Re: [talk-cz] Jak slepy import obcas dokaze znicit mapu...

2020-12-18 Per discussione majkaz
Zrovna tohle bych za extra velký problém nepovažovala - tedy bez toho, že vidím další souvislosti. Vypadá to, že tam patrně budova byla, a majitelé jí shodili a místo toho udělali zahradu. Takže pro mě je otázka, jak staré je to zmapování a jak staré byly snímky, které ten dotyčný (možná) měl

Re: [talk-cz] Změny v mapě pro ochranu přírody

2020-12-10 Per discussione majkaz
Za mě taky jako vstřícnost doplnit zákaz vstupu (teoreticky zbytečné, je automatický). A zbytek domapovat - což je moje reakce, kterou si dotyčný patrně zrovna nepřál. Daleko lepší, než nějaká snaha o vymazání situace z mapy by byla důkladná osvěta. Protože povědomí o tom, že vstup do

Re: [talk-cz] Zdroj pro klasifikaci silnic

2020-11-28 Per discussione Majkaz
Jen k té legendě: myslím, že hledáš blbě. "Místní komunikace dočasně plnící funkci silnice" Překlad: oficiálně nižší třída, ale provoz jak prase. ___ talk-cz mailing list talk-cz@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [talk-cz] Hasičská hřiště

2020-11-24 Per discussione majkaz
Nebude jich dost zmapovaných, i když nepřesně? Může být buď jako dětské hřiště (kolem jednoho jsem jezdila každý víkend na kole; pořízeno je to jako "hasičské hřiště", fakticky funguje jako dětské a vedle je stánek se zmrzlinou a tím, co ves dá). Něco může být taky jako fitness stanice,

Re: [talk-cz] Časy výběru na poštovních schránkách

2020-11-24 Per discussione Majkaz
Aktualizované nejsou? Protože před pár dny jsem to dělala, a žiju v tom, že chybí jen příliš vzdálené schránky (víc jak 650m rozdíl mezi polohou pošty a osm) a přebývají (dočasně) zrušené schránky. Skript to sám neaktualizuje, protože ref zas tak referenční u pošty není. Už jednou nám

Re: [talk-cz] koňská stezka Česká-Babí lom

2020-11-15 Per discussione Majkaz
Bez místní znalosti jen poznámka: koňské stezky měly dotace na zřízení, ne na udržování. Po okolí většina stanic nefunguje a značení stezek mizí v propadlišti dějin. Vystopovat se to v terénu už moc nedá - zůstaly tu jen infotabule a rozcestníky. Podobně jsou tu na tom cyklotrasy, co v JČ kraji

Re: [talk-cz] Elektrické nabíjecí stanice pro auta

2020-11-15 Per discussione Majkaz
15. 11. 2020 17:54:45 Miroslav Suchy : > > * name=* - tak to je zatím dost nejednoznačné. Někdo tam kopíruje jméno > operátora. Někdo tam dává jméno lokace. Ale > zřejmě by tam neměly být věci jako "ČEZ stojan 2". To už raději bez jména. > Osobně mi jde proti srsti to, že se name bere jako

Re: [talk-cz] Jak pojmenovat sektory v lese

2020-11-09 Per discussione Majkaz
Přes JOSM ti jde, umí rozstřihnout plochu a nechat značky na obou. 9. 11. 2020 13:22:24 Miroslav Suchy : > Dne 09. 11. 20 v 9:26 Michal Poupa napsal(a): >> Jde to nějak snadno rozdělit? > > Právěže ne. Asi by to bylo nejčistší rešení, ale bude to asi dost práce. > > M. > >

Re: [talk-cz] Jak pojmenovat sektory v lese

2020-11-08 Per discussione Majkaz
Rozdělit les na ty úseky podél cest, a pojmenovat? 8. 11. 2020 20:08:33 Michal Poupa : > Dobrý den, > > jak správně pojmenovat sektory v lese? > > Je to tady > > https://www.openstreetmap.org/node/4244719047 > > Michal > > ___ > talk-cz mailing

Re: [talk-cz] Časově podmíněný přístup

2020-10-19 Per discussione majkaz
Fungovat to takhle musí, pokud se to stejným způsobem využívá (nebo zneužívá) pro uzavírky. Nechávají se komplet původní značky, a doplní vehicle|access :conditional no@ Výsledkem toho druhého řešení může být, že se to v navigaci pěšákům nikdy neotevře, protože se to nebude parsovat. Jasně,

Re: [talk-cz] Časově podmíněný přístup

2020-10-19 Per discussione majkaz
bez přístupu obecně: access=no ale pěší tam smí, je to pro ně určeno: foot=designated ale v období od - do tam nesmí nikdo: access:conditional=no@() Podle mě je to trochu blbě značené, přesněji by to mělo být spíš takhle: access=forestry jen lesní technika a nikdo jiný

Re: [talk-cz] Časově podmíněný přístup

2020-10-19 Per discussione majkaz
Vždyť tam je foot=designated. Tím jsou podle mě povoleni pěší, jen to nejsou "pouze pěší". __ > Od: "Jan Macura" > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" > Datum: 19.10.2020 12:09 > Předmět: Re: [talk-cz] Časově podmíněný přístup >To

Re: [talk-cz] Časově podmíněný přístup

2020-10-19 Per discussione majkaz
Ahoj, netušíš, jak to tam přesně je? Protože na cestě 136571486 to bude blbě. Podle těch značek je tam momentálně zákaz vjezdu cyklistů po celý rok (což bude patrně pravda), a povoleni všichni ostatní, nezávisle té časové podmínce, včetně aut. Foot=designated na track neříká, že tam smí jen

[talk-cz] OT: mamahotel v google maps

2020-10-05 Per discussione majkaz
https://goo.gl/maps/vdAVcAft2g9kwNR3A Láká mě to připsat tam recenzi ;) ___ talk-cz mailing list talk-cz@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz https://openstreetmap.cz/talkcz

Re: [talk-cz] Prujezd trati jako tunel?

2020-10-02 Per discussione majkaz
Jo, já bych to dávala přesně takhle. Majka __ > Od: jo...@razdva.cz > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" > Datum: 02.10.2020 11:45 > Předmět: Re: [talk-cz] Prujezd trati jako tunel? > >Takze kdyz to shrnu, u technologii pouziju

Re: [talk-cz] Prujezd trati jako tunel?

2020-10-02 Per discussione majkaz
covered a building_passage jsou trochu jiné věci, a ani pro jedno z toho není rozhodující, na čem ta značka je (silnice/železnice/pěšina), rozhodující je jak je to "zakryto". Za mě jakýkoli "průjezd/průchod budovou" jednoznačně tunnel=building_passage, tunnel=yes není určeno na tuhle kombinaci

Re: [talk-cz] mapy bývalých tratí

2020-09-30 Per discussione majkaz
Tohle ilustruje, proč je podle mě problematické to nechávat v "normální" mapě. Kvůli tomu, aby se zmapovala neexistující železnice (i když po ní nějaké stopy zůstávají), se bude hledat, jak zmapovat to, co tam ve skutečnosti je? Za mě je to highway=path, embankment=yes. To co jsem posílala

Re: [talk-cz] mapy bývalých tratí

2020-09-29 Per discussione Majkaz
To není o tagu, na normální mapě se to neukazuje. Opruz je to při editaci, kdy máš v datech čáru, a ve skutečnosti tam nic takového není už od roku 1968. A jednoznačně to do mapových dát nepatří, tohle patří do historických map. ___ talk-cz mailing

Re: [talk-cz] mapy bývalých tratí

2020-09-29 Per discussione Majkaz
Minimálně v Českých Budějovicích tomu tak bude. Že z té trati nic nezůstalo, je tady jasné: [cid:eu.faircode.email.145] 29. 9. 2020 20:18:33 Michal Poupa : > a nedělá to třeba pro tohle? > > https://www.openrailwaymap.org/ ___ talk-cz mailing list

Re: [talk-cz] mapy bývalých tratí

2020-09-25 Per discussione Majkaz
U nás vylezlo před lety něco podobného.  Chvíli jsme se dotyčným kolem toho dohadovali,  a nakonec jsem to nechala plavat. Taky je to záležitost spíš nějaké historické mapy,  i když místy zůstal třeba násep, ale jako takový to nikdo nezná. A místy po tom není na místě ani památky, zmizelo to

Re: [talk-cz] OSM: Zrušené polní cesty s nepravděpodobným obnovením

2020-09-25 Per discussione majkaz
2>Zdar,Honza Piškvor Martinec Dne pá 25. 9. 2020 16:02 uživatel majkaz > napsal:Nemusíš čekat týdny na zprocesování RUIANem. Už to tu padlo několikrát, chyba se dá nahlásit na poloha.net <http://poloha.net> (JOSM, plugin PointInfo) a pak už jí tam nikdo je

Re: [talk-cz] OSM: Zrušené polní cesty s nepravděpodobným obnovením

2020-09-25 Per discussione majkaz
__ Od: "Miroslav Suchy" Komu: talk-cz@openstreetmap.org Datum: 25.09.2020 15:53 Předmět: Re: [talk-cz] OSM: Zrušené polní cesty s nepravděpodobným obnovením Dne 25. 09. 20 v 15:34 majkaz napsal(a): > 2. je lepší nahlásit, že nesedí RUIAN, než se snažit to zlomit jinou cestou On to vět

Re: [talk-cz] OSM: Zrušené polní cesty s nepravděpodobným obnovením

2020-09-25 Per discussione majkaz
Jenže v takovém případě to: 1. neodpovídá významu toho prefixu 2. je lepší nahlásit, že nesedí RUIAN, než se snažit to zlomit jinou cestou   Majka __ Od: "Miroslav Suchy" Komu: talk-cz@openstreetmap.org Datum: 25.09.2020 15:24 Předmět:

Re: [talk-cz] Dětská herna

2020-09-23 Per discussione Majkaz
Něco podobného jsem taky tak dávala, nic moc jiného se tu vymyslet nedá.  https://www.openstreetmap.org/node/4441892889 Majka 23. 9. 2020 12:27:34 Jan Macura : > Zdravím vespolek, > > nějaký nápad, jak označit v OSM toto: http://www.detskaherna-line.cz/ ? > > tourism=theme_park mi přijde jako

Re: [talk-cz] dotaz ke zmenam v MNE

2020-09-15 Per discussione majkaz
Na https://simon04.dev.openstreetmap.org/whodidit/  si najdi to místo, přibliž si to co nejvíc půjde, abys toho neprohledával moc. A zobraz si období "eternity".   Majka __ Od:

Re: [talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje

2020-09-15 Per discussione majkaz
A to je špatně, že jsou v datech přidané zastávky beze jména? Tedy pokud ve vesnici na místě vidím jedinou ceduli zastávky a přidám jí tak do mapy? Zrovna tady se ten používaný název snad dá odvodit zcela jednoznačně, a taky zcela jednoznačně ten název nikomu nechyběl.

Re: [talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje

2020-09-15 Per discussione majkaz
To je v tom importu taky, je tam každá zastávka. Tedy v normálním případě vždy 2x, na každé straně silnice jedna. Pokud je třeba ještě k zastávce MHD na jedné straně o 5 metrů jinde zastávka Jihotransu, bude tam taky. __ Od: "Mirek

Re: [talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje

2020-09-13 Per discussione Majkaz
Jde hlavně o to, že data JČ jsou okamžitě k dispozici v bezproblémové licenci, takže to stačí sloučit a nahrát. 14. 9. 2020 0:02:49 Pavel Machek : > Ahoj! > >> Na https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/gs/zastavky-verejne-dopravy/ >>

Re: [talk-cz] Reportáž na ČT24 o cyklotrasách

2020-09-13 Per discussione Majkaz
Moc mi není jasné, jak chtějí CHKO řešit. Vjezd na kole  tam omezený není. Takže je mi jasné, že davy jsou problém, ale jednoduché řešení  to nemá. Povrchem se to neliší od oficiálních cyklotras, ze kterých je část v katastrofálním stavu. Když jsem nedávno řešila tu neoficiální cyklotrasu

Re: [talk-cz] OSM: Zrušené polní cesty s nepravděpodobným obnovením

2020-09-04 Per discussione majkaz
Pokud po cestě není ani stopy, a vím, že je to delší stav, taky bez rozpaků mažu. Pokud je tam zábrana, zmapovat tu.   Majka   __ Od: "<0174" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 04.09.2020 10:57 Předmět: Re: [talk-cz] OSM:

Re: [talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje

2020-09-02 Per discussione majkaz
Jo, přesně z toho důvodu se přikláním k tomu, do značky name nehrabat a případně nechat i prázdnou u nově zadávaných bodů. Kompletní název do samostatné značky, jen se dohodnout na tom, zda ta ref_name, která se mi na to líbí nejvíc, je v pořádku. Zrovna tady by ale ta verze s ",," měla být v

Re: [talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje

2020-09-01 Per discussione Majkaz
1. 9. 2020 18:22:45 <0174 : > Ahoj, > já bych dal celý název do name. Na zastávkách je celý název obvykle psaný > (nevím jak je to se standardizací v Jihočeském kraji), příklad z JMK: >

Re: [talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje

2020-09-01 Per discussione majkaz
K těm názvům ve formátu ,<Část obce>,: Co s tím prakticky? Ten plný název bych dala do ref_name, tam to je jednoznačné a předpokládám, že se to tam očekává. Každý bod tak bude mít "oficiální" a kompletní název, jen ho nebude mít v name. Ale co s name? Tam bych čekala to, co se běžně používá v

[talk-cz] Import zastávek veřejné dopravy Jihočeského kraje

2020-09-01 Per discussione majkaz
Na https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/gs/zastavky-verejne-dopravy/  je už delší dobu pod licencí CC0 k dispozici seznam všech autobusových a vlakových zastávek Jihočeského kraje, tj. licence zde by měla být bez

[talk-cz] Mapování křížové cesty

2020-08-28 Per discussione majkaz
Jak správně zmapovat křížovou cestu?    Jednu mám téměř za barákem, zmapovala jsem jen samostatné kapličky (zastavení). V Českém Krumlově jsem narazila na to, že kapličky nemají jako jméno dané skutečný název zastavení, ale jméno křížové cesty, a dohromady je taky nic nespojuje.   Napadá mě

Re: [talk-cz] [začátečníci] Maximální rychlost

2020-08-25 Per discussione majkaz
OsmAnd má snad čerstvě vyřešeno (https://github.com/osmandapp/OsmAnd/issues/9436 ). Podle mě by univerzální řešení mělo být spíš tímhle směrem, tedy pro _link vzít implicitně o něco nižší rychlost než implicitní na stejné kategorii, než "ohýbat"

Re: [talk-cz] Začátek obce

2020-08-23 Per discussione majkaz
Myslíš pokud už v mapě není zadaná? Tohle je nesmysl, značka "začátek/konec obce" obvykle nesedí s hranicí katastru obce. Pravda, hodně obcí ji na tu hranici někam "do polí" posouvá. Přitom správně má být až u prvních baráků.   Ideálně by tohle měly dělat navigace samy, pokud nemají jinou

Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích

2020-08-17 Per discussione majkaz
mapy.cz jako ověření použít nemůžeme. Ne proto, že je jejich použití zřejmě nelegální, ale proto, že mapy.cz ukazují cyklotrasy (také i) z OSM, takže to není nezávislý zdroj dat.   Naprosto jasně to bylo vidět na těch editacích, které jsem dělala minulý týden - most z mapy.cz zmizel okamžitě

Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích

2020-08-17 Per discussione majkaz
Obecně jsem pro to, aby se s problémem vyrovnal zpracovatel dat. Jenže ani v ČR nemáme v OSM kategorii, která by řekla, že tam je zakázaný vjezd (a vstup pěším mimo značené trasy). Kdyby se dalo říct, že stupeň ochrany 1 je automaticky zákaz mimo povolené cesty, žádný problém a jdu na autora

Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích

2020-08-14 Per discussione majkaz
d Krnap je snad dost jasný aby bylo potřeba získávat ještě nějaké stanovisko. Že je někdo ignorant a jezdí kam nemá a že to někde orgány ochrany přírody neřeší není důvod aby to v mapě nebylo v pořádku. Tohle určitě není mapování pro renderer, když se tím řídí navigace při volbě trasy. T. On 14.0

Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích

2020-08-14 Per discussione majkaz
__ Od: "Karel Volný" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 14.08.2020 14:55 Předmět: Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích a domnívám se, že výklad, který tu zastáváš, není

Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích

2020-08-14 Per discussione majkaz
  __ Od: "Petr Vozdecký" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 14.08.2020 14:55 Předmět: Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích Na druhou stranu se ptám - není to přidávání

Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích

2020-08-14 Per discussione majkaz
  __ Od: "Kroupar Václav" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 14.08.2020 14:11 Předmět: Re: [talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích Než to takto zatrhnout od stolu, tak by jistě

[talk-cz] Hromadná editace zákazu vjezdu na kolech v národních přírodních rezervacích

2020-08-14 Per discussione majkaz
Dávám ke zvážení, zda v národních přírodních rezervacích neudělat hromadnou editaci, a nevyznačit tam zákaz vjezdu na kolech na všechny lesní cesty a pěšiny, kde není vyznačená cyklotrasa. Zatím tam cyklonavigace spokojeně navádí, viz vedlejší vlákna. Dotaz na Overpass turbo, který ukazuje

Re: [talk-cz] Brod na turistické a cyklotrase trase, za vyššího stavu neprůchozí - jak označit

2020-08-13 Per discussione majkaz
Trochu OT - podle zákona o ochraně přírody tam samostatný zákaz být nemusí, naopak se vjezd cyklistům musí povolit:   ...zákaz d) vstupovat a vjíždět mimo cesty vyznačené se souhlasem orgánu ochrany přírody, kromě vlastníků a nájemců pozemků, osob

Re: [talk-cz] Fwd: Re: Mazání starých uzavírek

2020-08-13 Per discussione majkaz
i na různých bodech, plochách polí, křoví atd. Ještě jsem našel tag hgv:conditional, který bude chtít pročistit, je tam asi 600 linií s prošlým datem. https://overpass-turbo.eu/s/WZa <https://overpass-turbo.eu/s/WZa> Milan __ Původní zpráva: _____

Re: [talk-cz] Přírodní parky

2020-08-12 Per discussione majkaz
Za mě ta data do konference určitě ne, i ty souhlasy bych spíš hodila rovnou na spolek (nebo tedy Tomovi), případně někam na wiki.   Na konferenci spíš patří oznámení toho, že souhlas je, a co se s těmi daty přesně zamýšlí udělat.   Jen tak mimo, který kraj to zamítl?   Majka

Re: [talk-cz] Brod na turistické a cyklotrase trase, za vyššího stavu neprůchozí - jak označit

2020-08-12 Per discussione majkaz
Kdo to tam zná, zřejmě bez větších problémů přejel i v tu neděli dopoledne. Být tam ještě s někým, nebo tam být jen pěšky, možná bych to na místě hodnotila trochu jinak, ale na dno vidět nebylo.   V tom místě bude spíš jiný problém:   Když to zpětně dohledávám, tak se tam na kole pravděpodobně

Re: [talk-cz] Neznačené okruhy (turistika/cyklo) v mapě

2020-08-12 Per discussione majkaz
a jsou i jiné zdroje? --- Ing. Jan Dudík projekce dopravních staveb tel. 777082195 st 12. 8. 2020 v 12:13 odesílatel majkaz > napsal:Ahoj všem.   Ještě k mému nedělnímu výletu na kole další dotaz: Co s trasou, kterou máme v mapě, ale v terénu fakticky nikdy jako značená neexistovala? Konkrétně se

[talk-cz] Neznačené okruhy (turistika/cyklo) v mapě

2020-08-12 Per discussione majkaz
Ahoj všem.   Ještě k mému nedělnímu výletu na kole další dotaz: Co s trasou, kterou máme v mapě, ale v terénu fakticky nikdy jako značená neexistovala? Konkrétně se jedná o relaci 9744673 , která byla značená jako route=bicycle network=rcn. V

Re: [talk-cz] Brod na turistické a cyklotrase trase, za vyššího stavu neprůchozí - jak označit

2020-08-11 Per discussione majkaz
To je nesmysl. Ta lávka je definitivně pryč.   Jako neprůchodné (zavřená lávka) jsem to našla už z roku 2018 -  http://www.jihoceske-cyklostezky.cz/njc/2018/08/17/lavka-pres-luznici-uzavirka/   Lesy ČR tu lávku

[talk-cz] Brod na turistické a cyklotrase trase, za vyššího stavu neprůchozí - jak označit

2020-08-10 Per discussione majkaz
Ahoj všem.   Včera jsem byla docela nemile překvapená zmizelou lávkou přes Lužnici. Bohužel je tam zrovna vysoký stav vody, takže jsem zafungovala jako pionýr slepých uliček.   Momentálně jsem z mapy most odstranila, cestu a

Re: [talk-cz] Značky highway_1 v datech

2020-08-07 Per discussione majkaz
Zrovna dělám ten Týn nad Vltavou, kde to nejspíš vypadá na Pokemony :)   Konkrétní příklad:   V datech: highway=tertiary, highway_1=footway, highway_2=path, highway_3=cycleway a k tomu ještě bicycle=yes Ve skutečnosti: Trojka procházející vsí, bez chodníku. Na ní není vůbec nic značené, zkrátka

[talk-cz] Značky highway_1 v datech

2020-08-07 Per discussione majkaz
Ahoj všem.   Narazila jsem v datech na to, že máme některé silnice zmapované i pomocí značek highway_1/2/... Je jich pár v okolí Prahy, pak Vltavotýnsko a zbytek je na Moravě, především mezi Brnem a Olomoucí.   Bylo by dobře to projít a naházet ty značky nějak smysluplně, nejlépe někdo, kdo ví,

Re: [talk-cz] Mazání starých uzavírek

2020-08-04 Per discussione majkaz
Tak hotovo, sada změn https://www.openstreetmap.org/changeset/88913147  . Nahráno pod mým importním účtem.   Můžu to dělat pravidelně, třeba současně se schránkami (dnes konečně má pošta data nového měsíce, včera ještě nebyla).   U těch

[talk-cz] Mazání starých uzavírek

2020-08-03 Per discussione majkaz
Vzhledem k tomu, že se nám zase hromadí v datech neaktuální uzavírky, navrhuji jejich pravidelné mazání. Pro ilustraci - na jednu aktuální uzavírku máme v datech dalších deset z minulosti, přestože jsme to před pár lety promazávali.   Konkrétně se jedná jen o značku vehicle:conditional,

[talk-cz] Mapnik - zobrazuje se Vám?

2020-07-29 Per discussione majkaz
Kontrolní otázka: Zobrazuje se Vám klasická vrstva mapniku?   Už několikátý den mi to jak na osmap.cz, tak ani na openstreetmap.org neběží. Chybová hláška je 429 "too many requests" pro všechny a|b|c.tile.openstreetmap.org.   Netuší někdo, kde přesně se ukazuje stav serverů? Nějak se mi to

Re: [talk-cz] zpomalení JOSM

2020-07-09 Per discussione majkaz
Pokud máš v počítači málo paměti, nesmíš mít spuštěný JOSM a jakýkoli prohlížeč najednou, musíš spustit pouze JOSM samotný.   Kombinace Windows + JOSM + prohlížeč (v horším případě více oken najednou) je požírač paměti natolik, že se ti počítač nehne. Jestli můžeš rozšiřovat, tak jen přikup

Re: [talk-cz] zpomalení JOSM

2020-07-08 Per discussione majkaz
Nastav JOSM na 3GB, pouštěj jen ten. A nejvíc paměti tam berou zobrazené vrstvy - nejlepší je editovat v dávkách, a minimálně ty mapové podklady po nějakém delším čase vypni a znovu zapni, speciálně pokud "přeskakuješ" z území na území. Dá se takhle, i když blbě, editovat i s 1GB paměti pro

Re: [talk-cz] nečeský name=*

2020-07-07 Per discussione majkaz
jazyků.Ten posun je ještě zajímavější - chybné zaměření? Jiná projekce??? Lokace zvolená, aby to vyšlo líp?https://i.imgur.com/LNAMQ5C.jpg <https://i.imgur.com/LNAMQ5C.jpg>Zdar,HPM Dne út 7. 7. 2020 16:09 uživatel majkaz > napsal:Na místě <https://mapy.cz/s/pesefuhave> je to samozřejmě víc

Re: [talk-cz] nečeský name=*

2020-07-07 Per discussione majkaz
Na místě je to samozřejmě vícejazyčně. Celé to začalo tím, že zmapoval nějaký Němec podle fotky na http://yapis.geoclub.de/ , a "přeložil" si to podle svého.   Jinak nazvané než "poledník" nebo "15. poledník" jsem to ještě neslyšela. Jinak skutečný 15. poledník

Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?

2020-07-01 Per discussione majkaz
ět: Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím? Dne 01. 07. 20 v 17:07 majkaz napsal(a): > Já ti nevím - od začátku tohoto roku (k 01.01.2020) už by neměla být žádná budka v obci nad 2000 obyvatel, a když > porovnám to, co vidím v OSM a na stránkách O2 <https:

Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?

2020-07-01 Per discussione majkaz
py (vetsinou). Ty co zmizely pred lety, po tech uz neni ani pamatky. Stejne jako nekolik v Brne kde kolem toho chodim. Na mape O2 uz neni zadna v okoli Brna a na jihu Moravy. Idealni by byl import, pote co O2 rekne "a tyto jeste chvili nechame" a zbytek smazat. Jakub On Wed, Jul 1,

Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?

2020-07-01 Per discussione majkaz
Já ti nevím - od začátku tohoto roku (k 01.01.2020) už by neměla být žádná budka v obci nad 2000 obyvatel, a když porovnám to, co vidím v OSM a na stránkách O2 , ukazuje mi to tak z 15 telefonních budek v OSM jen 2, které tam podle O2 k tomu

[talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?

2020-07-01 Per discussione majkaz
Ahoj všem.   Vzhledem k tomu, že O2 ruší budky, a do konce roku to chce zrušit vše, napadá někoho, co s tím? Počkat, a pak se hromadně vrhnout na mazání z dat?   Podle informací co jsem zachytila, teď má být v provozu 1150 budek

Re: [talk-cz] Statistiky importu postovnich schranek

2020-06-29 Per discussione majkaz
Podle mě se s tím laborovalo a tohle byl nakonec snad nejrozumnější kompromis.   K tomu ale padá druhá věc - chybí poslední aktualizace podle dat pošty. Sypu si popel na hlavu, ale nějak jsem nestíhala. Jen začíná být problém, že na schránkách mizí ref, číslo depa tam přestávají na mnoha

[talk-cz] Praha - Královodvorská, Revoluční - přístup

2020-06-29 Per discussione majkaz
Ahoj,   mohl by někdo místní kouknout na mapování v centru?  https://www.openstreetmap.org/way/4353489 https://www.openstreetmap.org/way/482307415   Je tam dost nesmyslně nacpaný přístup - access=no, k

[talk-cz] Extrémně dlouhé uzavírky v OSM

2020-06-09 Per discussione majkaz
Při "čištění" dat od starých uzavírek jsem narazila na tohle:   vehicle:conditional no @ (2014 Oct 26-2099 Dec 31)  Je to na https://www.openstreetmap.org/way/26380573

Re: [talk-cz] Přírodní parky

2020-05-27 Per discussione majkaz
Za mě: z názvu (name) bych vyhodila ten Přírodní park, specificky proto, že je v protection_title. Vycházela bych z name jako "obvyklého" jména. Asi by se o tom dalo debatovat do nekonečna, zda to tam mít celé či ne...   Osobně bych na import list dala hned poté, co to doběhne tady, s poznámkou

Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak)

2020-05-21 Per discussione majkaz
ý dělat přes geojson, šel by na to asi tudy.Majka__ > Od: "Jan Macura" > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" > Datum: 21.05.2020 11:55 > Předmět: Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak) > On

Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak)

2020-05-21 Per discussione majkaz
, že "[!wikidata]" funguje.<0174 čt 21. 5. 2020 v 11:48 odesílatel majkaz > napsal:U toho dotazu na obec jde v overpass turbo použít tohle (je to z jiného dotazu, a u celé ČR, případně u oblastí jako Jihozápad je to zbytečné, ty oblasti není třeba "hledat" takhle):  http

Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak)

2020-05-21 Per discussione majkaz
U toho dotazu na obec jde v overpass turbo použít tohle (je to z jiného dotazu, a u celé ČR, případně u oblastí jako Jihozápad je to zbytečné, ty oblasti není třeba "hledat" takhle): https://overpass-turbo.eu/s/UdC   Podstatná je ta část:  {{geocodeArea:"Jméno obce"}}->.searchArea;   Wikidata

Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak)

2020-05-21 Per discussione majkaz
Není třeba, csv se dá použít v JOSM přímo (tedy ne zcela přímo, addon OpenData)   Majka __ Od: "Jan Macura" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 21.05.2020 11:15 Předmět: Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak) On

Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-05-20 Per discussione majkaz
Jestli to dobře chápu, tak je to tak jak na přiloženém obrázku, takže:     Na cestu s id 2 dám bod co nejpřesněji tam, kde je skutečný přechod. Pak bude i záležet na směru, kterým je nakreslená. To určí, co je na ní :left a :right   a značky: highway=crossing

Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-05-20 Per discussione majkaz
Kvůli přechodům je to zbytečné.   Jak chodník, tak přechod pokud jsou jako sidewalk=left|right|both jsou vlastnost silnice, takže ten přechod je automaticky propojuje.     Naopak, mapování samostatně si vyžaduje místy "drbání pravou rukou za levým uchem". Protože je třeba udělat přiblížení k

Re: [talk-cz] mapovani prirodnich boulderu

2020-05-20 Per discussione majkaz
Cesty u boulderů se budou blbě v OSM mapovat vzhledem k jejich směru, takže zmapovat můžeš reálně jen jejich začátek. Osobně považuji jejich jednotlivé mapování relacemi za overkill, jen tím (a to ještě jen v něčem) zduplikuješ databázi cest bez nějaké přidané informace - speciálně u toho, jak

Re: [talk-cz] iD: Když mapovat, tak důkladně ;)

2020-05-19 Per discussione majkaz
Dost dobře netuším, kde v těch účelech najdu "není to k ničemu" :) To je ale problém u všech těch definic, ta stoka má opravdu jen historický význam. Nic to nemění na tom, že uvádět, že v tom neteče slaná voda a není to ovlivněno přílivem považuji v jižních Čechách za zbytečnost. Ale třeba to

[talk-cz] iD: Když mapovat, tak důkladně ;)

2020-05-19 Per discussione majkaz
Nechápu tuhle poctivost, co se objevuje čím dál tím častěji:  https://www.openstreetmap.org/way/82549711/history   Fakt v našich krajích máme běžně kanály se zdymadly a se slanou vodou, ovlivňované přílivem, že je třeba neexistenci daných

Re: [talk-cz] Role pro relace (nejen) naucnych stezek

2020-05-14 Per discussione majkaz
Osobně to beru taky tak, dokonce i role=guidepost je dáno podle mě jen zvykem. Používá se podle mě výhradně u nás, všude jinde je to bez role, pokud je vůbec zmapováno. Už několikrát k tomu byla debata nebo dotazy odjinud.   Ještě nedávno na to upozorňovaly i automatické kontroly u JOSM, že se

Re: [talk-cz] otevrena silnice u Stribra

2020-05-12 Per discussione majkaz
Projekt ? :(    Protože namapuje jen D5, ale i stavbu D3... __ Od: "Jan Macura" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 12.05.2020 13:50 Předmět: Re: [talk-cz] otevrena silnice u Stribra Co? To už jsem tam tak dlouho nejel? :-OV

Re: [talk-cz] was:highway=primary

2020-05-12 Per discussione majkaz
Za mě označit to, co je v terénu. Když jdu/jedu podle mapy, nezajímá mě, jak je to teoreticky správně, ale to co vidím před sebou.   U nás ten případ byl taky (nová silnice, označená jako dvojka, fakticky ale dvojka šla zatím souběžně tou starou). Naštěstí to ale tady dost rychle dotáhli i

Re: [talk-cz] Neexistující ulice v obci Tři Dvory (okres Kolín)

2020-05-06 Per discussione majkaz
Jsme v Pelhřimově, ta adresa je určená logicky jako adresa vjezdu do areálu podobně, jako u budovy se bere v úvahu to, odkud se do ní dá dostat. Ta kancelářská budova je pořád ještě v katastru Horní Dolní u Pelhřimova, areál je snad z 90% v Pelhřimově a jediná příjezdová cesta je odsud.   Jen

Re: [talk-cz] Neexistující ulice v obci Tři Dvory (okres Kolín)

2020-05-06 Per discussione majkaz
V Pelhřimově měla firma, co u ní dělám, léta svůj závod na neexistující adrese a ani o tom nevěděli. Po deseti letech na to přišel Živnostenský úřad. Při nahlášení jedné změny na ŽL se zjistilo, že nejen že neexistuje ulice, ale že to ani není Pelhřimov, vlastní budova je na katastru vedlejší

[talk-cz] Školy, školky, požární stanice bez odpovídajících značek

2020-04-30 Per discussione majkaz
Ahoj všem.   Všimla jsem si, že v datech máme poměrně dost věcí označených jen v názvu a chybí tam odpovídající značky. Případně také máme totéž značeno na tom samém místě několikrát (samostatný bod/body, budova, adresní bod a k tomu správně ještě areál). V horším případě pak se nám i ty

[talk-cz] Uherské Hradiště a okolí, prosba o kontrolu

2020-04-27 Per discussione majkaz
Můžete někdo místní prosím projet zběžně úpravy v Uherském Hradišti a okolí? Začal tam v únoru mapovat https://www.openstreetmap.org/user/Alpha1976  , a momentálně je 5. nejaktivnější v ČR. http://hdyc.neis-one.org/?Alpha1976

Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-04-27 Per discussione majkaz
Osobně považuji 90% chodníků zakreslených samostatně za zbytečné, navíc jich je spousta zakreslených blbě - a tím nemyslím jejich polohu, ale to, že jsou zakreslené jako ostrovy (tj. izolovaně obíhají blok baráků, jsou naprosto bez napojení na přechody a podobně).  Navíc spousta chodníků a

Re: [talk-cz] WeeklyOSM CZ 507

2020-04-21 Per discussione majkaz
Já osobně si path=mtb dokážu představit snad jen v bikeparku - tedy stezka vybudovaná a určená jen pro horská kola. Tedy víceméně obdoba závodní dráhy, ale pak je to duplikování leisure=track.   Moc ale nechápu, jak se chodec může vyhnout cestám užívaným jako traily - protože po okolí se

Re: [talk-cz] Novinky Fody

2020-04-08 Per discussione majkaz
Taky mi to funguje v pořádku. Win 10, chrome, přístup přes proxy. Fody běží jak má.   Majka  __ Od: "Jan Macura" Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" Datum: 08.04.2020 15:03 Předmět: Re: [talk-cz] Novinky Fody Ahoj,funguje mi to

Re: [talk-cz] Tracer LPIS - nová verze, změna url LPIS podkladu

2020-02-17 Per discussione majkaz
Nemáš tu javu nově nainstalovanou jinde než se ti spouští z konzole?   Protože ta hláška je jednoznačná - tam co jí to hledá (ten vypsaný adresář) - není. Pokud ano, stačí jen přepsat startovací příkaz na konkrétní cestu. Tedy ne java -jar ale celou cestou třeba C:/adresář/java -jar    Majka

Re: [talk-cz] WeeklyOSM CZ 494

2020-01-23 Per discussione majkaz
Bohužel mám obavu, že to na dobře zmapovaných místech povede k problémům. Když jsem se podívala v okolí, tak to vyhodilo příjezdy k barákům, co jsou za plotem, nebo čerstvě vyjetou "cestu" po louce (protože letecký snímek je patrně nasnímaný těsně po pouti, co se u nás koná přesně jednou v roce

Re: [talk-cz] Uživatel pajas - les uvnitř parku

2020-01-21 Per discussione majkaz
V hlavě se mu honí to samé co těm, co poli stejným způsobem obtáhnou jediný strom uprostřed a prohlásí to za les, resp. to tak plácnou podle natrasování z LPIS. Případně v horším případě do mapy vrazí každý jednotlivý strom samostatným bodem (Němci, Rakušáci s oblibou). V Českých Velenicích

Re: [talk-cz] fell3 opet uraduje

2020-01-06 Per discussione majkaz
Ono mu to moc dlouho nevydrželo. Zahlédla jsem jeho akční editace v pohraničí pár měsíců poté, co jsme ho trochu klepli přes prsty. To by musel někdo neustále sledovat, jde se zase objeví... Bez toho, že by to člověk na místě znal, není šance ho zbrzdit, pokud nedělá vyslovené blbosti.

[talk-cz] Fwd: Re: Jina informace poloha.net vs poiimporter

2019-12-05 Per discussione majkaz
> Předmět: Re: Jina informace poloha.net vs poiimporter > > >Ahoj, > >je tam nějaké zpoždění, ale pokud to zmapuješ v OSM se správným ref, tak by >se to mělo samo opravit jak ve statistikách tak i v Importeru. > > > > >Marián > > > >-- Původní e-mail

[talk-cz] Obchvat

2019-11-21 Per discussione majkaz
Zakreslila jsem předběžně obchvat Ševětín, viz https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/sevetin-obchvat-silnice-dalnice-kamen-a-pisek-firma-postavila.A191120_164556_budejovice-zpravy_mrl#utm_source=rss_medium=feed_campaign=zpravodaj_content=main Severní část šla zakreslit podle Katastrální

Re: [talk-cz] Overpass API

2019-09-04 Per discussione majkaz
Tady je to upravené pro rozcestníky, resp. pro turistické trasy, hledá se rozcestník v relaci a ne ve všech datech: http://overpass-turbo.eu/s/M2l Pozor, zase vrací celé relace, takže se to roztahuje podle procházejících relací případně do daleka a vrací hodně dat. Takhle je to užitečné spíš

Re: [talk-cz] Overpass API

2019-09-04 Per discussione majkaz
Tady je to upravené pro rozcestníky, resp. pro turistické trasy, hledá se rozcestník v relaci a ne ve všech datech: http://overpass-turbo.eu/s/M2l Pozor, zase vrací celé relace, takže se to roztahuje podle procházejících relací případně do daleka a vrací hodně dat. Takhle je to užitečné spíš

Re: [talk-cz] Overpass API

2019-09-03 Per discussione majkaz
Moc nechápu co vlastně chceš dosáhnout, tak tím začni - nadefinuj přesně, co z toho má lézt. Zatím jsem to pobrala takhle: 1. Najít všechny trati v ČR, vypsat trati 2. Pro každou trať vypsat stanice a zastávky První nástřel, který není dotažený do konce - je to jen začátek toho, odkud by ses

[talk-cz] Re Tracer, resp. RUIAN - bylo OT: mapy Google a realita

2019-08-26 Per discussione majkaz
__ > Od: "Janda Martin" >jsem alespon pro hlasku i kdyz muze byt odkliknuta. Ta hláška neřeší vše, jen ty vytrvalce, co vytrvale překreslují budovu, co už máme označenou chybně. Přitom je to vidět na první pohled, protože je to pak ve

Re: [talk-cz] OT: mapy Google a realita

2019-08-23 Per discussione majkaz
To radši ne, hrozně bychom se nadřeli. Já třeba zrovna na Strakonicku poměrně usilovně bourám a stavím baráky :) Ty místní vsi byly často zmapované podle katastrální mapy, ale dotyční patrně neviděli, jak ve skutečnosti ty vesnické statky vypadají. Protože jako budova bývají zmapované ty

Re: [talk-cz] Openstreetmap.cz + Fody: koňské rozcestníky

2019-08-21 Per discussione majkaz
Což takhle se vybodnout na to, u toho zbytku dostat to rozlišení do ikony, a používat jen barvy? Myslím tím vybrat barevnou kombinaci pro normální rozcestník. Pro vozíčkářský třeba bílo - modrý (z toho vozíčkářského značení), pro koňský třeba bílo - hnědý nebo tmavší hnědá - něco? U toho

  1   2   >