Ahoj,

já dávám do name plný název (bez jakýchkoliv zkrácenin, podle Wiki) a do
short_name zkrácený tvar, takže to Nominatim najde i podle krátkého tvaru. IMO
je to stejné, jako když název v RÚIAN používá „nám.“, „tř.“ nebo „nábř.“.

Mapy.cz i Google mají asi nějakou tabulku pro plná jména, která nezobrazují,
protože je umí vyhledávat a přitom se nenechají zmást chybnými jmény: „Karla
Jaroslava Mašky“ najde K. J. Mašky, Blansko, ale „Karla Jaromíra Mašky“ již ne.
Ale vypadá to na (polo-)automaticky generovanou tabulku, protože obsahuje (pro
ruční zpracování) očividné chyby: třeba „Jarmily Václava Živcových“ je na
Mapy.cz nutné zadat bez „a“ mezi křestními jmény (J. V. Živcových, Rudná), ale
opět se nenechá zmást a nenajde „Jaroslavy Václava Živcových“; Google tohle
jméno ulice nejspíš nedokázal rozluštit, protože se mi jej nepodařilo najít
jinak než zkrácené.

official_name by asi také šlo použít, ale to je IMO spíš pro případy, kdy
oficiální jméno obsahuje navíc slova, která se běžně v name neuvádí (třeba
„Kostel svatého Jiří“ pro name „svatý Jiří“), ne pro rozepisování zkratek. Při
editaci OSM jsem již také viděl klíč long_name, ale ten není dokumentovaný ani
podporovaný Nominatimem.

Sten