjawab memberi nama yang mempunyai makna yang bagus...

Bukan kah di padang masyar nanti kita di panggil dengan nama yang diberi beri ibu bapanya....

sekiranya anak diberi dengan nama yang buruk ... makanya ia akan menundukkan mukanya pabila namanya di panggil Allah untuk dihisab ...lantaran teramat malu....dengan namanya yang buruk itu...

p/s: Jangan memberi nama yang terlalu panjang buat anak perempuan.... susah nanti pengantin lelaki hendak menyebut nama isteri semasa menikah... tak cukup satu nafas......

>From: "rarachm" <[EMAIL PROTECTED]>

>To: [EMAIL PROTECTED]
>Subject: Re: [RantauNet] Lagi, Nama Orang Minang .....
>Date: Wed, 19 Jun 2002 01:29:06 -0000
>
>saya rasa kalau soal nama adalah adat dan kebiasaan. bukan agama.
>kita pisahkan dulu antara arab dan islam, yaa...?
>kegagalan memisahkan arab dan islam itu yang membuat sorban lebih
>tinggi setingkat dari kupiah.
>
>~rarach.

>marilah awak
>Urang Tuo ka
>anak,
>ndak
> [...]

MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: Click Here
RantauNet http://www.rantaunet.com Isikan data keanggotaan anda di http://www.rantaunet.com/register.php3 =============================================== Mendaftar atau berhenti menerima RantauNet Mailing List di: http://www.rantaunet.com/subscribe.php3 ATAU Kirimkan email Ke/To: [EMAIL PROTECTED] Isi email/Messages, ketik pada baris/kolom pertama: -mendaftar--> subscribe rantau-net [email_anda] -berhenti----> unsubscribe rantau-net [email_anda] Keterangan: [email_anda] = isikan alamat email anda tanpa tanda kurung ===============================================

Kirim email ke