Re: [Talk-cz] Náměstí a třídy

2017-05-22 Tema obsahu Jan Martinec
046%3B49.9275%2C14.3427#map=15/49.9845/14.3977=N Jistě, cedule se mění rychleji než číslování silnic, ale stejně tak se mění cokoli jiného, co mapa zachycuje; "nemapujme, mohlo by se to změnit" je recept na prázdnou mapu. Zdar, HPM Dne 22. 5. 2017 21:24 napsal uživatel "Marián Kyral&q

Re: [Talk-cz] Náměstí a třídy

2017-05-22 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 22. 5. 2017 15:01 napsal uživatel "Jan Dudík" : nevím, zda by se ty rozepsané zkratky neměly dávat aspoň jako alt_name= (či jak se to píše) No vida, zrovna dumám tady nad tou poznámkou, zda je pražská Národní třída dostatečně odlišný název od OTG názvu "Národní":

Re: [Talk-cz] "Attributes deleted" - robot vandal?

2017-05-22 Tema obsahu Jan Martinec
nzina (Děčín a Litoměřice). > > 2017-05-22 18:46 GMT+02:00 Jan Martinec <j...@martinec.name>: > >> Byla-li bys tak laskavá? Díky - němčinou nevládnu. >> >> Jinak jeho tagu o editoru nevěřím, tohle fakt vypadá na autoeditaci nebo >> nějakou hodně jednoduchou appku

Re: [Talk-cz] "Attributes deleted" - robot vandal?

2017-05-22 Tema obsahu Jan Martinec
německy. A pokud nepomůže, pak > jedině napráskat a nechat stopnout. Není to jen u nás, je to mimo jiné i > Slovensko. > > 2017-05-22 17:48 GMT+02:00 Jan Martinec <j...@martinec.name>: > >> Na komentáře zatím nereaguje, vypadá na bota. Co s ním? >> > > > __

[Talk-cz] "Attributes deleted" - robot vandal?

2017-05-22 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, vylezl mi v pražském feedu divný edit od uživatele mvw93 - a o pár hodin později další. Tak jsem se podíval na jeho historii a vypadá to, že výhradně jen vandalizuje benzínky (maže tagy). Na komentáře zatím nereaguje, vypadá na bota. Co s ním?

Re: [Talk-cz] Náměstí a třídy

2017-05-22 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 22. 5. 2017 12:14 napsal uživatel "Karel Volný" : +1, akorát místo "(žst.)" bych uvažoval spíš nad tím "(vlak)" neboť a) je to ikonka vlaku, ne budovy/nástupiště b) bylo by to konsistentní, mějme buď dvojici "bus"/"vlak", nebo "zast."/"žst.", ale ne u jednoho označení

Re: [Talk-cz] Náměstí a třídy

2017-05-21 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 22. 5. 2017 1:02 napsal uživatel "Ha Noj" : > Můžeš sem, prosím, poslat link na ten svůj changeset? Nevidím ho ve feedu, který mám pro Prahu. https://www.openstreetmap.org/changeset/48869509 No...pokud to odpovídá místnímu stavu (sice pochybuju, že kdokoli ověřil stav u

Re: [Talk-cz] Kvartální pivo 06/2017

2017-05-19 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 19.5.2017 v 09:02 Pavel Zbytovský napsal(a): Napsal jsem o tom větičku na osmap.cz/komunita Možná by stálo za to zmínit i ve weeklyOSM (zrovna mi dorazilo, tak mě to trklo :)). Též tam odkazuju na spredsheet, kde bychom mohli dávat aktuální informace +

Re: [Talk-cz] Mapa policejních okrsků

2017-05-18 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Slyšel, ale neumím si představit, k čemu by to v OSM bylo (což možná jen vypovídá o mé představivosti).Na druhou stranu, jiná administrativní členění máme v mapě taky, aniž to má nějaký dopad na uživatele, chleba to žere infinitezimálně. Takže pokud je pro to nějaký use case, importujmež;

Re: [Talk-cz] Cyklistický mapathlon

2017-05-16 Tema obsahu Jan Martinec
No, sci-fi, přesně: ve významu "to je ale zajímavá představa hodná spekulace;" ze současné Prahy, kde město vymýšlí úplný zákaz cyklistů v centru a většinový názor je "každému automobilistovi pruhů dle potřeby, každý dle svého motorového objemu, dálnici skrz každou čtvrť" to zní opravdu hodně

Re: [Talk-cz] Cyklistický mapathlon

2017-05-16 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 16.5.2017 v 11:50 Karel Volný napsal(a): 'hoj, Podařilo se mi i dopátrat se toho, jak "ohnout" profil BRouteru, aby lépe kopíroval při navigaci zákonnou úpravu, takže se chci pokusit dotáhnout i tohle - zatím standardní profily většinou nepoužívají tagy use_sidepath a táhnou po hlavní

Re: [Talk-cz] Cyklistický mapathlon

2017-05-15 Tema obsahu Jan Martinec
No, to vypadá, že PnK taky *hledá* nejlepší způsob mapování, viz dotazy tady: https://m.facebook.com/events/1329753103774019?view=permalink=1345362452213084 (Z mobilu to nezkopíruju, ale například je tam dotaz na use_sidepath, na který se tu nedávno ptala/který používá právě Majka :D) Zdar, HPM

Re: [Talk-cz] Dobíjecí stanice na mobily

2017-05-14 Tema obsahu Jan Martinec
2017-05-13 21:46:22, Jan Martinec wrote: > > Ahoj, > > > > Zdá se, že se v poslední době roztrhl pytel s "dobjte si u nás svůj > mobil" > > - dneska jsem se prvně setkal s venkovní dobíjecí stanicí v Praze na > > Hradčanské: > > > &

[Talk-cz] Dobíjecí stanice na mobily

2017-05-13 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Zdá se, že se v poslední době roztrhl pytel s "dobjte si u nás svůj mobil" - dneska jsem se prvně setkal s venkovní dobíjecí stanicí v Praze na Hradčanské:

[Talk-cz] Cyklistický mapathon PrahouNaKole 15.května (toto pondělí)

2017-05-12 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, asi víte, že v pondělí pořádá Prahou Na Kole první cyklomapathon: "Chcete pomoci s vytvářením nejpodrobnější cyklistické mapy Prahy?" Na FB padl dotaz (V.Filler), "dorazí i někdo z OSM komunity, kdo by nás případně informoval o novinkách ve stavu OSM, které je při zákresu cyklo třeba

Re: [Talk-cz] [OpenStreetMap] Miroslav Suchý vyřešil jednu z vašich poznámek

2017-05-12 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 11.5.2017 v 21:33 Karel Volný napsal(a): čusbus, jak doprčic udělám z bodu poznámky bod v mapě? když se přepnu na iD, tak mi zmizí is it just me or ... to se ten krám ani nedá donutit zobrazit souřadnice, když už neumí převést poznámku na bod? K. Ahoj, asi nedá. iD je hlavně

Re: [Talk-cz] revert Mimoň

2017-05-11 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, A autor se nevyjádřil? Abychom si to nerevertovali tam a zpátky - podle názvu changesetu je údajně něco v nepořádku. Navíc Potlatch není úplně editor, který bych čekal od náhodného začátečníka...je to zvláštní. Zdar, HPM Dne 11. 5. 2017 8:58 napsal uživatel "Milan Cerny"

[Talk-cz] Letecké snímky DigitalGlobe lze teď používat pro OSM

2017-05-10 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, pro ty, kdo nezaznamenali v listu OSM-talk nebo ve feedech: Z DigitalGlobe uvolnili své letecké snímky pro odvozování do OSM; nějakou dobu už je poskytovali pro jednotlivé projekty HOTOSM, teď to otevřeli úplně pro užití v OSM.

Re: [Talk-cz] OSM notes v Androidu

2017-05-09 Tema obsahu Jan Martinec
Na tohle a na chybějící tagy se hodí StreetComplete: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.westnordost.streetcomplete Zdar, HPM Dne 9. 5. 2017 21:09 napsal uživatel "Miroslav Suchý" : > Tak jsem dneska likvidoval nějaké poznámky v mapě. A našel jsem některé >

Re: [Talk-cz] dotaz na pyramidu v rybníku Svět

2017-05-03 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 3.5.2017 v 11:09 Zdeněk Pražák napsal(a): Při opravě v okolí Třeboně jsem si všiml, že v rybníku Svět u hotelu Bohemia se zobrazuje nějaká hora - viz http://rawgit.com/osmcz/osmcz/photoDB-gui/index.html#map=15/49.0011/14.7660=kKVGB Nevím jak to opravit Ahoj, to je chyba měření ze SRTM

Re: [Talk-cz] Zmizelá Invalidovna

2017-04-28 Tema obsahu Jan Martinec
Multipolygon s building=yes? Za mě to vypadá úplně standardně, to bude bug v rendereru. Ani se tam poslední dva roky nic neměnilo. Zdar, HPM Dne 28. 4. 2017 13:47 napsal uživatel "Mikoláš Štrajt" : Tak jsem dnes koukal na svoje mapové vrstvy a zjistil jsem, že MapBoxu zmizela

Re: [Talk-cz] CheckAutopista2

2017-04-25 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, V zásadě nejjednodušší je doskrolovat si k tomu v mapě, a pak dát Select in current view. Případně můžeš zkusit vyhledávání podle ref, ale tam bude trochu problém s jednoznačností: D11 jsem našel, silnic číslo 9 mi to nabídlo hromadu v různých státech. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 25.

Re: [Talk-cz] Dotaz

2017-04-23 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, jak moc podrobně? Zrovna včera jsem přidával[0] destination=*, když jsem byl projel kolem, ale systematicky to nemapuju. Zdar, Honza Piškvor Martinec [0]: http://www.openstreetmap.org/changeset/48042645 Dne 23. 4. 2017 18:20 napsal uživatel "Marek" : > Dělá někdo

Re: [Talk-cz] názvy sad změn v JOSM

2017-04-21 Tema obsahu Jan Martinec
A když jsem si aktualizoval na současnou 11963, taky mi to funguje normálně. Že by fakt nějaká chyba ve stable? HPM Dne 21. 4. 2017 16:42 napsal uživatel "Jan Martinec" <j...@martinec.name>: > JOSM/1.5 (11407 en) > > Ale nahrávám "všechno v jednom requestu" -

Re: [Talk-cz] Svatý obrázek

2017-04-21 Tema obsahu Jan Martinec
Aha, No vida, furt se člověk učí. Dobrý vědět, díky! HPM Dne 21. 4. 2017 16:59 napsal uživatel "Martin Ždila" < martin.zd...@freemap.sk>: > 2017-04-21 16:55 GMT+02:00 Marián Kyral : > >> jak mám otagovat tenhle obrázek? historic=wayside_shrine? >> > >

Re: [Talk-cz] Svatý obrázek

2017-04-21 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Jednoznačně wayside_shrine. Pokud bych věděl, tak bych tam tagnul i religion(=christian? + denomination=roman_catholic?). Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 21. 4. 2017 16:55 napsal uživatel "Marián Kyral" : Ahoj, jak mám otagovat tenhle obrázek? historic=wayside_shrine?

Re: [Talk-cz] názvy sad změn v JOSM

2017-04-21 Tema obsahu Jan Martinec
ažák" <zpra...@seznam.cz>: v které verzi JOSM to funguje? ------ Původní e-mail -- Od: Jan Martinec <j...@martinec.name> Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> Datum: 21. 4. 2017 16:11:02 Předmět: Re: [Talk-cz] názvy sad změn v JOSM Měl

Re: [Talk-cz] názvy sad změn v JOSM

2017-04-21 Tema obsahu Jan Martinec
Měl jsem něco takového asi týden zpět ve vývojové verzi (josm-latest), v aktuální už mi to zase funguje. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 21. 4. 2017 16:06 napsal uživatel "majka" : > A ještě co to je za verzi JOSM? Protože kdysi dříve to jedna z verzí > dělala taky,

Re: [Talk-cz] částečná jednosměrka

2017-04-17 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Zrovna ta linkovaná stránka pro kola specificky uvádí "Bicykly (*oneway*: bicycle =no) jsou značeny jinak a je potřeba používat značky cycleway =opposite/cycleway

Re: [Talk-cz] Pražské OSM setkání - výstupy

2017-04-14 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, K čemu barrier? Location=overground je definovaná[0] jako "na zemi, neprojdeš." Přidávat v takovém případě barrier=yes, aby to bylo pohodlnější pro některý software konzumující OSM data mi připadá jako mapování pro renderer. Zdar, Honza Piškvor Martinec [0]:

Re: [Talk-cz] Relace bus linky Brno

2017-04-07 Tema obsahu Jan Martinec
No, já to třeba nemapuju kvůli totální nestálosti sítě - přinejmenším v Praze máme zmapovaný stav busů před rokem 2012: od té doby neuplynou tři měsíce, aby to šotouši s pastelkama aka ROPID nepřeorali. Těžko mapovat za permanentní revoluce...zejména když ze strany DPP dlouhodobě není zájem

Re: [Talk-cz] Další překlady wiki

2017-04-06 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, myslím si, že to tak není. Ano, já anglicky mluvím, i většina mé sociální bubliny se nějak domluví, ale ani tam si nejsem jist, že by všichni porozuměli "odbornému" textu. Ani na mapathonech nepotkávám jen lidi plynně anglicky čtoucí. A to jsme pořád v horních pár percentilech populace, co

Re: [Talk-cz] Pražské OSM setkání - výstupy

2017-04-04 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, V Praze je to tak na třetiny: duplicitní popisy POI v jazycích "orloj," osobní poznámky "tady jsem se vyndal," a poslední třetina je relevantní. Nějaký klikátko "už je v mapě/není na osobní poznámky" by se hodilo. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 4. 4. 2017 2:21 napsal uživatel "Petr

Re: [Talk-cz] Pražské OSM setkání - výstupy (mapy.cz a OSM)

2017-04-03 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 2.4.2017 v 15:18 Pavel Zbytovský napsal(a): * mapy.cz už ukazuje (c) OpenStreetMap i na české mapě :-) No, to je sice dobrá reklama pro OSM, ale zdá se, že trochu klamavá ;) Řešilo se to tu před dvěma roky se závěrem, že je asi jednodušší a zřejmě i právně

Re: [Talk-cz] Pražské OSM setkání - výstupy (pipeline)

2017-04-03 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Jo, to se hodí. Bohužel je ve zmapovaných částech trochu chaos - co je vidět na povrchu, většina je zmapovaná jako =overground, tj. "trubky leží na zemi, nepodlezeš." Stejně jsou ale zmapované i trubky na sloupech, který by měly být =overhead. V QA toolech jsem k tomu nic nenašel, a pokus

Re: [Talk-cz] Presun stranek na wiki

2017-03-25 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, knížectví máme jen jedno; Dolnoslaskie patří už nějakou dobu Polsku ;) Honza pedant Martinec Dne 25. 3. 2017 14:11 napsal uživatel "Karel Volný" : > On Saturday 25 March 2017 08:13:57 Tom Ka wrote: > > Jinak mozna > > jsem divnej, ale ja porad ziju v Ceske republice,

Re: [Talk-cz] Církev bratrská - denominace OSM?

2017-03-21 Tema obsahu Jan Martinec
ké církve jsou většinou omezeny na území Česka (/Slovenska?) > > JAnD > > > Dne 21. března 2017 17:37 Jan Martinec <j...@martinec.name> napsal(a): > >> Proč ne, ale bude s tím práce jak na kostele ;) Ale docela zajímavý téma >> na zmapování (ano, pět výskytů na p

Re: [Talk-cz] Církev bratrská - denominace OSM?

2017-03-21 Tema obsahu Jan Martinec
Proč ne, ale bude s tím práce jak na kostele ;) Ale docela zajímavý téma na zmapování (ano, pět výskytů na planetě mi připadá na samostatnou value málo, jak tu někdo zmínil - o paradox hromady se tahat nehodlám), nějaký sakrální stavby etc. jsou po vlastech všude, ale málo je jich otagovaných.

Re: [Talk-cz] Církev bratrská - denominace OSM?

2017-03-21 Tema obsahu Jan Martinec
To medle nevadí - kostel nebo modlitebna, to do amenity=place_of_worship spadá oboje jakožto druh využití. Na fyzický typ budovy máme tag "building," ne? (A teda náboženská válka "jak moc přesně mapovat a jak moc přesně klasifikovat/tagovat" se vede kolem OSM pořád, to je ostatně jeden z důvodů

Re: [Talk-cz] Církev bratrská - denominace OSM?

2017-03-21 Tema obsahu Jan Martinec
Prosazuju takovou úroveň zobecnění, která je v datech nějakým způsobem *užitečná* i člověku, nejen stroji, který si předzpracuje "EVKdFSMiD je podmnožina pastafariánů." Klasifikovat evangelické církve v situaci, kdy u nich máme doslova *jednotky* tagů[0] mi připadá jako matoucí (viz tady to

Re: [Talk-cz] Církev bratrská - denominace OSM?

2017-03-21 Tema obsahu Jan Martinec
A jsme u toho - CB nejsou ČCE, ale obojí mají v anglickém názvu ňáký Brethren (pomiňme, že "Evangelical Church Of *Czech* Brethren" je ČCE, nikoli CB, "Church of Brethren"). A teď babo raď - tagovat dvě různé církve jedním tágem, páč vypadá podobně? Nemyslím si ;) To už raději obecnější

Re: [Talk-cz] Církev bratrská - denominace OSM?

2017-03-21 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, "protestant" je medle nejbližší. V taginfo vidím 2x czech_brethren (a 4x moravian místo zdokumentovaného moravian_brethren), ale ani to mi nepřipadá přesný tag. Jakkoli bych si přál přesnou klasifikaci na všechno, i majoritní ŘKC má dokonce nesprávný tagy (roman_catholic je až 2. co do

Re: [Talk-cz] OsmAnd - prosim o radu

2017-03-15 Tema obsahu Jan Martinec
y by > nestačilo? > > Ale trochu jsem kecal, myslel jsem, že mám tu mapu staženou Česka staženou, > > ale byla to Přehledová mapa světa. A teď nevím, jak se na ní sakra > přepnout zpátky, > > páč už mi zobrazuje jen tu českou. Grrr > > > > Díky za radu

Re: [Talk-cz] OsmAnd - prosim o radu

2017-03-15 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Skoro bych řekl, že tam máš defaultní jazyk angličtinu (explicitně nebo z nastavení telefonu), zkus si to v nastaveních OsmAndu přehodit ba češtinu - to by mohlo pomoct. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 16. 3. 2017 5:35 napsal uživatel "Dalibor Jelínek" : > Čau, > >

Re: [Talk-cz] ele ve stopách - opravovat?

2017-03-13 Tema obsahu Jan Martinec
uživatel "Jan Martinec" <j...@martinec.name >: > Ahoj, > jo, kvůli tomu editu jsem ten dotaz vznesl; neber si, prosím, zásah do > "svých" dat osobně - kdybych chtěl být "velice aktivní," prostě bych to > přeplácl a neptal se. > > Nesouhlasím s tí

Re: [Talk-cz] ele ve stopách - opravovat?

2017-03-13 Tema obsahu Jan Martinec
ediny co tim docilite je rozbiti mapy. > Měj se, > Dalibor > > -Original Message- >> From: Jan Martinec [mailto:j...@martinec.name] >> Sent: Monday, March 13, 2017 10:03 AM >> To: talk-cz@openstreetmap.org >> Subject: [Talk-cz] ele ve stopách - opravovat? >>

Re: [Talk-cz] ele ve stopách - opravovat?

2017-03-13 Tema obsahu Jan Martinec
a me bych to asi opravoval na metry. At je v tom poradek. Měj se, Dalibor > -Original Message- > From: Jan Martinec [mailto:j...@martinec.name] > Sent: Monday, March 13, 2017 10:03 AM > To: talk-cz@openstreetmap.org > Subject: [Talk-cz] ele ve stopách - opravovat? >

[Talk-cz] ele ve stopách - opravovat?

2017-03-13 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, náhodou jsem na Ruzyni narazil na několik míst, kde je elevation značená ve stopách (feet), např. https://www.openstreetmap.org/node/21311985 - to je sice podle leteckých standardů, ale v http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:ele je explicitně uvedeno "musí být v metrech" a žádnou

Re: [Talk-cz] [offtopic] Rule 34 revisited

2017-03-10 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, To je, řekl bych, výjimečně odvážný návrh: kdo zná Rule 34, bude znát tu původní verzi; kdo nezná, taky vygooglí původní verzi. Chceme se prezentovat "tady je katalog porna, ééé, teda ne, vlastně map, chápete"? Nemyslím si - bude potřeba znovu dovysvětlovat, že vlastně to je SFW a

Re: [Talk-cz] Fwd: Využití Ortofotomapy pro OpenStreetMap

2017-03-06 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, zrovna včera jsem to tu hledal: " uvádějte k zakreslovaným věcem "source=CZ:IPRPraha:ortofoto", ať jsou na IPR spokojeni." HPM Dne 7. 3. 2017 1:51 napsal uživatel "Dalibor Jelínek" : Ahoj, jaky davame tag source= pri pouziti techto map? Dalibor > -Original

Re: [Talk-cz] Přijďte na pravidelný pražský mapathon v úterý 28. února do K10

2017-02-27 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, průšvih: ráno jsem se vzbudil znovu s virem. Nejsem ve stavu někam chodit, ale můžu být nápomocen přes Skype. Mrzí mě to - navíc takhle na poslední chvíli. Nevím, kdo všechno tam dnes chtěl dorazit, ale snad qeef nebo pschonmann by to zvládli. Ještě jednou se omlouvám, H.Martinec Dne

Re: [Talk-cz] Česká pošta - konvence pro název

2017-02-08 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, já bych to viděl na operator="Česká Pošta, s.p." name="Praha 025" alt_name="depo Malešice" Přesně na tohle ten operator=* je, dávat ho do name to medle zbytečně zaplevelí. HPM Dne 9. 2. 2017 7:30 napsal uživatel "Vladimír Domes" < vladimir.do...@gmail.com>: Ahoj, v poslední době se tu

Re: [Talk-cz] Fwd: Využití Ortofotomapy pro OpenStreetMap

2017-02-08 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, To je nějaký divný: Když ten link "OGC:WMS" zkusím přidat jako WMS do JOSM, tak zařve, že tam žádný vrstvy nevidí :( Kde dělám chybu? (Lezu z IP mimo jakoukoli veřejnou správu - ze by?) HPM Dne 4. 2. 2017 10:19 napsal uživatel "Jethro" : > Zdar, > dá se to přidat jako

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech - poznámka na okraj

2017-01-31 Tema obsahu Jan Martinec
ak než tou konvencí, kterou si tady my vzájemně řekneme. TL;DR: nemáme vliv na všechna vstupní data, a nic s tím nenaděláme. Pokud jsou validní, musíme s nimi žít. Dne 31. 1. 2017 12:43 odp. napsal uživatel "Pavel Machek" <pa...@ucw.cz>: On Fri 2017-01-20 20:19:31, Jan Martinec wr

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
To je zatím řešený tím crossignem - jak vidíme tady, LE je jako podřízená CA. Trochu jsem si s tím LE hrál, a přesně - když nepošlu spolu s certem ten ssl chain, desktop si poradí, ale android držkuje. HPM Dne 24. 1. 2017 13:52 napsal uživatel "honny" : > Zdar, > > časem

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
ebo chrome. Třeba můj Firefox na > Androidu 7 s tím nemá problém. > > Marián > > ------ Původní e-mail -- > Od: Jan Martinec <j...@martinec.name> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> > Datum: 24. 1. 2017 12:50:45 > Předmět

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
ernativní jména, takže bych očekával, že > ten certifikát bude fungovat pro všechny zadané domény. > > Marián > > ------ Původní e-mail -- > Od: Jan Martinec <j...@martinec.name> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> >

Re: [Talk-cz] Missing Maps na E15.cz

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, zase jsem zapomněl hodit na to pozvánku, dík za připomenutí: další mapathon v Praze už příští úterý v podvečer v coworkingu Opero (u Staromáku): https://www.eventbrite.co.uk/e/pravidelny-prazsky-mapathon-tentokrat-v-opero-registration-31288371361 Přijďte přijďte: uvidíte co jste neslyšeli,

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech - poznámka na okraj

2017-01-20 Tema obsahu Jan Martinec
(A když jsme u toho párování, porovnávání a podobných mňamek, __normalizace velkých písmen už teď zdaleka nestačí__ - je třeba používat nástroje, který má daný jazyk pro Unicode. Ne proto, že by to jinak nešlo, ale proto, že to tuhle práci udělá samo, i pro případy, který by mě ani nenapadly. Což

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-20 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, To jsme zase zpátky hledání problému pro řešení - pokud je ten datový zdroj s jakoukoli Unicode collation (mimo *_bin), tj. stávající stav, tak to bude hledat i porovnávat bez ohledu na diakritiku, velká a malá písmena, a dokonce i "exotické" whitespacy. (Exhibit A: Nominatim, zkuste si v

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-20 Tema obsahu Jan Martinec
On 01/20/17 13:18, Lukáš Karas wrote: Ano, lidé na to budou zapmínat a dělat chyby. Stejně jako nyní se může stát že někdo napíše název bez diakritiky. Jak chceš indickému nebo čínskému vývojáři vysvětlit že by měl do svého rendereru integrovat processor pro vkládání pevných mezer do českých

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-18 Tema obsahu Jan Martinec
Takže "hrůza z bílých znaků, protože Word je přesně jako OSM db"? ;) Na rozdíl od Wordu je celá OSM infrastruktura na Unicode, tohle je argument "předtím to tak nebylo, nový špatný." Stejnou logikou bychom vlastně měli používat jenom ASCII - já sám mám hromadu strašidelných historek o Wordu a

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-18 Tema obsahu Jan Martinec
Zrovna co se týče vyhledávání, tak není třeba se obávat: pokud má Nominatim Unicode collation (spoiler: má), tak můžeš zadávat nejen normální mezery, ale dokonce můžeš zadat "usti nad labem" bez diakritiky, a stejně to matchne "Ústí nadLabem", páč whitespace jako whitespace. Máme už století

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-17 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, On 01/17/17 11:13, Miroslav Suchy wrote: Dne 17.1.2017 v 08:45 Lukáš Karas napsal(a): Moje otázka zní, zda-li je žádoucí do OSM přidávat na taková místa nedělitelné mezery (v xml "", unicode znak U+00A0) Osobně bych byl proti. To bychom tam pak mohli pridavat i hinty, kde rozdelovat

Re: [Talk-cz] I/8 nebo II/608

2017-01-09 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 01/09/17 v 15:11 jo...@razdva.cz napsal(a): Ahoj, mam strucny dotaz teologicke povahy... ted, po otevreni posledniho useku dalnice D8 by se mela z puvodni silnice I/8 stat II/608. Tento stav uz je respektovan znacenim. Papirove by se tak ovsem melo stat az po prevedeni silnice na kraj.

Re: [Talk-cz] OSM pivo Praha - zápis

2017-01-04 Tema obsahu Jan Martinec
Ten walk je bezva, to se mi líbí :) (Má to nějaký dostupný API? Tohle by se mi moc líbilo si přepsat jako jednu z navigací v Locusu) Dne 01/04/17 v 10:02 Jakub Sýkora napsal(a): K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to umělo v případě, že je potřeba přejít přes

[Talk-cz] Trasování z leteckých snímků pro #missingmaps : Tracer?(-Server?)

2016-12-29 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, umí Tracer nebo TracerServer nějakým způsobem rozeznávání tvarů z leteckých snímků? A pokud ano, dá se do něj přidat modul na trasování z úplně jiného zdroje než z českých luhů, hájů a rúianů? O co jde: letos začaly mapathony Lékařů bez hranic v rámci projektu Missing Maps. Na začátku se

Re: [Talk-cz] otevření D8

2016-12-18 Tema obsahu Jan Martinec
ádu), plus to řazení do pruhů ve Stadicích. Tam by to chtělo zmapovat v terénu; osobně nevím, kdy budu mít cestu tím směrem. Teď je to medle "méně špatně," byť správně to není. HPM Dne 18. 12. 2016 1:44 napsal uživatel "jzvc" <j...@tpfree.net>: > Dne 17.12.2016 v 11:56

Re: [Talk-cz] otevření D8

2016-12-17 Tema obsahu Jan Martinec
;jzvc" <j...@tpfree.net>: > Dne 17.12.2016 v 10:00 Jan Martinec napsal(a): > >> Vzhledem k intervalu mi to připadá jako mikromapování ve 4D. Blanku taky >> někdo "otevřel" hned o půlnoci, tj 14 hodin před ofiko otevřením, >> podobně Pražský okr

Re: [Talk-cz] otevření D8

2016-12-16 Tema obsahu Jan Martinec
řou, tak tam nastavíme uzavírku :-D > > A třeba mapy.cz už mají připravenou objížďku: https://twitter.com/mapy_cz/ > status/809656308785881088 :-D > > Marián > > ------ Původní zpráva -- > Od: Jan Martinec <j...@martinec.name> > Komu: OpenStreetMap Cze

Re: [Talk-cz] otevření D8

2016-12-16 Tema obsahu Jan Martinec
No, tak to je z čistě mapařského pohledu ve střední Evropě nevídaná událost: km čtvereční terry incognity :D (Kdybych se nešklebil, tak nad tím brečím vzteky) Dne 16. 12. 2016 10:32 napsal uživatel "jzvc" : > Dne 16.12.2016 v 9:05 Marián Kyral napsal(a): > >> Ahoj, >> Tak prý už

Re: [Talk-cz] otevření D8

2016-12-16 Tema obsahu Jan Martinec
Ále, stejně to v neděli sjede až do Labe a bude vymalováno. Má to cenu to na jeden den editovat? ;) Jo, můžu si to připravit si to tady a s otevřením to upnout - ale bude potřeba potom resurvey pruhů, minimálně ve Stadicích. Dne 16. 12. 2016 9:33 napsal uživatel "Marián Kyral" :

Re: [Talk-cz] dotaz na vyčištění cache v JOSM

2016-12-10 Tema obsahu Jan Martinec
Cesta je popsaná tady https://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/Preferences#Windows (kazdy OS to ma trochu jinak, Win jsou jen prvni v seznamu) A pod tim je adresar "cache" - z mych zkusenosti lze jeho obsah beztrestne smazat :) HPM Dne 10. 12. 2016 11:30 napsal uživatel "Michal Pustějovský" <

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-12-07 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, já bych na to šel z druhé strany: "je to asi pod vodou, ale někdy nemusí být": http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ford Ostatně se to tu řešilo asi před rokem u nějakého mostu, který je většinu času pod hladinou přehrady, ne? HPM Dne 7. 12. 2016 4:47 odp. napsal uživatel "majka"

Re: [Talk-cz] Železniční trať - kilometrická poloha bodu

2016-11-24 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, podle mě i patří - ale je to licenčně kompatibilní s OSM? Nevidím tam nikde, jak je ten seznam licencovaný. Honza Piškvor Martinec Dne 24. 11. 2016 22:17 napsal uživatel "Lukáš Kohout" : > Zdravím, > > měl bych krátký dotaz, jaký zvolit klíč pro značení kilometrické polohy

Re: [Talk-cz] Liberland - WeeklyOSM CZ 330

2016-11-23 Tema obsahu Jan Martinec
Co se týče Liberlandu: v OSM byl zhruba před 3 lety...a vydržel tam několik dní, než byl (Chorvaty) revertován jako fiktivní. Což je poměrně přesný popis OTG stavu ;) HPM Dne 23. 11. 2016 10:09 napsal uživatel "Tom Ka" : Ahoj, je dostupné vydání 330 týdeníku weeklyOSM:

Re: [Talk-cz] Url pro mapu i se znackama

2016-11-18 Tema obsahu Jan Martinec
Ale prosím, jak si račte přát. Momentálně tam mám jen pár ikonek a Mapnik, ale všechno jde, když se chce ;) Tady naklikáte http://i.piskvor.org/rekola/staticmaplite/wizzard/ ...klikněte na "Show map in new window" ...a voila, obrázek. Hm, koukám, že se tam ta attribution dělá pěkně hnusná;

Re: [Talk-cz] Outdated Geofabrik?

2016-11-16 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, už jsem jeden výpadek updatů zaznamenal před týdnem, tenhle druhý trvá několik dní (poslední update odpovídá planet db z 2016-11-12T20:28:02Z ). Zřejmě se něco zaseklo - ale blog mlčí, a nic dalšího jsem nedohledal. HPM Dne 16. 11. 2016 11:09 napsal uživatel "Tom Ka"

[Talk-cz] TronV2 - nový typ mapového podkladu

2016-10-13 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, MapZen vyjel s verzí 2 interaktivního mapového podkladu pro hry - a je postavený nad OSM, jak jinak. Mimochodem, všimněte si provozu v jednosměrkách :) https://mapzen.com/products/maps/tron/more-labels/#17.690485164070925/50.03998/14.46963 HPM

Re: [Talk-cz] Dotaz na mapovani silnicnich pruhu

2016-10-11 Tema obsahu Jan Martinec
Merge_to_left mi připadá logický i pro 1-lane (zejména v situacích, kde ta lane přejde v připojovací pruh a skončí). Both_ways je blbě - to je vyloženě pro pruhy se střídavým/obousměrným provozem; to snad u nás ani není, nebo je? Každopádně U Kabla je to klasická silnice "jeden tam, jeden zpět,"

Re: [Talk-cz] Fwd: Porušení licence OpenStreetMap

2016-10-11 Tema obsahu Jan Martinec
Super, díky. Akorát teď koukám na výsledky voleb na https://interaktivni.rozhlas.cz/krajske-volby-v-okrscich/ - a není to Stamen Toner? Je to Stamen Toner! Napíšu jim - můžu použít tvůj text jako kopyto? Díky, HPM Dne 11. 10. 2016 11:13 napsal uživatel "Jachym Cepicky" <

Re: [Talk-cz] Střípky z pátku na SoTM 2016

2016-09-26 Tema obsahu Jan Martinec
A hele ho, Waze to řeší BT beacony. https://blog.waze.com/2016/09/waze-beacons-worlds-first-scalable.html?m=1 Dne 24. 9. 2016 7:58 napsal uživatel "Petr Holub" : > Super!! > > > OpenStreetView je tu taky, lákali na OBD2 dongle, aby se dalo dobře > > mapovat v tunelech > > Vis

Re: [Talk-cz] Cizojazyčná jména

2016-09-24 Tema obsahu Jan Martinec
sle - když mají společného jmenovatele, totiž editor. HPM Dne 24. 9. 2016 16:02 napsal uživatel "Matěj Cepl" <mc...@cepl.eu>: > On 2016-09-24, 13:26 GMT, Jan Martinec wrote: > > Pokud je name česky (tj . místním jazykem - OTGR), není > > problém, když je tam name:xy, b

Re: [Talk-cz] Cizojazyčná jména

2016-09-24 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Pokud je name česky (tj . místním jazykem - OTGR), není problém, když je tam name:xy, byť tady tím jazykem mluví jen turisti. Problém bych viděl jen u editů typu maps.me: "já plácnu do name název v portugalštině, a hotovo" (typicky Staroměstský orloj a radniční věž) Dne 24. 9. 2016 15:08

Re: [Talk-cz] WTF? [Was: Re: Patra a nákupní galerie ...]

2016-09-20 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, obavam se, ze jo. Dne 20. 9. 2016 19:02 napsal uživatel "Matěj Cepl" <mc...@cepl.eu>: > On 2016-09-20, 15:58 GMT, Jan Martinec wrote: > > Inu, automatika. Nedělá wheelmap třeba to, že seskupuje do changesetu X > > posledních změn? (Co jsem tam byl kdysi, n

Re: [Talk-cz] WTF? [Was: Re: Patra a nákupní galerie ...]

2016-09-20 Tema obsahu Jan Martinec
Inu, automatika. Nedělá wheelmap třeba to, že seskupuje do changesetu X posledních změn? (Co jsem tam byl kdysi, nevyžadovalo to registraci, a do OSM to commitovalo na pozadí) Tohle by tomu přístupu odpovídalo - ale nehroutil bych se, pokud vím, mění jen pár vybraných tagů souvisejících s

Re: [Talk-cz] Update taginfo serveru?

2016-09-15 Tema obsahu Jan Martinec
-09-15 14:50 GMT+02:00 Jan Martinec <j...@martinec.name>: > Tvar je divnej (tzv Splácnutej Merkator) , ale je to ten tvar, do kterýho se > to generuje, protože je to vygenerovaný z taginfa ;) > > Zadal jsem si v taginfu key=border_type, a jenom vybarvil ten tvar, který mi >

Re: [Talk-cz] Update taginfo serveru?

2016-09-15 Tema obsahu Jan Martinec
A není to jenom překomplikovanost ve snaze být připraven na jakkoli nepravděpodobné varianty? Je potřeba generovat si tvar státu dynamicky (co kdyby se měnil)? Vzhledem k tomu, že je to taginfo pro ČR, nějaká velká změna v rozsahu poskytovaných dat není pravděpodobná a navíc je to jen orientační

Re: [Talk-cz] Nezname klice countour a countour_ext

2016-09-14 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, někdo nasypal do db vrstevnice. Jinými slovy, contour a contour_ext jsou pomocné tagy na zobrazování vrstevnic - ale používají se až v kombinovaných datech, kde z jedné strany přijde OSM extrakt, z druhé strany SRTM data zkonvertovaná do ways, které jsou právě takto tagované, spojí se to

Re: [Talk-cz] Maps.ME značky někde úplně jinde.

2016-09-13 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, to je maps.me. Zverik hlavní vývojář urputně předstírá neexistenci problému. Vot těchnika! Jinak je na to na wiki talk page, kam lidi píšou issues, a maps.me na to reagují...nebo ne. Řešilo se to i tu v talk-cz cca dva měsíce zpět, že sice hromada lidí přes to mapuje, ale mnohem větší

Re: [Talk-cz] cesta pod vodou

2016-09-13 Tema obsahu Jan Martinec
No, ono to i na té odhalené fotce vypadá "abandoned" - ta díra uprostřed nebude průjezdná, a možná ani průchozí. HPM Dne 13. 9. 2016 16:01 napsal uživatel "Milan Cerny" : > Ono je to těžký, pokud to někdo mapovat v době sucha, viz odkaz, tak se > ani nedivím, že je to

Re: [Talk-cz] cesta pod vodou

2016-09-13 Tema obsahu Jan Martinec
To vypadá jako trolltagy, všechno. Já bych to otagoval abandoned:highway (místo highway), možná intermittent bych nechal, a ruins vyhodil. Případný detaily do note, libo-li :) Honza Piškvor Martinec Dne 13. 9. 2016 13:42 napsal uživatel "Pavel Machek" : > On Tue 2016-09-13

Re: [Talk-cz] Subscribe to area?

2016-09-13 Tema obsahu Jan Martinec
Já používám JOSM a plugin Reverter: předhodím mu číslo changesetu a dostanu sadu operací, která je k němu inverzní (neboli špatný changeset+můj revert=0). Ještě dělám to, že si stáhnu okolí toho chs., abych si ověřil, že jsem revertem něco nerozbil a že tam není ještě nějaký další dáreček, ale

Re: [Talk-cz] Subscribe to area?

2016-09-13 Tema obsahu Jan Martinec
No, malé oblasti - já mám takhle sledování na Prahu, a zvládá to celkem slušně (a lze to provozovat i lokálně, pokud máš odněkud osmc updaty). Honza Piškvor Martinec Dne 13. 9. 2016 11:13 dop. napsal uživatel "Petr Kadlec" < petr.kad...@gmail.com>: > Ahoj, > > 2016-09-11 23:55 GMT+02:00 Matěj

Re: [Talk-cz] cenová skupina

2016-09-09 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, nelíbí se mi to, z několika různých důvodů. "Kouknu a vidím" bude v nejlepším případě konzistentní v rámci oblasti, hůře pak alespoň od jednoho editora, navíc těžko verifikovatelný (čili obvyklý problém subjektivního značení). Na rozdíl od jiných atributů typu otevírací doba nebo název bude

Re: [Talk-cz] Fwd: Česká komunita OpenStreetMap | OpenStreetMap.cz

2016-09-06 Tema obsahu Jan Martinec
Jako první krok určitě - ale některé moje poznámky v zahraničí poněkud hnijí. HPM Dne 6. 9. 2016 13:03 napsal uživatel "Matěj Cepl" : > On 2016-09-06, 09:35 GMT, Jan Dudík wrote: > > našel jsem chybu v mapách, ale neumím s tím - můžete můj > > podnět předat dál nebo to opravit?

Re: [Talk-cz] Kvartální pivo 7.9. - Praha

2016-09-02 Tema obsahu Jan Martinec
Tak pokud bude pěkně (a mělo by, podle předpovědi ), mohli bychom třeba Na Hradby, na Vyšehradě; a pokud to bude vypadat blbě, lze naopak využít Zlý Časy v Nuslích. Případně Kulový Blesk na I.P.Pavlova taky není špatný, a navíc u metra. Honza Piškvor Martinec Dne 2. 9. 2016 13:08 napsal uživatel

Re: [Talk-cz] Zpracování vrstevnic pro mapy

2016-08-19 Tema obsahu Jan Martinec
Phyhgtmap to tahá právě z viewfinderpanoramas, mám na to skript. Licenci nevím, řešil jsem to tehdy pro os . užití, tam je to ok. Honza Piškvor Martinec Dne 19. 8. 2016 21:11 napsal uživatel "Ladislav Laska" < la...@kam.mff.cuni.cz>: > Ahoj, > > jak píšou ostatní, obsahují mnoho voidů a možná i

Re: [Talk-cz] kvartální piva

2016-08-16 Tema obsahu Jan Martinec
Hmm, nejak to propadlo do hlubin mailboxu. Za mne super napad - obvykle jsem v Praze a okoli. Honza Piskvor Martinec Dne 16. 8. 2016 8:08 dop. napsal uživatel "Ladislav Nesnera" < nesn...@email.cz>: > Myšlénku mám za dobrou, klíč za geniální (y) a reakce za překvapivě > nulové.. :-OOO > > > >

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 314

2016-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, ta diskuse se rozhorela u toho Herrmann-ova postu na OSM. Říct "někteří nesouhlasí" je dost slabý výraz - i autor to původní vyjádření zmírnil. (V následujícím postu řeší využití OSM dat a autonomních dronů při záchranných operacích - zjevně mu nechybí fantazie, proč ne, od toho konečně ty

<    1   2   3   4   >