Re: [talk-cz] Dětská herna

2020-09-23 Tema obsahu Jan Sten Adámek via talk-cz
leisure=playground?

Sten

Dne středa 23. září 2020 22:26:58 NZST, Jan Macura napsal(a):
> Zdravím vespolek,
> 
> nějaký nápad, jak označit v OSM toto: http://www.detskaherna-line.cz/ ?
> tourism=theme_park mi přijde jako overkill.
> 
> Díky
>  H.



signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Dej přednost protijedoucím - jak tagovat?

2020-05-10 Tema obsahu Jan Sten Adámek via talk-cz

Ahoj,

priority=forward/backward.

Sten

Dne 11. května 2020 2:56:43 Jan Martinec  napsal:

Ahoj,

Občas potkávám značky Dej přednost protijedoucím vozidlům (P7/P8); netuším 
ale, jak takový úsek otagovat. Obvykle je to zúžený most/podjezd (např. v 
Praze Radotíně pod severním zhlavím nádraží)


Jak byste to tagovali? Highway=give_way je normální Dej přednost v jízdě a 
navíc je bodová, nic podobného jsem ve wiki nenašel.


Díky,
Honza Piškvor Martinec
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Značení firem

2020-05-07 Tema obsahu Jan Sten Adámek via talk-cz
Ahoj,

> Zdravím všechny, a jsem tu s dotazem. Poslední dobou narážím na to, že se
> (zejména) noví uživatelé snaží na mapu dostat firmu. A téměř vždy to končí
> prostým strčením do name u budovy, případně všech budov na pozemku, v
> horším případě i včetně popisu toho, co ta firma dělá/nabízí.
> Osobně jsem se doteď vyhýbala tomu, firmy do OSM dávat. Po projetí wiki se
> mi potvrdilo, že ten můj původní důvod trvá :) Je v tom totiž docela
> bordel, a podle mě se s tím zatím vůbec nepočítá.

Myslím si, že firmy by v mapě být měly, je to jedna z běžných funkcí mapy, 
Mapy.cz, Google Maps i Bing Maps je mají. Některé druhy firem mají tagy docela 
dobře dokumentované (třeba office=it nebo craft=bakery), u jiných je to horší.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Category:Offices
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:craft

> Velká stavební firma:
> Centrála, závody - office=company & company=construction nebo
> nezdokumentované office=construction (viz debata u klíčů
> ) , k tomu jméno
> a kontakty

office=construction je víc používané než company=construction a víc odpovídá 
ostatním office:
https://taginfo.openstreetmap.org/tags/office=construction
https://taginfo.openstreetmap.org/tags/company=construction

> obalovna/betonárka
> landuse=industrial & industrial=?? / man_made=plant &
> product=concrete/asphalt a k tomu jméno a kontakty

man_made=plant nevidím dokumentované ani používané (jen 1 uzel). Existuje 
man_made=works, ale to je spíš pro budovy. IMO pokud je to velký areál, který 
obsahuje několik různých částí (zásobníky, míchací věže, skládky), tak dává 
smysl to označit landuse. Nejspíš landuse=industrial industrial=factory 
product=asphalt|concrete.

> stavební dvůr, tj. skládkové plochy + plochy pro mechanizaci
> jen landuse=industrial a jméno

landuse=industrial industrial=construction?

> strojírenská firma
> landuse=industrial & industrial=machine_shop / man_made=plant =??
> a jméno + kontakty

To první nebo jiný industrial=*.

> logistické centrum
> landuse=commercial + jméno + kontakty

landuse=industrial industrial=warehouse|port|storage (pobočky, kam mohou 
zákazníci: office=logistics), případně kombinovat s cargo.

Sten

signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Překlady pro iD s KeepRight

2019-01-13 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Také souhlasím, s touhle terminologií je IMO mnohem jasnější, co to 
znamená, i pro lidi, kteří neměli teorii grafů. Místo linie by asi šlo 
použít i čára.


Btw. pokud by node měl být uzel, pak way by měla být hrana, taková je česká 
terminologie teorie grafů (v angličtině v tom mají trošku bordel a 
používají několik různých termínů).


Sten

Dne 13. ledna 2019 11:47:46 Pavel Zbytovský  napsal:
Danieli, mě link funguje. Pokud je na vině mail klient, zkus se tam 
proklikat třeba odsud: https://openstreetmap.cz/talkcz/c2711


Honzo, dík za případnou snahu :)
Co se týče terminologie, snažil jsem se pomocí těchto překladů vyjít vstříc 
začátečníkům na mých školeních OSM. Pokud se way překládalo jako cesta, 
bylo to pro ně matoucí - proto "linie" se ukázalo jako dobrý neutrální 
termín. Podobně slovo uzel znají spíše matematici, proto se slovo "bod" zdá 
vhodnější.


Je to klidně k diskusi. :) Jen možná lepší držet nyní jeden terminologický 
klíč a pak případně změnit všechny výskyty.


P.




On Sat, Jan 12, 2019 at 6:13 PM Jan Macura  wrote:
Ahoj,

On Sat, 12 Jan 2019 at 11:16, Pavel Zbytovský  wrote:
pokud byste měl někdo chuť, budu rád za pomoc s překlady v editoru iD [1].

taky mi přišlo oznámení, zkusím tomu pár chvilek věnovat.

Aktuální terminologický slovníček:
- node = bod (nikoliv uzel)
- way = linie (nikoliv cesta)

Aniž bych do toho teď chtěl víc rýpat, tak čistě ze zvědavosti: kde se 
vzalo přesvědčení, že je vhodnější překládat node jako bod a way jako 
cesta? (feature jako prvek je naprosto "all right")


H.
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Import rozvoden v Praze

2018-11-19 Tema obsahu Jan Sten Adámek
> OK, v datech jsem u nas hlavne videl ze se pouziva z nejakeho duvodu
> "building=industrial" ale podle wiki mas 100%ni pravdu a melo by to byt
> "building=service".

Nejspíš proto, že RÚIAN to nerozlišuje.

> V Praze jsou vsechny stanice "TS ", v datech to TS neni protoze je to
> databaze rozvoden a vsechny jsou v Praze, takze PRE pouziva jenom cislo. TS
> je proste trafostanice, na rozdil od mimo-prazskych siti CEZu kde prvni dve
> pismena znamenaji zkratku kraje do ktereho patri a maji tak nejakou
> pridanou hodnotu...

Všechny ne, některé jsou právě označené RS :
https://overpass-turbo.eu/s/DOj

Sten



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Import rozvoden v Praze

2018-11-19 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Ahoj,

místo voltage bych spíš doporučil
voltage:primary=22000
voltage:secondary=400

a pro budovu building=service, building=industrial je budova, kam chodí lidi 
pracovat

Také se mi nezdá formát toho ref. V terénu jsem zatím vždy viděl „XX “, 
kde XX je TS nebo RS a  číslo (a je tam mezera mezi nimi), v tom importu 
to vypadá, že je jen to číslo.

Sten

Dne pondělí 19. listopadu 2018 18:47:59 CET, r00t napsal(a):
> Ahoj,
> 
> Na Arcgisu IPR Praha jsem narazil na dataset rozvoden v Praze. Zatim jsem je
> mapoval jen z technicke mapy, kdyz jsem zrovna na nejakou narazil, co
> nebyla v mape nebo byla spatne otagovana. Ale tohle mi prijde jako mnohem
> lepsi reseni.
> 
> Celkem jich je ~4800 a databaze obsahuje ruzna data, ale ne vsechny jsou
> pouzitelne (nektere neodpovidaji skutecnosti, napr. jestli jde o kiosek nebo
> budovu) jine jsou nevyplnene atd.
> 
> Po porovnani nekolika desitek stanic se skutecnosti a zjistenim toho, co je
> v Arcgisu spravne a co ne, bych vyplnoval nasledujici klice:
>  power=substation   (je to rozvodna)
>  substation=minor_distribution  (koncova distribuce)
>  transformer=distribution   (vzdy je tam trafo)
>  voltage=22000;400  (obe napeti, tak jak jsou uvedene na
> rozvodne) ref=   (je v datasetu a odpovida
> skutecnosti) start_date=-MM-DD  (datum spusteni z datasetu)
>  source=IPR Praha   (aby bylo jasne odkud jsou data)
> 
> V datasetu je i nazev, ale jsou to takove divne hodnoty co asi nema smysl
> importovat:
>  "Vyrobna uzeneho lososa"
>  "Eurotel Chodov"
>  "Administrativa"
>  "Vežák Bucharova"
> 
> Data jsem si nacpal do POI Importeru a vypada to dobre a pouzitelne:
> https://puu.sh/C4ogW/87e9af69e6.png
> 
> Jsou 3 druhy umisteni trafostanic:
> 1) Kiosek - mapovano jako bod a pridam "street_cabinet=power"
> 2) V dome/soucasti vetsi budovy - opet mapovano jako bod + "location=indoor"
> 3) Samostatna budova slouzici jenom jako trafostanice - v tomhle pripade
> zkopiruju vsechny tagy primo na budovu a opet pridam "location=indoor" a
> pokud uz tak neni, upravim na "building=industrial"
> 
> Pro 1. a 2. jde pouzit POI importer tak jak je udelany, souradnice z Arcgisu
> jsou presne tam kde je rozvodna. Pro 3. pripad POI importer vlozi bod do
> JOSM, z toho zkopiruju tagy na budovu a ten bod potom smazu.
> POI importer jsem nastavil tak, aby z Overpassu bral jak body tak budovy,
> takze parovani funguje spravne pro vsechny druhy rozvoden. Pro parovani
> pouzivam REF, je unikatni, casto uz i v OSM vyplneny.
> V kazdem pripade vzdy porovnam jestli tam rozvodna opravdu je (podle
> fotomapy, streetview,...).
> 
> POI importer s datasetem muzu nahrat na server, aby byl pristupny, ale moc
> necekam ze by byl velky zajem o tohle mapovani. A zas tolik tech rozvoden
> neni, vidim to na 1-2 mesice obcasneho mapovani, pokud to budu delat sam...
> 
> Spis mi jde o kritiku pouzitych tagu, pripadne proc tohle je, nebo neni,
> dobry napad a co by bylo dobre vylepsit nebo zmenit, nez se pujdu zeptat
> na import mailing list.
> 
> 
> r00t
> 
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Mapy ve vlacich/autobusech

2018-11-12 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Tohle je určitě OSM. Velikost písmen u jména té cedule vlevo dole jsem před 
půl rokem opravoval:

https://www.openstreetmap.org/node/3137995690/history

Sten

Dne 11. listopadu 2018 13:03:47 Pavel Machek  napsal:


On Fri 2018-11-09 09:23:48, Mikoláš Štrajt wrote:


Ahoj,

z internetu to není vidět se slovy "Sie sind derzeit nicht mit dem lokalen
WLAN "rehspot" verbunden."


Poznavam openstreetmap :-(. Screenshot v priloze.
Pavel
--
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html




--
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] AlzaBox, jak mapovat?

2018-10-26 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Mapoval bych to jako packstation:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Packstation#Tagging

Sten

Dne pátek 26. října 2018 14:35:53 CEST, majka napsal(a):
> U schránek jsem narazila na jednu, která mě v datech irituje už delší dobu
> - je zadaná jako name=AlzaBox , je to v Říčanech.
> Pokud je to opravdu AlzaBox, tak to určitě není poštovní schránka.
> 
> Jak by to tyhle boxy měly být zmapované správně?
> 
> Majka





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] všechny čtyři barvy TZ na jedné cestě

2018-10-25 Tema obsahu Jan Sten Adámek
V Třeboni na náměstí:
https://openstreetmap.cz/#map=18/49.00434/14.77250=mAKVG

Sten

Dne čtvrtek 25. října 2018 14:02:32 CEST, Pavel Pilát napsal(a):
> Napadne někoho místo, kde jsou všechny čtyři TZ na jedné cestě? Chtěl jsem
> se jen podívat, jak to vypadá, když na turistické vrstvě openstreetmap.cz
> je vyrenderovaná linie se čtyřmi střídajícími se barvami. :-) Jako např.
> tady na Ještědu jsou tři -
> https://openstreetmap.cz/#map=17/50.73098/14.98502=kG
> 
> Zkoušel jsem namátkou hledat na pár turistických místech, ale nepovedlo se.
> 
> :-)





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] ŘSD - ploty - odpověď

2018-10-18 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Jestli jsem to pochopil dobře, tak ty náklady jsou hlavně za extrakci plotů 
z jejich map. Možná by bylo levnější (a pro OSM užitečnější) chtít ty mapy 
celé.

Sten

Dne čtvrtek 18. října 2018 17:56:58 CEST, Miroslav Suchý napsal(a):
> Tak tady je odpověď
> https://www.dropbox.com/s/h9du9mobtzkfdn4/616193662_0_Ozn%C3%A1men%C3%AD%20o
> %20po%C5%BEadavku%20na%20%C3%BAhradu%20n%C3%A1klad%C5%AF.pdf?dl=0
> 
> Pokud by měl někdo návrh jak postupovat dále, tak řekněte.
> 
> Mirek
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Oploceni dalnic

2018-10-09 Tema obsahu Jan Sten Adámek
To PDF uvádí jen to, že to bude trvat déle, ne že by to mělo něco stát. 
Jestli uvedli, že to bude něco stát, tak k tomu musí být jiné zdůvodnění.


Sten

En 9 de octubre de 2018 21:39:21 Miroslav Suchý  escribió:


Tak jsem zkusil ziskat od RSD mapu oploceni dalnic, ale RSD za to chce
uplne nesmyslnou castku (260k+).
Zduvodneni viz
https://www.dropbox.com/s/e4lcornew5efljf/Vyrozum%C4%9Bn%C3%AD%20o%20prodlou%C5%BEen%C3%AD%20lh%C5%AFty.pdf?dl=0

Asi nemam silu a chut se s nimi nejak dohadovat zda to ma takovou cenu.

Mirek


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] maxweight s dodatkovou tabuli pro jedno vozidlo?

2018-09-08 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Čau,

používám maxweight:total, viz 
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Dopravn%C3%AD_zna%C4%8Dky_v_%C4%8Cesku


Sten

En 8 de setiembre de 2018 22:21:28 mahdi1234  escribió:


cau,

jak znacit pokud je znacka kde je maximalni hmotnost vozidla 15t s
dodatkovou tabuli "jedine vozidlo 29t"?

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxweight tady nic takovyho
nevidim a pokud toto chapu je omezeni na jednu napravu -
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxaxleload

diky,
mahdi

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] reportáž ČT o navigacích

2018-08-31 Tema obsahu Jan Sten Adámek
highway=track nemá žádný default: 
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions


U nás by měla být navigovatelná i autem (např. různé příjezdy k chatám), 
takže pokud tam auta explicitně nesmí, chyba je spíš v chybějícím access 
než v navigaci.


Sten

En 31 de agosto de 2018 07:20:05 Milan Cerny  escribió:

Ahoj, včera mě zaujala reportáž na ČT o tom, že navigace navigují do zákazů 
vjezdu.


https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/218411000140830-udalosti-v-regionech/obsah/640658-jizda-s-navigaci-v-krkonosich-muze-prinest-problemy

V Maps me jsem to pro zajímavost zkoušel, a opravdu, trasu Mísečky - Špindl 
vedou po lesní cestě.
Je chyba v navigaci (Maps-Me, GraphHopper), že autem routuje po 
highway=track, nebo v tom, že highway=track nemá omezen access?


Jinými slovy je chyba u nás, tedy v OSM datech, nebo u těch co data 
zpracovávají?


Milan

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Zkusenosti s openstreetcam vs mapovani rychlosti na silnicich

2018-08-25 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Ahoj,

já na tohle používám Mapillary. V iD je mezi zdroji dat, v JOSM pro to 
určitě bude nějaký plugin také, zobrazuje jej i OsmAnd. Má docela dobré 
pokrytí, hlavní tahy jsou prakticky všechny, místní často taky. Umí i 
rozpoznání značek, ty lze v iD také zobrazit.


Funguje to tak, že aplikace Mapillary fotí určitou (volitelnou) frekvencí a 
fotky pak nahraje na server, případně lze nahrávat fotky i přes jejich 
webovou stránku, to používám pro PhotoSphere (360° fotky) zajímavých míst 
nebo fotky informačních cedulí a rozcestníků, když nefotím celou cestu, pro 
nahrávání cest to ale není moc rozumné, protože to nedokáže přečíst 
orientaci fotky a je nutné to ručně upravit.


Sten

En 25 de agosto de 2018 07:08:52 mahdi1234  escribió:


cau,

Chtel bych se zeptat na zkusenost s openstreetcam a jak to vubec
funguje. Moc se mi nelibi koncept nahravani obrazovych dat nekam do
cloudu, lze toto i nak zpracovat lokalne?
Jak to vubec funguje, to z videa rozseka jednotlivy snimky nebo snima
urcitou frekvenci rovnou fotky (coz bych si asi mohl naskriptovat
pripadne sam)?

Momentalne upravuji rychlosti nasledovne:

- pokud vidim jinou rychlost nez rika navigace, tak pri nejblizsi
zastavce udelam textovou poznamku, kde to bylo a kolik
- doma pomoci ruznych streetview overim, kde presne a pripadne udelam zmenu

Vcera jsem zkusil v JOSM OSC plugin a pro jednu trasu to melo presne, co
jsem hledal, nicmene pokryti je zatim jen vetsi tahy a lokalky vubec. V
kazdym pripade je tam super, ze vidim presne kde v JOSM (coz by
samozrejme slo i s myma vlastnima fotkama s GPS).

Jak resite upravovani rychlosti?

diky,
mahdi


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] amenity=college vs. amenity=school

2018-07-04 Tema obsahu Jan Sten Adámek
To stejné v Praze, střední školy a gymnázia, alespoň ty, které jsem 
kontroloval, jsou amenity=school a nikdy nebyly college.


Sten

En 4 de julio de 2018 09:00:20 majka  escribió:


On Wed, 4 Jul 2018 at 08:16, Tom Ka  wrote:
Ahoj, vim, ze sla kolem toho uz nejaku dobu zpatky diskuze, nebyl by
nekdo kdo to tenkrat resil ochotny doplnit nejake info nebo aspon
odkaz na archiv mail listu se zaverem na cesky preklad wiki at to
najdou i ostatni v podobnych pripadech?

Bye

Dne 4. července 2018 8:01 Ha Noj  napsal(a):

Ano správná otázka. Je to záměrně a tyto tagu slouží primárně pro
odlišení hlavního stupně školy (primár, sekundár, terciár) a věděli
jsme, že v UK je to jinak a že to nesedí. Navíc často jedna instituce
má více stupňů vzdělávání (MS+ZS, ZS+SS, VS+VOS).

ha
hanoj


Hlavně nám to nesedí ani lokálně, pokud tedy má být střední škola = 
college. Gymnázia a střední školy v Českých Budějovicích jsou 
amenity=school a zdá se, že to nikdy nebylo jinak.


Majka
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] edit war na Žižkově - mapujeme podle stavu v terénu, nebo podle legálního stavu?

2018-06-19 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Primárná účel OSM je orientace v terénu, tedy primární zdroj dat je reálný 
svět. Všechno ostatní jsou sekundární zdroje, které lze použít, ale jen jako 
doplňující, při konfliktu má reálný svět přednost. V případě té Kliniky, tak 
v OSM být má, třeba s poznámkou, že tam je nelegálně (obdobně https://
www.openstreetmap.org/way/78605197), ale měla by tam být, protože v terénu je.

Sten
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] placené úseky dálnic

2018-06-19 Tema obsahu Jan Sten Adámek

OsmAnd to zobrazuje, pokud to zapneš v nastavení mapy.

Sten

En 18 de junio de 2018 23:03:54 Petr Vozdecký  escribió:

Ahoj,

po letech jsem se setkal s úkolem zjistit, které úseky dálnice jsou placené 
a které nikoliv. Na OSM renderech na osmap.cz to vizuálně oddělené nemáme. 
Pamatuji se (tedy tuším), že to před časem barevně rozlišovaly google mapy, 
ale nerozlišují. Mapy.cz taky ne.


Prostě si pamatuji, že např. úsek kolem Brna měl trochu jinou barvu... a 
nemá...


Jo a ten důvod byl zjistit, které úseky jsou placené v poslku, protože mám 
dojem, že je to méně než polovina ze skutečné délky dálnic... A na polském 
webu jsem našel dvě zcela odporující si mapky...


Tedy dotaz - exituje render, který to znázorňuje? Hlavně render nad OSM... 
A máte sklep? A mohla bych ho vidět? :)


vop
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Mapa more

2018-06-16 Tema obsahu Jan Sten Adámek

OsmAnd to má jako placený plugin

Sten

En 16 de junio de 2018 11:22:37 Marek Janata  escribió:

Ahoj,

Nevíte někdo prosím, jestli existuje něco jako osm pro more? Jde mi o mapu 
hloubek u pobřeží Chorvatska a Itálie


Marek
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Rozepisovani nazvu rozcestniku

2018-06-14 Tema obsahu Jan Sten Adámek

A ještě alt_name=„náměstí Tomáše Garrigue Masaryka“

Sten

En 14 de junio de 2018 23:26:46 Jan Sten Adámek  escribió:
Pokud vím, tak to právě dopadlo tak, že zkratky se rozepisují, ale iniciály 
ne, tedy „nám. T. G. Masaryka“ by v OSM mělo být „náměstí T. G. Masaryka“ 
(+ official_name=„nám. T. G. Masaryka“ a sorting_name=„T. G. Masaryka“)


Sten

En 14 de junio de 2018 22:23:10 majka  escribió:



On Thursday, 14 June 2018, Pavel Machek  wrote:


Ja myslim ze dava smysl drzet stejny system jako u ulic. Takze bych se
rozepisovani nebranil.

Pavel
--

Ale zrovna ulice snad takhle nefungují - o tom tu běžela debata někdy v únoru.

Zrovna jsem dost pracně všechny místní ulice opravila na jejich skutečná 
jména. A v našem případě to znamená poměrně hodně jmen osob s iniciálami. 
Ty ulice se tak totiž skutečně jmenují, a ta rozepsaná jména byla čistá 
fikce OSM.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Rozepisovani nazvu rozcestniku

2018-06-14 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Pokud vím, tak to právě dopadlo tak, že zkratky se rozepisují, ale iniciály 
ne, tedy „nám. T. G. Masaryka“ by v OSM mělo být „náměstí T. G. Masaryka“ 
(+ official_name=„nám. T. G. Masaryka“ a sorting_name=„T. G. Masaryka“)


Sten

En 14 de junio de 2018 22:23:10 majka  escribió:



On Thursday, 14 June 2018, Pavel Machek  wrote:


Ja myslim ze dava smysl drzet stejny system jako u ulic. Takze bych se
rozepisovani nebranil.

Pavel
--

Ale zrovna ulice snad takhle nefungují - o tom tu běžela debata někdy v únoru.

Zrovna jsem dost pracně všechny místní ulice opravila na jejich skutečná 
jména. A v našem případě to znamená poměrně hodně jmen osob s iniciálami. 
Ty ulice se tak totiž skutečně jmenují, a ta rozepsaná jména byla čistá 
fikce OSM.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] maxspeed:type=CZ:rural/urban je dostatecne nebo ne?

2018-06-11 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Ty základní hodnoty jsou mnohem víc rozepsané v https://
wiki.openstreetmap.org/wiki/Speed_limits#Country_code.
2Fcategory_conversion_table
U těch Default speed limits asi jde o to, že tam budou uvedeny i rychlosti pro 
nákladní auta, autobusy ap.

Sten

Dne pondělí 11. června 2018 17:32:04 CEST, Petr Vozdecký napsal(a):
> Nahodil jsem tam základní hodnoty, podívej se na to, netuším zda autor
> pochopí naši specialitu urban+motorway
> každopádně vše viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Omezen%C3%AD_rychlosti_na_
> pozemn%C3%ADch_komunikac%C3%ADch_v_%C4%8Cesku
> jen mám dojem, že rozdělení na dálnice a rychlostní komunikace již neplatí.
> Možná ale na druhou stranu platí Silnice pro motorová vozidla, ale netuším,
> jak ji tagovat, že by trunk?
> 
> vop
> 
> -- Původní e-mail --
> Od: mahdi1...@centrum.cz 
> "+ vznika https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Default_speed_limits podle
> ktere to streetcomplete bude rovnou posilat. Pokud mate kompletni CZ
> zdroj dejte vedet, pridam co vim.
> "





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] maxspeed:type=CZ:rural/urban je dostatecne nebo ne?

2018-06-10 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Podle https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Speed_limits je doporučené zadat 
hodnotu do maxspeed a pro zdroj rychlosti použít source:maxspeed (např. 
maxspeed=110 source:maxspeed=CZ:trunk), a co jsem viděl při editacích, tak 
se to tak i používá. maxspeed:type popisuje Wiki jako britskou specialitu. 
Navigaci detailně znám jenom OsmAnd, a ten neumí pracovat s ničím jiným než 
hodnotami, takže samotný maxspeed:type tam nebude fungovat.


Sten

En 10 de junio de 2018 19:26:57 mahdi1234  escribió:


cau,

Pouzivam aplikaci
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.westnordost.streetcomplete
+ https://github.com/westnordost/StreetComplete ktera najde v okoli
nekompletni data a clovek je muze doplnovat formou jednoduchyho kvizu.

Pokud neni na silnici znacka a vyberu urban/rural, tak aplikace neulozi
maxspeed=value ale jen

maxspeed:type=CZ:rural

Je toto dostatecne? Napr https://www.openstreetbrowser.org u takovych
ukaze speed "unknown", nicmene nevim, jak to resi ruzne navigace.

dik,
mahdi

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Rozepisovani nazvu rozcestniku

2018-06-08 Tema obsahu Jan Sten Adámek
short_name používám, když ta zkratka není součást samotného názvu objektu, ale 
nějakého přívlastku, který se v OSM běžně přidává, třeba přírodní památka 
(short_name=PP …). Anebo když to má nějakou ustálenou zkrácenou formu názvu, 
ale teď si nemůžu vzpomenout, jestli jsem v Česku  něco takového vůbec potkal, 
tohle je typické spíš třeba pro Asii, kde u dlouhých názvů běžně vypustí 
několik slabik uprostřed „plného“ názvu.

Sten

Dne pátek 8. června 2018 12:47:34 CEST, Petr Vozdecký napsal(a):
> Mě to naopak přijde jako zajímavý podnět k úvaze. Přidáním official_name=*
> IMHO nic "nekazí" a současně lze říci, že celou tuto věc lze i téměř plně
> zautomatizovat (najít názvy s výskytem tečky lze a z nich vytvořit množinu
> odhaduji max 15 slov, kterých se to týká, ty automaticky "přeložit" do
> nezkráceného tvaru a vypadne myslím malá množina těch názvů, které bude
> potřeba "přeložit" ručně, případně k nim udělat překladovou tabulku pro
> další automatické použití...).
> V uvedeném changesetu jsem short_name=* nenašel, na co ho používá?
> 
> Jiná otázka je, zda postupovat u názvů rozcestníků podle uvedené
> wikistránky, protože pokud ano, pak by muselo být opačně, než je uvedeno
> výše: name=* v nezkráceném tvaru a do short_name=* dát zkrácený název jak je
> uveden na rozcestníku...
> 
> vop
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Rozepisovani nazvu rozcestniku

2018-06-08 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Ten rozepsaný nápis je, jak to lidé přečtou. U těch názvů ulic jsem souhlasil, 
že T. G. Masaryka asi nemá být rozepsané, protože lidé to skutečně čtou „té gé 
masaryka“, ale ještě jsem neviděl někoho (kromě malých dětí), kdo by četl 
„vyhl.“ jako „vyhl“.

Tohle není tagování pro TTS, tohle je obecně pro jakékoliv automatické 
zpracování. TTS je jen asi nejviditelnější projev toho problému, a ano, i u 
rozcestníků, OpenRouteService zavádí landmark-based routing (a OsmAnd to 
zvažuje), které může používat právě třeba rozcestníky pro navigaci. Počítače 
jsou prostě hrozně blbé v tom, jak rozvinout zkratky (obzvlášť když jsou 
nejednoznačené), a tedy nejen počítače, mě třeba trvalo poměrně dlouho přijít 
na to, co má být „prm.“ Následuji tak doporučení zkratky v name rozepisovat a 
snažím se udržet ty zkratky v official_name.

Nevím, jaké problémy při renderování to má dělat. OsmAnd nemá problémy 
vykreslit ty rozepsané názvy a žádný z rendererů na OSM to nekreslí.

Mimochodem na tom rozcestníku i na webu KČT je to psané v kapitálkách, takže 
OSM se stejně striktně nedrží toho, co je tam napsané.

Sten

Dne pátek 8. června 2018 12:42:23 CEST, majka napsal(a):
> On Fri, 8 Jun 2018 at 12:20, Tom Ka  wrote:
> > Ahoj, pri kontrolach a opravach rozcestniku jsem narazil na uzivatele
> > StenSoft a jeho editace nazvu rozcestniku a pridavani short_name,
> > official_name a rozepisovani ruznych zkratek na plne nazvy napriklad:
> > 
> > https://www.openstreetmap.org/changeset/59113357
> > https://www.openstreetmap.org/node/4241530923
> > 
> > 
> > Zkousel jsem ho kontaktovat a pry vychazi z
> > 
> > https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:N%C3%A1zvy#Zkracov.C3.A1n.C3.AD_.28
> > ned.C4.9Bjete_to.29 ,
> > coz je podle mne ale primarne pro nazvy ulic a podobne. Osobne se mi
> > tohle konani pro rozcestniky moc nelibi, znamena to mimo jine pro
> > generovani map (online i offline) zavadet nejakou slozitejsi logiku a
> > nazvy si upravovat. Co si o tom myslite? Ja jsem vzdy zadaval nazev
> > tak, jak je uveden na ceduli.
> > 
> > Diky za nazory
> 
> To rozepisování u rozcestníků je asi formálně správně, ale taky se mi to
> moc nelíbí.  Hlavně vzhledem k tomu, že ten "rozepsaný" název neexistuje
> vůbec nikde, ani u KČT.
> 
> Jen tak mimo, třeba konkrétně z té odkazované sady změn je třeba JC064
> trochu problém - na cedulích Pařez (zříc., odb.)
> , u tras KČT
> Pařez (odb. ke zříc.) . Co z toho je
> "official", ví jen KČT samotný... Komplikovat to ještě třetí, uměle
> vytvořenou verzí je docela na hlavu. Jediné ověřitelné je ale to, co je
> opravdu na cedulích.
> 
> Uniká mi ale trochu logika - když nemáme tagovat pro render, proč tagovat
> pro TTS? Kromě toho TTS u rozcestníků? Přidělávat problémy při rendrování
> map jen proto, aby se vyřešil jiný problém, který v téhle chvíli ještě
> vůbec neexistuje?
> Mimo jiné to rozepisování zkratek jsme tu už probírali u ulic, kde to místy
> nadělalo jen paseku.





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Atrium v budově?

2018-06-06 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Protože ta outer cesta je otagovaná building=yes.
Sten

En 6 de junio de 2018 12:27:09 Miroslav Suchy  escribió:


Prosím, netušíte někdo jak se udělá atrium v budově?
Konkrétně mám
 https://www.openstreetmap.org/relation/2796983
a netuším proč tam Carto nevykreslí tu díru. Poradíte někdo?

Mirek


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Přesun rozcestníku, který je součástí cesty

2018-05-29 Tema obsahu Jan Sten Adámek
V ID je to označit bod, Ctrl+C, Ctrl+V a umístit nový bod. A pak je potřeba 
přidat nový bod do relací tras a smazat všechny tagy a relace u původního bodu.


Sten
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Copyright u mapy ČD-wifi?

2018-05-23 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Ahoj,

tak jsem trochu zabrousil do historie a vypadá to jako OSM z přelomu roku, 
ten obchvat byl už tehdy značený 214 (myslel jsem, že jsem to značil až já, 
ale bylo to už předtím, jen to nebylo v relaci) a zároveň byl tak značený i 
ten průtah, tedy přesně jak to mají zakreslené. Také byla Ašská značená 
jako trunk až ke křižovatce s Dvořákovou a Ke Skalce a dálnice byla 
značená, že končí ještě před tou křižovatkou (oboje tam taky mají). Nemáš 
někde lepší rozlišení? Chtěl bych vidět, jak je značený nájezd u Střížova, 
to bylo v OSM blbě a snad žádná jiná mapa to tak neměla.


Sten

En 23 de mayo de 2018 11:17:09 Michal Poupa <michal.po...@gmail.com> escribió:


I/214 byla dlouho špatně stále přes město ostatně zde je stále špatně
už leta ...

https://openstreetmap.cz/#map=14/50.0562/12.3760=x

škoda že to OSM CZ prezentuje jako aktuální mapu 

Dne 23. května 2018 10:55 xkomc...@centrum.cz <xkomc...@centrum.cz> napsal(a):

Vzhled může být první indikátor, ale moc bych se jím neřídil: my jsme teď
udělali tool, kde ti stačí doslova šest klinutí a máš mapu, která na první
pohled vypadá jako kterákoliv jiná mapa (Google, Here, nové Azure maps,
...). Případně mohou používat OSM renderovací nástroj nad svými daty.


Co je důležité jsou právě ta data: vím například, že tento potok -
https://www.openstreetmap.org/way/200974265 (a jeho pokračování až do
Zábrany) na žádné jiné mapě není (protože který blázen by tam lezl, aby jej
zaměřil, že...), tudíž kdekoliv se vyskytuje, jde o OpenStreetMap (ať už
vypadá jakkoliv).


On 23.5.2018 10:37, Jan Sten Adámek wrote:

Ahoj,

ta mapa nevypadá, že by byla z dat OSM. U Chebu jsem dělal obchvat II/214,
ten tam zakreslený je, ale původní průtah je tam pořád zakreslený jako
silnice II. třídy, který jsem přitom zároveň odznačil. Také má jinak
zakreslené třídy silnic na dálniční křižovatce na sever od Chebu.

Sten



En 23 de mayo de 2018 09:55:18 Pavel Zbytovský <zbytov...@gmail.com>
escribió:


Ahoj,

české dráhy mají v RailJetech pěkný informační portál po připojení na
jejich wifi. Obsahuje samozřejmě i mapu s aktuální polohou, a hned po první
shlédnutí mi začala nápadně připomínat OSMBright. Dokázali byste to ze
screenshotu někdo odvodit? Copyright tam žádný není.
Dle všeho se jedná o českou platformu Passangera
(http://www.passengera.com/).

Další nápadný prvek byl, že mají render pouze pro ČR+SR+Rakousko, což je
přesně způsob jakým bych také postupoval s OSM daty :) Offline render mají v
zoomu 6-12.

Pavel

PS: jinak udělané to mají fakt pěkně, skoro bych to přidal do galerie na
osmap.cz.. :)
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Copyright u mapy ČD-wifi?

2018-05-23 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Ahoj,

ta mapa nevypadá, že by byla z dat OSM. U Chebu jsem dělal obchvat II/214, 
ten tam zakreslený je, ale původní průtah je tam pořád zakreslený jako 
silnice II. třídy, který jsem přitom zároveň odznačil. Také má jinak 
zakreslené třídy silnic na dálniční křižovatce na sever od Chebu.


Sten



En 23 de mayo de 2018 09:55:18 Pavel Zbytovský  escribió:

Ahoj,

české dráhy mají v RailJetech pěkný informační portál po připojení na 
jejich wifi. Obsahuje samozřejmě i mapu s aktuální polohou, a hned po první 
shlédnutí mi začala nápadně připomínat OSMBright. Dokázali byste to ze 
screenshotu někdo odvodit? Copyright tam žádný není.

Dle všeho se jedná o českou platformu Passangera (http://www.passengera.com/).

Další nápadný prvek byl, že mají render pouze pro ČR+SR+Rakousko, což je 
přesně způsob jakým bych také postupoval s OSM daty :) Offline render mají 
v zoomu 6-12.


Pavel

PS: jinak udělané to mají fakt pěkně, skoro bych to přidal do galerie na 
osmap.cz.. :)

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Turistické trasy - jak značit Stezku podél Lužnice?

2018-05-17 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Nebo kdybyste si chtěli hrát s Unicode, tak none:yellow:none:퓛:black

En 17 de mayo de 2018 11:24:29 Jan Skala  escribió:
L je takhle značka pro zříceninu jak je vidět i na tabuli. L jako písmeno 
musíš dát do dalšího chlívečku. Takže none:yellow:none:L:black


Honza

Dne 17. 5. 2018 10:33 AM napsal uživatel majka :
Tak ještě dotaz k turistickým trasám. Podle mého není nijak zakreslená 
stezka podél Lužnice.


Není problém zavést relaci a začít jí plnit. Předpokládám, že typ je iwn, 
ale netuším, jakým způsobem dát osmc:symbol. Je správně 
osmc:symbol=yellow:yellow:L:black ?


Chápu to jako na mapě žlutá (případně není, tedy none), značka je žlutá s 
černým L (i když u nás jen na rozcestnících, jinak jde třeba po modré).


K vidění:
https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/IMG_20180513_081223.jpg
https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/IMG_20170707_121633.jpg

Ta žlutá na mapě vychází z toho prvního odkazu.

Díky za rady,
Majka


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Ostrovy v rybníce

2018-04-21 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Tagy natural=water, water=pond ap. jsou na vnější cestě, ne na tom 
multipolygonu.


Dne 21. dubna 2018 21:54:48 Václav Kroupar  napsal:
V Zámeckém rybníce jsou 2 ostrovy 
https://www.openstreetmap.org/#map=18/50.51200/13.44393
V editačním režimu je vidím, ale na vyrenderované mapě ne. Co jsem udělal 
špatně?
Vytvořil jsem multipokygon "Zámecký rybník" ve kterém je rybník jako outer 
a oba ostrůvky jako inner. Na školení jsem nabyl dojmu, že by to mělo fungovat.
Stejný problém je s rybníkem 
https://www.openstreetmap.org/#map=17/50.48091/13.43172 Zde jsem nic 
neopravoval a ostrov se též nevyskytuje.


Díky Vašek
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Současné použití téhož jména u landuse=residential a place

2018-03-12 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Ahoj,
tohle jsem jednu dobu zkoušel, ale nefunguje to dobře. Bod by měl být 
umístěn na místo, kde je logický střed obce, třeba náves nebo křižovatka. 
Pokud je to area, tak tohle nejde, area má jen fyzický střed, který může 
být třeba uprostřed rybníku, na poli či dokonce mimo samotnou area (pokud 
je obec hodně „zahnutá“) a je problém tam navigovat a na mapě to vypadá 
divně. Pak je taky problém s obcemi, které mají víc oddělených oblastí. 
Hranice obce je spíš dána katastrem, než zastavěným územím, a tam už se 
používá relace hranice katastru + admin_centre (resp. ne všude je 
admin_centre, ale je vhodné jej doplnit). Hledání na OSM tyhle relace 
preferuje a zvýrazní jak oblast, tak admin_centre.


Sten


Dne 12. března 2018 14:26:36 Tom Ka  napsal:


Ahoj,

neni lepsi mazat ten bod - area je presnejsi vymezeni, ceho se to tyka ne?

Jen nazor :-)

Bye


Dne 12. března 2018 9:47 majka  napsal(a):

Ahoj,
jaký je správný postup, pokud máme v OSM území definované jako
area=residential s name a současně bod označený jako place se stejným
jménem? "Automaticky" mazat na area?
Jedná se zejména o place=village, place=hamlet a podobně, výsledkem jsou ta
dvojí jména v mapách.
Majka

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ivan Petrovič [was: Re: Nedělitelné mezery v názvech ulic]

2018-02-13 Tema obsahu Jan Sten Adámek

https://www.openstreetmap.org/search?query=Slint%C3%A1%C4%8D
https://www.openstreetmap.org/search?query=Pavl%C3%A1k%2CPraha
:-)



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-02-12 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Problém je, jak to do OSM zapsat. Dovedu si dobře představit, že třeba 
nábř. Kpt. Jaroše v Jičíně bude někdo hledat jako nábřeží Kapitána Jaroše, 
protože v Praze se jmenuje takhle (a naopak), a tak by to OSM mělo umět 
najít. Podle Wiki je name pro plnou formu, kratší forma patří do short_name 
a žádný long_name není, ale jestli se v ČR ustaví jiná konvence, která bude 
rozumně fungovat (prosazení long_name či display_name asi není realistické, 
official_name by bylo spíš pro tu krátkou formu – ta je ta oficiální, možná 
alt_name?), tak klidně budu používat tu. A taky je otázka, jak řešit TTS, 
protože pokud bude v name nábř. Kpt. Jaroše, tak to přečte fakt příšerně 
(viz pravidlo u name, že zkracovat se dá při zpracování dat snadno, ale 
doplňovat ne; name:pronunciation je reálně nepoužitelné). Takže možná v 
name rozepisovat zkratky s výjimkou iniciál (které se často čtou jako 
iniciály), tedy T. G. Masaryka nechat s plným jménem v jiném tagu 
(alt_name?), ale Masarykovo nám. rozepsat jako Masarykovo náměstí a 
zkrácenou formu dát do official_name nebo short_name?




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zkratky v názvech ulic (Was: Nedělitelné mezery)

2018-02-12 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Jak se pozná, jestli jméno v RÚIAN obsahující zkratku je nebo není zkratka? 
Třeba tohle

http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/ulice/74241
Je to zkratka nebo není?

Sten



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-02-12 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Ahoj,

já dávám do name plný název (bez jakýchkoliv zkrácenin, podle Wiki) a do 
short_name zkrácený tvar, takže to Nominatim najde i podle krátkého tvaru. IMO 
je to stejné, jako když název v RÚIAN používá „nám.“, „tř.“ nebo „nábř.“.

Mapy.cz i Google mají asi nějakou tabulku pro plná jména, která nezobrazují, 
protože je umí vyhledávat a přitom se nenechají zmást chybnými jmény: „Karla 
Jaroslava Mašky“ najde K. J. Mašky, Blansko, ale „Karla Jaromíra Mašky“ již ne. 
Ale vypadá to na (polo-)automaticky generovanou tabulku, protože obsahuje (pro 
ruční zpracování) očividné chyby: třeba „Jarmily Václava Živcových“ je na 
Mapy.cz nutné zadat bez „a“ mezi křestními jmény (J. V. Živcových, Rudná), ale 
opět se nenechá zmást a nenajde „Jaroslavy Václava Živcových“; Google tohle 
jméno ulice nejspíš nedokázal rozluštit, protože se mi jej nepodařilo najít 
jinak než zkrácené.

official_name by asi také šlo použít, ale to je IMO spíš pro případy, kdy 
oficiální jméno obsahuje navíc slova, která se běžně v name neuvádí (třeba 
„Kostel svatého Jiří“ pro name „svatý Jiří“), ne pro rozepisování zkratek. Při 
editaci OSM jsem již také viděl klíč long_name, ale ten není dokumentovaný ani 
podporovaný Nominatimem.

Sten
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Používání ploch místo cest

2018-02-07 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Dne středa 7. února 2018 17:24:04 CET, Matej Lieskovský napsal(a):
> @Sten
> Neměl by být problém zařídit, aby editor zobrazoval šířku. JOSM zvládá
> pruhy, tohle zvládne taky.
> Šířku můžeš z orto taky odhadnout a kreslit každý chodník jako plochu
> kopírující okraje budov bude noční můra na editaci.
> 
> @Majka
> Zatím netuším, jak implementovat kreslení pruhů do Mapnika. Pokud
> zprovozním ty šířky (což by mohlo zbrzdit snahy o kreslení silnic
> plochami), tak se pak rozhodně podívám i na pruhy.
> 
> Pořád si nejsem jist, jak rozumně renderovat oddělení odbočovacího
> pruhu, ale pracuju na tom.
> 

Je sice hezké, že to možná bude zvládat JOSM, ale já používám iD a pochybuju, 
že ten se to v dohledné době naučí, je to obří zásah do toho, jak vůbec 
funguje, zato area:highway podporuje už teď, protože stačilo přidat pár tagů 
do seznamu. Existuje také nějaký renderer, který by zobrazoval šířku? 
area:highway podporuje třeba OsmAnd a přidat alespoň základní podporu do 
Mapniku by bylo opět velmi snadné (stačilo by to vykreslit stejně jako highway 
s area=yes).

Přijde mi jako mnohem větší noční můra nějak měřit/odhadovat šířku, než použít 
body z existujícího objektu, a to náměstí zakresluji docela často. Stejně 
pokud tam bude hodně bodů, tak ta šířka bude každých pár metrů jiná (ještě 
jsem neviděl chodník, který by stranu k silnici vlnil stejně jako se vlní ta 
budova, kolem které vede) a bude mnohem víc práce každý ten úsek změřit, než 
tam prostě naklikat ty body. Používat dva různé systémy zakreslování (jeden 
pro složité úseky a druhý pro rovné úseky) mi přijde zbytečně komplikované a 
křehké, navíc tenhle systém (linie + area) se již osvědčil u řek a mostů.

Co jsem viděl diskuze k area:highway, resp. Street area, tak se to hlavně 
zaseklo na detailech jako zakreslování pruhů, přechodů a parkovacích míst, 
základ kreslit area:highway=TYP_SILNICE tam má dobrou podporu (ale samozřejmě 
to není hlasování).
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Používání ploch místo cest

2018-02-07 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Hlavní výhodu ploch vidím v tom, že plochy jsou vizuálně vidět v editoru. U 
width nevím, jestli jsem nepřestřelil. Pokud by vedle byl plot nebo budova, je 
dost blbý, když to v renderu bude kolidovat (lze to řešit nějakými pravidly, 
ale IMO je lepší mít správně vstupní data než to řešit v rendereru). Také 
používat width ve městech, kde jsou často budovy různě čouhající do ulic, by 
bylo dost peklo. A jak zjistím width třeba u dálnice, aniž bych musel hledat, 
podle které normy byl ten úsek zrovna postaven? (Měřit na místě to fakt 
nebudu.) Podle ortofotomapy či zaměření okrajů to obkreslím snadno. A to, že 
jsou ty plochy vidět, také spíš trkne editora, až silnice bude měnit šířku, 
aby změnit i tu plochu.

Sten
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Používání ploch místo cest

2018-02-05 Tema obsahu Jan Sten Adámek
On úterý 6. února 2018 0:41:29 CET Radek Kučera wrote:
> Když se použije jenom plocha a žádné linie, dokáže tohle zpracovat nějaká
> navigace a uvažovat trasu přes plochu?

OsmAnd ani GraphHopper Vrchlického sady nedají (a obecně to procházením grafu 
řešit nepůjde), ale ve Wiki je

> Most pedestrian routing algorithms do not currently route (correctly) across 
area features
> Do not alter your mapping to accommodate such routers.

Tak nevím. Možná by bylo vhodné změnit mapování z area=yes na area:highway + 
linie, které tohle řeší. Mapnik sice nevykreslí area:highway, ale „do not 
alter your mapping to accommodate such renderers“ 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] ortofoto mapy.cz

2018-01-27 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Není to mirror na Bing. Zkusil jsem ty ortomapy použít v iD a je tam viditelně 
„© Seznam.cz, © TopGis“.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] ortofoto mapy.cz

2018-01-27 Tema obsahu Jan Sten Adámek

Nelze, viz licenční ujednání:
3.4 Uživatel nesmí Obsah Služby nijak upravovat, ukládat, rozmnožovat, 
vytvářet s jejich pomocí odvozená mapová díla nebo používat jinými způsoby, 
než které umožňuje dokumentace funkcionality Služby a Smluvní ujednání.



Dne 27. ledna 2018 13:33:58 Milan Cerny  napsal:

Ahoj všem, hromadí se changesety nabádající k editacím za použití fotomapy 
mapy.cz


https://www.openstreetmap.org/user/Kremator/history#map=13/49.8517/15.5745

Stále žiji v tom, že to licence neumožňuje. Došlo snad k nějaké změně, nebo 
jsou tyto editace v rozporu s licencí?

Taky bych je rád používal ale nejsem si jistý legálností tohoto počínání.

Milan

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Římské číslice v názvech ulic

2018-01-21 Tema obsahu Jan Sten Adámek
Ahoj,

bohužel se mi nepodařilo přijít na to, jak odpovědět na konkrétní dotaz 
v archivu, tak to holt posílám všem.

Chtěl jsem reagovat na diskuzi ohledně zápisu římských čísel, protože jsem 
ten, co je měnil na Unicode (nebo alespoň jeden z nich, možná je takových lidí 
víc :). Důvod nejsou manýry ani hyperkorektnost, ale TTS a řazení.

TTS:
Pokud TTS dostane k přečtení zprávu „odbočte na Jižní V“ (písmeny), přečte to 
„jižní vé“, protože nemá jak rozhodnout, jestli je to zkratka nebo číslo. 
Použitím římských číslic se dá TTS říct, že to je číslo, a třeba Acapela TTS 
to pak přečte správně. Bohužel Google TTS (dělal jsem to kvůli OsmAnd) ty 
číslice úplně ignoruje a přečte jen „jižní“. Nepodporuje ani IPA, takže nejde 
použít ani name:pronunciation. Pro Google TTS tak momentálně neexistuje 
řešení. Zkusím připravit patch pro OsmAnd, aby pro TTS přepisoval římské 
číslice na arabské, pak by římské číslice měly význam.

Řazení:
Řazení má stejný problém jako TTS, takže bude řadit podle písmenné hodnoty. 
Pokud se použijí římské číslice, tak se řadí podle hodnoty code pointu a Jižní 
Ⅸ se umístí až po Jižní Ⅴ (funguje to i na kombinace více číslic jako ⅩⅤ, ⅩⅠⅩ 
ap.). Ale tohle jde řešit pomocí „sorting_name=Jižní 9“.

Sten
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz