Ahoj,
bohužel se mi nepodařilo přijít na to, jak odpovědět na konkrétní dotaz
v archivu, tak to holt posílám všem.
Chtěl jsem reagovat na diskuzi ohledně zápisu římských čísel, protože jsem
ten, co je měnil na Unicode (nebo alespoň jeden z nich, možná je takových lidí
víc :). Důvod nejsou maný
Nelze, viz licenční ujednání:
3.4 Uživatel nesmí Obsah Služby nijak upravovat, ukládat, rozmnožovat,
vytvářet s jejich pomocí odvozená mapová díla nebo používat jinými způsoby,
než které umožňuje dokumentace funkcionality Služby a Smluvní ujednání.
Dne 27. ledna 2018 13:33:58 Milan Cerny nap
Není to mirror na Bing. Zkusil jsem ty ortomapy použít v iD a je tam viditelně
„© Seznam.cz, © TopGis“.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
On úterý 6. února 2018 0:41:29 CET Radek Kučera wrote:
> Když se použije jenom plocha a žádné linie, dokáže tohle zpracovat nějaká
> navigace a uvažovat trasu přes plochu?
OsmAnd ani GraphHopper Vrchlického sady nedají (a obecně to procházením grafu
řešit nepůjde), ale ve Wiki je
> Most pedestri
Hlavní výhodu ploch vidím v tom, že plochy jsou vizuálně vidět v editoru. U
width nevím, jestli jsem nepřestřelil. Pokud by vedle byl plot nebo budova, je
dost blbý, když to v renderu bude kolidovat (lze to řešit nějakými pravidly,
ale IMO je lepší mít správně vstupní data než to řešit v rendere
Dne středa 7. února 2018 17:24:04 CET, Matej Lieskovský napsal(a):
> @Sten
> Neměl by být problém zařídit, aby editor zobrazoval šířku. JOSM zvládá
> pruhy, tohle zvládne taky.
> Šířku můžeš z orto taky odhadnout a kreslit každý chodník jako plochu
> kopírující okraje budov bude noční můra na edita
Ahoj,
já dávám do name plný název (bez jakýchkoliv zkrácenin, podle Wiki) a do
short_name zkrácený tvar, takže to Nominatim najde i podle krátkého tvaru. IMO
je to stejné, jako když název v RÚIAN používá „nám.“, „tř.“ nebo „nábř.“.
Mapy.cz i Google mají asi nějakou tabulku pro plná jména, která
Jak se pozná, jestli jméno v RÚIAN obsahující zkratku je nebo není zkratka?
Třeba tohle
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/ulice/74241
Je to zkratka nebo není?
Sten
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinf
Problém je, jak to do OSM zapsat. Dovedu si dobře představit, že třeba
nábř. Kpt. Jaroše v Jičíně bude někdo hledat jako nábřeží Kapitána Jaroše,
protože v Praze se jmenuje takhle (a naopak), a tak by to OSM mělo umět
najít. Podle Wiki je name pro plnou formu, kratší forma patří do short_name
a
https://www.openstreetmap.org/search?query=Slint%C3%A1%C4%8D
https://www.openstreetmap.org/search?query=Pavl%C3%A1k%2CPraha
:-)
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
Ahoj,
tohle jsem jednu dobu zkoušel, ale nefunguje to dobře. Bod by měl být
umístěn na místo, kde je logický střed obce, třeba náves nebo křižovatka.
Pokud je to area, tak tohle nejde, area má jen fyzický střed, který může
být třeba uprostřed rybníku, na poli či dokonce mimo samotnou area (poku
Tagy natural=water, water=pond ap. jsou na vnější cestě, ne na tom
multipolygonu.
Dne 21. dubna 2018 21:54:48 Václav Kroupar napsal:
V Zámeckém rybníce jsou 2 ostrovy
https://www.openstreetmap.org/#map=18/50.51200/13.44393
V editačním režimu je vidím, ale na vyrenderované mapě ne. Co jsem uděl
Nebo kdybyste si chtěli hrát s Unicode, tak none:yellow:none:𝓛:black
En 17 de mayo de 2018 11:24:29 Jan Skala escribió:
L je takhle značka pro zříceninu jak je vidět i na tabuli. L jako písmeno
musíš dát do dalšího chlívečku. Takže none:yellow:none:L:black
Honza
Dne 17. 5. 2018 10:33 AM naps
Ahoj,
ta mapa nevypadá, že by byla z dat OSM. U Chebu jsem dělal obchvat II/214,
ten tam zakreslený je, ale původní průtah je tam pořád zakreslený jako
silnice II. třídy, který jsem přitom zároveň odznačil. Také má jinak
zakreslené třídy silnic na dálniční křižovatce na sever od Chebu.
Sten
padá jakkoliv).
On 23.5.2018 10:37, Jan Sten Adámek wrote:
Ahoj,
ta mapa nevypadá, že by byla z dat OSM. U Chebu jsem dělal obchvat II/214,
ten tam zakreslený je, ale původní průtah je tam pořád zakreslený jako
silnice II. třídy, který jsem přitom zároveň odznačil. Také má jinak
zakreslené třídy si
V ID je to označit bod, Ctrl+C, Ctrl+V a umístit nový bod. A pak je potřeba
přidat nový bod do relací tras a smazat všechny tagy a relace u původního bodu.
Sten
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo
Protože ta outer cesta je otagovaná building=yes.
Sten
En 6 de junio de 2018 12:27:09 Miroslav Suchy escribió:
Prosím, netušíte někdo jak se udělá atrium v budově?
Konkrétně mám
https://www.openstreetmap.org/relation/2796983
a netuším proč tam Carto nevykreslí tu díru. Poradíte někdo?
Mirek
Ten rozepsaný nápis je, jak to lidé přečtou. U těch názvů ulic jsem souhlasil,
že T. G. Masaryka asi nemá být rozepsané, protože lidé to skutečně čtou „té gé
masaryka“, ale ještě jsem neviděl někoho (kromě malých dětí), kdo by četl
„vyhl.“ jako „vyhl“.
Tohle není tagování pro TTS, tohle je obec
short_name používám, když ta zkratka není součást samotného názvu objektu, ale
nějakého přívlastku, který se v OSM běžně přidává, třeba přírodní památka
(short_name=PP …). Anebo když to má nějakou ustálenou zkrácenou formu názvu,
ale teď si nemůžu vzpomenout, jestli jsem v Česku něco takového v
Podle https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Speed_limits je doporučené zadat
hodnotu do maxspeed a pro zdroj rychlosti použít source:maxspeed (např.
maxspeed=110 source:maxspeed=CZ:trunk), a co jsem viděl při editacích, tak
se to tak i používá. maxspeed:type popisuje Wiki jako britskou specialitu.
Ty základní hodnoty jsou mnohem víc rozepsané v https://
wiki.openstreetmap.org/wiki/Speed_limits#Country_code.
2Fcategory_conversion_table
U těch Default speed limits asi jde o to, že tam budou uvedeny i rychlosti pro
nákladní auta, autobusy ap.
Sten
Dne pondělí 11. června 2018 17:32:04 CEST, P
Pokud vím, tak to právě dopadlo tak, že zkratky se rozepisují, ale iniciály
ne, tedy „nám. T. G. Masaryka“ by v OSM mělo být „náměstí T. G. Masaryka“
(+ official_name=„nám. T. G. Masaryka“ a sorting_name=„T. G. Masaryka“)
Sten
En 14 de junio de 2018 22:23:10 majka escribió:
On Thursday, 14
A ještě alt_name=„náměstí Tomáše Garrigue Masaryka“
Sten
En 14 de junio de 2018 23:26:46 Jan Sten Adámek escribió:
Pokud vím, tak to právě dopadlo tak, že zkratky se rozepisují, ale iniciály
ne, tedy „nám. T. G. Masaryka“ by v OSM mělo být „náměstí T. G. Masaryka“
(+ official_name=„nám. T. G
OsmAnd to má jako placený plugin
Sten
En 16 de junio de 2018 11:22:37 Marek Janata escribió:
Ahoj,
Nevíte někdo prosím, jestli existuje něco jako osm pro more? Jde mi o mapu
hloubek u pobřeží Chorvatska a Itálie
Marek
___
Talk-cz mailing list
Tal
OsmAnd to zobrazuje, pokud to zapneš v nastavení mapy.
Sten
En 18 de junio de 2018 23:03:54 Petr Vozdecký escribió:
Ahoj,
po letech jsem se setkal s úkolem zjistit, které úseky dálnice jsou placené
a které nikoliv. Na OSM renderech na osmap.cz to vizuálně oddělené nemáme.
Pamatuji se (tedy
Primárná účel OSM je orientace v terénu, tedy primární zdroj dat je reálný
svět. Všechno ostatní jsou sekundární zdroje, které lze použít, ale jen jako
doplňující, při konfliktu má reálný svět přednost. V případě té Kliniky, tak
v OSM být má, třeba s poznámkou, že tam je nelegálně (obdobně https
To stejné v Praze, střední školy a gymnázia, alespoň ty, které jsem
kontroloval, jsou amenity=school a nikdy nebyly college.
Sten
En 4 de julio de 2018 09:00:20 majka escribió:
On Wed, 4 Jul 2018 at 08:16, Tom Ka wrote:
Ahoj, vim, ze sla kolem toho uz nejaku dobu zpatky diskuze, nebyl by
ne
Ahoj,
já na tohle používám Mapillary. V iD je mezi zdroji dat, v JOSM pro to
určitě bude nějaký plugin také, zobrazuje jej i OsmAnd. Má docela dobré
pokrytí, hlavní tahy jsou prakticky všechny, místní často taky. Umí i
rozpoznání značek, ty lze v iD také zobrazit.
Funguje to tak, že aplikace
highway=track nemá žádný default:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions
U nás by měla být navigovatelná i autem (např. různé příjezdy k chatám),
takže pokud tam auta explicitně nesmí, chyba je spíš v chybějícím access
než v navigaci.
Sten
En 31 de agos
Čau,
používám maxweight:total, viz
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Dopravn%C3%AD_zna%C4%8Dky_v_%C4%8Cesku
Sten
En 8 de setiembre de 2018 22:21:28 mahdi1234 escribió:
cau,
jak znacit pokud je znacka kde je maximalni hmotnost vozidla 15t s
dodatkovou tabuli "jedine vozidlo 29t"?
htt
To PDF uvádí jen to, že to bude trvat déle, ne že by to mělo něco stát.
Jestli uvedli, že to bude něco stát, tak k tomu musí být jiné zdůvodnění.
Sten
En 9 de octubre de 2018 21:39:21 Miroslav Suchý escribió:
Tak jsem zkusil ziskat od RSD mapu oploceni dalnic, ale RSD za to chce
uplne nesmys
Jestli jsem to pochopil dobře, tak ty náklady jsou hlavně za extrakci plotů
z jejich map. Možná by bylo levnější (a pro OSM užitečnější) chtít ty mapy
celé.
Sten
Dne čtvrtek 18. října 2018 17:56:58 CEST, Miroslav Suchý napsal(a):
> Tak tady je odpověď
> https://www.dropbox.com/s/h9du9mobtzkfdn4
V Třeboni na náměstí:
https://openstreetmap.cz/#map=18/49.00434/14.77250&layers=mAKVG
Sten
Dne čtvrtek 25. října 2018 14:02:32 CEST, Pavel Pilát napsal(a):
> Napadne někoho místo, kde jsou všechny čtyři TZ na jedné cestě? Chtěl jsem
> se jen podívat, jak to vypadá, když na turistické vrstvě opens
Mapoval bych to jako packstation:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Packstation#Tagging
Sten
Dne pátek 26. října 2018 14:35:53 CEST, majka napsal(a):
> U schránek jsem narazila na jednu, která mě v datech irituje už delší dobu
> - je zadaná jako name=AlzaBox , je to v Říčanech.
> Pokud je to
Tohle je určitě OSM. Velikost písmen u jména té cedule vlevo dole jsem před
půl rokem opravoval:
https://www.openstreetmap.org/node/3137995690/history
Sten
Dne 11. listopadu 2018 13:03:47 Pavel Machek napsal:
On Fri 2018-11-09 09:23:48, Mikoláš Štrajt wrote:
Ahoj,
z internetu to není vidě
Ahoj,
místo voltage bych spíš doporučil
voltage:primary=22000
voltage:secondary=400
a pro budovu building=service, building=industrial je budova, kam chodí lidi
pracovat
Také se mi nezdá formát toho ref. V terénu jsem zatím vždy viděl „XX “,
kde XX je TS nebo RS a číslo (a je tam meze
> OK, v datech jsem u nas hlavne videl ze se pouziva z nejakeho duvodu
> "building=industrial" ale podle wiki mas 100%ni pravdu a melo by to byt
> "building=service".
Nejspíš proto, že RÚIAN to nerozlišuje.
> V Praze jsou vsechny stanice "TS ", v datech to TS neni protoze je to
> databaze roz
Také souhlasím, s touhle terminologií je IMO mnohem jasnější, co to
znamená, i pro lidi, kteří neměli teorii grafů. Místo linie by asi šlo
použít i čára.
Btw. pokud by node měl být uzel, pak way by měla být hrana, taková je česká
terminologie teorie grafů (v angličtině v tom mají trošku bordel
Ahoj,
> Zdravím všechny, a jsem tu s dotazem. Poslední dobou narážím na to, že se
> (zejména) noví uživatelé snaží na mapu dostat firmu. A téměř vždy to končí
> prostým strčením do name u budovy, případně všech budov na pozemku, v
> horším případě i včetně popisu toho, co ta firma dělá/nabízí.
> O
Ahoj,
priority=forward/backward.
Sten
Dne 11. května 2020 2:56:43 Jan Martinec napsal:
Ahoj,
Občas potkávám značky Dej přednost protijedoucím vozidlům (P7/P8); netuším
ale, jak takový úsek otagovat. Obvykle je to zúžený most/podjezd (např. v
Praze Radotíně pod severním zhlavím nádraží)
J
leisure=playground?
Sten
Dne středa 23. září 2020 22:26:58 NZST, Jan Macura napsal(a):
> Zdravím vespolek,
>
> nějaký nápad, jak označit v OSM toto: http://www.detskaherna-line.cz/ ?
> tourism=theme_park mi přijde jako overkill.
>
> Díky
> H.
signature.asc
Description: This is a digitally s
41 matches
Mail list logo