Alapból 100V, ez az, amit Neked "alapból" használni kell...
Nincs jelölve a COM, mert a hangszóróktól jövő, kéthuzalos kábelt kell
kötni a csatornákra.
Itt már mindegy, hogy +/- mert feltételezik, hogy a hangszórókat eleve
egyformán kötötted a kábelre.
Ezen a csatlakozón illesztő trafók
*Molnár Péter:"Hello!Most nem talalom a kepet az erosito hatuljarol, de
azok nem bemenetek?Nem hiszem hogy 6 vegfokja/kimenete lenne egy
erositonek."*
*Már pedig de. :) Annak az a lényege, hogy akár szintenként tudjam kezelni
a sulirádiót.*
Ha szintenként (vagy akárhogy) szét tudod választani a hálózatot,
akkor természetesen ki tudod használni a kimeneti csatornákat,
így 6 különböző zónád is lehet, aminek a hangerejét egymástól
függetlenül tudod szabályozni.
Ilyenkor a CH1, CH2,... CH6 kimenetek csavaros szorítója alá kell kötnöd
Nekünk is Castone van és 6 csatorna, külön szabályozható, de lehet
hülyeséget beszélek.
Molnár Péter ezt írta (időpont: 2020. jan. 24., P,
6:39):
> Hello!
> Most nem talalom a kepet az erosito hatuljarol, de azok nem bemenetek?
> Nem hiszem hogy 6 vegfokja/kimenete lenne egy erositonek.
>
> --
Azt csak akkor tudod megoldani, ha eleve van 4 külön köröd
techinfo kalmar ezt írta (időpont: 2020. jan.
23., Cs, 14:59):
> Akkor végülis ne mgáz, ha egy keverőerősítőt kötök az erősítőre, mivel
> annak úgyis csak az egyik bementét fogja használni. Amúgy a Behringer Main
> Monitor kimenetét
Hello!
Most nem talalom a kepet az erosito hatuljarol, de azok nem bemenetek?
Nem hiszem hogy 6 vegfokja/kimenete lenne egy erositonek.
--
Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és
Akkor végülis ne mgáz, ha egy keverőerősítőt kötök az erősítőre, mivel
annak úgyis csak az egyik bementét fogja használni. Amúgy a Behringer Main
Monitor kimenetét kötöttem a Castone egyik AUX bemenetére.
A másik kérdés: Mi van akkor, ha én szintenként akarom megoldani, hogy
tudjam a hangerőt
TIT (bocs!)
Az iskolarádió olyan rendszer, ahol sok helyszínen (teremben,
folyosón...) ugyan azt a műsort szeretnék közvetíteni.
Ilyen volt régen a falurádió is...
(Most itt nem beszélünk arról, hogy bizonyos országokban, különböző
rádióállomásokon azonos hírszerkesztőségi híreket lehet csak
oks, azt gondoltam fajtáról beszéltetek.
Molnár Péter ezt írta (időpont: 2020. jan. 22., Sze,
16:09):
> >Nekünk eleve 3 féle hangszóró van. Mi gondom lesz belőle? A 4. féle
> pedig felszerelés alatt.
> Nem a marka szamit, hanem a csatlakozas tipusa.
> Ebbol 2 fele van:
> - 100V-os
> - ohmos
>
>Nekünk eleve 3 féle hangszóró van. Mi gondom lesz belőle? A 4. féle
pedig felszerelés alatt.
Nem a marka szamit, hanem a csatlakozas tipusa.
Ebbol 2 fele van:
- 100V-os
- ohmos
vagy nem ertem a 4-felet.
--
Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu
Nem érdemi hozzászólás.
Nekünk eleve 3 féle hangszóró van. Mi gondom lesz belőle? A 4. féle pedig
felszerelés alatt.
Molnar Peter ezt írta (időpont: 2020. jan. 22., Sze,
9:45):
> Rendben, akkor a 100V-ra kötöm majd.
> >Ez alatt mit értesz, hogy "keverni nem szabad"?
> 1. 2 fele hangszorot
Rendben, akkor a 100V-ra kötöm majd.
>Ez alatt mit értesz, hogy "keverni nem szabad"?
1. 2 fele hangszorot hasznalni
2. Az ohm-os reszre 100V-ot kotni és forditva.
A 100V-os hagszorók kimondottan iskolaradiohoz keszultek, nagy
tavolsagokra.
Az ohm-os hangszorok nem alkalmasak iskola-radios
Csak azért féltem a 100V-ra kötni, mert korábban SAL 110V-os 8 ohm-os 10
wattos hangszórók voltak, egy kettő még most is ilyen (amiket nem cseréltem
le), és erre ezt írta egy ismerősöm:
"csak arra figyelj, hogy a folyosókon illetve termekben 110V-os hangszórók
vannak. A SAL sulirádió normál 8
Rendben, akkor a 100V-ra kötöm majd.
Ez alatt mit értesz, hogy "keverni nem szabad"?
techinfo kalmar ezt írta (időpont: 2020. jan.
22., Sze, 9:21):
> Üdv!
>
> Sulirádióval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Most egy új emelettel lett
> kibővítve a rendszer. Ez körülbelül 8 új hangszórót jelent.
Nem értelek.
A hangszórók képesek 100V-on mukodni, a kuldot kep is ezt mutatja.
Nem az a kerdes, hogy ra lehet-e kotni, hanem arra kellene kotni!
KEverni nem szabad.
Ha a hangszoro nem 100V-os, akkor nem szabad rakotni!
techinfo kalmar ezt írta (időpont: 2020. jan.
22., Sze, 9:21):
> Üdv!
>
>
Üdv!
Sulirádióval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Most egy új emelettel lett
kibővítve a rendszer. Ez körülbelül 8 új hangszórót jelent. Továbbá az
összes többi teremben ki lettek cserélve potméteres hangszórókra és a *Castone
CPA-180 *keverőerősítőnk is teljesen új.
A hangszórók:
Egyedül a hatásfoki veszteség, a kábelhossz és a hangszórók száma miatt
alkalmazzák, mivel:
- kisebb teljesítményveszteséggel üzemeltethető (feltranszformált
feszültség esetén egységnyi teljesítményhez kisebb áramerősség tartozik,
így kevesebb feszültség, ezáltal teljesítmény esik a kábelen)
: 2017. nov. 1., Sze, 21:31) ezt
írta:
> Huhuhú, kaptál választ mindenre, amit nem is kérdeztél :)
> Nem hiszem, hogy egy IP alapú "iskolarádió" jó ötlet. Meg a BYOD sem
> feltétlenül. Bőven van iskola, ahol a telefonokat reggel le kell adni.
> Egyáltalán nem minden szül
Huhuhú, kaptál választ mindenre, amit nem is kérdeztél :)
Nem hiszem, hogy egy IP alapú "iskolarádió" jó ötlet. Meg a BYOD sem
feltétlenül. Bőven van iskola, ahol a telefonokat reggel le kell adni.
Egyáltalán nem minden szülő engedi meg a gyerekének az okostelefont. Meg
megnézem azt a
:)
Kaptam pár linket, felvettem a kapcsolatot velük és az egyik cég
képviselője felettébb rendes volt, pontosítást kért és sok minden olyanra
is rákérdezett, ami eszembe sem jutott volna. Így elindultunk valamerre,
köszönöm a javaslatokat
2017. október 20. 20:18 Csaba Tiba írta,
Proaktív gondolkodás! Igen valamilyen chromecast-on gondolkodtam én is,
Arra gondoltam, hogy egy FullHD-s kamera mini HDMI kimenetét lehetne
valamivel feltolni, Ipari kamerák is vannak amik esetleg tudnak jobb
felbontást, csak a kimenetét kell rákötnöm valamire, ezt még nézegetem.
Mivel belső
On 2017-10-20 16:55, Csaba Tiba wrote:
Igaz. Kb 60 métert kell áthidalni, hogy egy másik helységben
lehessen "fogni" az adást a nézők amennyien elférnek, kb 5 és
akár 30 fő. Lankábel van a két helység között. Helyi
hálózaton menne így, heti rendszerességgel is mennie kell
esetlegesen.
Szoval
Igaz. Kb 60 métert kell áthidalni, hogy egy másik helységben lehessen
"fogni" az adást a nézők amennyien elférnek, kb 5 és akár 30 fő. Lankábel
van a két helység között. Helyi hálózaton menne így, heti rendszerességgel
is mennie kell esetlegesen.
Köszönöm a válaszod
>
hat ez igy nem sok.
On 2017-10-20 16:30, Csaba Tiba wrote:
Iskolai alkalom, ünnepség közvetítése.
1 vagy 2 ipari Ip kamerával esetleg vagy milyen kamera jöhetne
szóba ehhez nem értek.
hat ez igy nem sok. helyben kozvetiteni, helyi halozaton, vagy
internetre? hany nezo varhato, szaz alatt? ezer alatt? ezer
Iskolai alkalom, ünnepség közvetítése.
1 vagy 2 ipari Ip kamerával esetleg vagy milyen kamera jöhetne szóba ehhez
nem értek.
Köszönöm
2017. okt. 20. du. 5:27 ezt írta ( ):
> On 2017-10-20 16:17, Csaba Tiba wrote:
>
>> Na a téma érdekel, nekem pont Ip alapú videó és hang
On 2017-10-20 16:17, Csaba Tiba wrote:
Na a téma érdekel, nekem pont Ip alapú videó és hang kellene.
Erre a pi-vel milyen szoftver lenne alkalmas? Okos Tv vagy tablet
lenne a kimenet.
mi a konkret feladat? butasag lenne megoldast javasolni feladat
ismerete nelkul.
--
Regards
Adam
Na a téma érdekel, nekem pont Ip alapú videó és hang kellene.
Erre a pi-vel milyen szoftver lenne alkalmas? Okos Tv vagy tablet lenne a
kimenet.
Köszönöm a válaszaitokat
2017. okt. 20. du. 3:54 ezt írta ("Zsolt Farkas" ):
Ez sajnos még álom, hogy működőképes legyen.
És ahogy
Ez sajnos még álom, hogy működőképes legyen.
És ahogy más is leirta, az iskolaradio az inkabb informacikozlo eszköz,
mintsem szórakoztató egység.
2017. okt. 20. 1:07 du. ezt írta ( ):
> On 2017-10-20 08:41, Zsolt Farkas wrote:
>
>> Keretösszeg: erősítő max 150e,
Adam,
szerintem a javaslatod igenis elgondolkodtató, de...
PI-vel történő kialakítás során "olcsóbban kijönne" - ez nem biztos,
mert az iskolarádió "elejére" (mikrofonok, egyéb források, keverő)
ebben az esetben is szükség lesz, de a "végére" is (hangszórók),
Az erveid tobbsege termeszetesen valid, bar en meg mindig azt gondolom,
hogy a funkciokat szet lehetne valasztani. Egeszen biztosan ugyanolyan
koltsegu infrastruktura kell ahhoz, hogy szunetben szoljon a pink, mint
ahhoz, hogy szokoevente egyszer bemondjak, hogy foldrenges van es
mindenki
, 2017ben, az hogy lehet, hogy
nem IP feletti stream-re akarsz atallni, ahol az iskolaradio tartalmat
mindenki a sajat mobileszkozen hallgathatja, az iskolai wifin keresztul?
Az iskolák többségében az iskolarádió:
1. Némi zene+szöveg a stúdiósok hangulata szerint, *szünetben, *napi
1x
On 2017-10-20 08:41, Zsolt Farkas wrote:
Keretösszeg: erősítő max 150e, hangszórók nagyon max 10e/db
igaz, hogy mar husz eve, hogy utoljara iskolaradiot lattam, de nem ertek
egy dolgot.
tekintettel a muszaki adottsagokra, igy, 2017ben, az hogy lehet, hogy
nem IP feletti stream-re akarsz
2017. 10. 20. 9:41 keltezéssel, Zsolt Farkas írta:
Sziasztok!
Lehetséges, hogy lehetőségünk lesz arra, hogy az iskolarádió rendszert
teljes egészében kicseréljük.
Jelenleg egy Monacor PA-1200-as erősítőnk van, és kb 30 110V-os
hangszóró, amelyek a folyamatos cserék, pótlások miatt már kb 5
09:41 időpontban Zsolt Farkas ezt írta:
> Sziasztok!
>
> Lehetséges, hogy lehetőségünk lesz arra, hogy az iskolarádió rendszert teljes
> egészében kicseréljük.
> Jelenleg egy Monacor PA-1200-as erősítőnk van, és kb 30 110V-os hangszóró,
> amelyek a folyamatos cserék, pótlá
írta:
Sziasztok!
Lehetséges, hogy lehetőségünk lesz arra, hogy az iskolarádió rendszert
teljes egészében kicseréljük.
Jelenleg egy Monacor PA-1200-as erősítőnk van, és kb 30 110V-os
hangszóró, amelyek a folyamatos cserék, pótlások miatt már kb 5
különböző típusból vannak, ennek megfelelően teljesen
http://www.hangtechnikakft.hu/rolunk_4
2017-10-20 09:41 keltezéssel, Zsolt Farkas írta:
Sziasztok!
Lehetséges, hogy lehetőségünk lesz arra, hogy az iskolarádió rendszert
teljes egészében kicseréljük.
Jelenleg egy Monacor PA-1200-as erősítőnk van, és kb 30 110V-os
hangszóró, amelyek
Sziasztok!
Lehetséges, hogy lehetőségünk lesz arra, hogy az iskolarádió rendszert
teljes egészében kicseréljük.
Jelenleg egy Monacor PA-1200-as erősítőnk van, és kb 30 110V-os hangszóró,
amelyek a folyamatos cserék, pótlások miatt már kb 5 különböző típusból
vannak, ennek megfelelően teljesen
Hello!
Adiakok elore elkeszitik a musort mp3-ban az A Raspberry Pi meg lejatsza
idozitetten.
Jelenleg minden szunetre lehet "adast" csinalni.
--
Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és
Péter a rádiót hogyan? Stream?
2016.09.16. 10:33 ezt írta ("Molnar Peter" ):
> Hello!
>
> Nalunk iskolaradio 100V hangszorokkal, ezen keresztul csengetunk, ezen
> keresztul van iskolaradio is.
>
> A csengetest es az iskolaradiot egy Raspberry Pi2 adja.
>
>
> --
> Tisztelettel:
>
Hello!
Nalunk iskolaradio 100V hangszorokkal, ezen keresztul csengetunk, ezen
keresztul van iskolaradio is.
A csengetest es az iskolaradiot egy Raspberry Pi2 adja.
--
Tisztelettel:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu
___
Techinfo mailing list
Ha ki van építve a 100V-os rendszer az épületekben, akkor tegyél be
épületenként egy ilyet a régi erősítő helyére és probléma megoldva:
http://www.itc-pa.com.cn/Product/detail/id/389
Kb. 240 e Ft/db.
2016. 09. 15. 10:01 keltezéssel, Szilárd Blum írta:
Létezik olyan, hogy IP-hangszóró, de
On 2016-09-15 09:01, Szilárd Blum wrote:
Arra gondoltam, hogy pl. raspberry pi (mint alacsony fogyasztású
eszköz) is tud audio streamre kapcsolódni ("netrádió"), hátha
megoldható úgy, hogy alapból streameljük a semmit, aztán ha
műsor vagy hirdetés van, akkor ez változik.
Az egeszen biztos,
a távolság. (Bár telefont biztos IP alapon
oldanám meg ha már ott az optika, nem rézdróton.)
Felmerült az igény, hogy legyen egységes iskolarádió (elsősorban a
hirdetmények szórására)
Tehát az audio minőség nem a legfőbb szempont. Inkább információközlés a
lényeg nem a zenebona?
Létezik olyan
>
> Felmerült az igény, hogy legyen egységes iskolarádió (elsősorban a
> hirdetmények szórására)
>
> Létezik olyan, hogy IP-hangszóró, de durván drágább, mint a hagyományos
> hangrendszerek, utóbbi ráadásul részben rendelkezésre áll.
>
> Arra gondoltam, hogy pl. raspberry
Sziasztok!
Az iskolánk több épületben helyezkedik el, köztük két kapcsolattal: átmegy
egy optikai kábel a LAN-nak és egy telefonvezeték a telefonnak.
Felmerült az igény, hogy legyen egységes iskolarádió (elsősorban a
hirdetmények szórására)
Létezik olyan, hogy IP-hangszóró, de durván drágább
From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Horváth Attila
Sent: Sunday, October 03, 2010 11:39 AM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Iskolarádió
Sziasztok,
Nem tudom, mostanában volt-e ilyen kérdés/téma,
(ha igen
@lista.sulinet.hugt;Elküldve: 2010. október 3. 13:50Tárgy : Re:
Iskolarádió
2010.10.03. 11:39 keltezéssel, Horváth Attila írta:
Sziasztok,
Nem tudom, mostanában volt-e ilyen kérdés/téma,
(ha igen, bocs).
Szóval az iskolában létezik egy 100V
. 12:16Tárgy : Re:
Iskolarádió
On 10/04/2010 11:53 AM, Pribojszki János wrote:
gt;gt; Márcsak azért is fontos lenne, mert úgy tűnik kb 29-30 ilyen
gt;gt; hangszóró van bekötve, ez ezek szerint 180W -ot igényelne?
gt;gt; Mennyire kell ezt pontosan méretezni? Mi van akkor, ha 100W-os
gt;gt
On 10/04/2010 11:53 AM, Pribojszki János wrote:
Márcsak azért is fontos lenne, mert úgy tűnik kb 29-30 ilyen
hangszóró van bekötve, ez ezek szerint 180W -ot igényelne?
Mennyire kell ezt pontosan méretezni? Mi van akkor, ha 100W-os
erősítőt teszek a 180W-os rendszerre?
Semmi!
Itt a
Kedves Horváth Attila!
Monday, October 4, 2010, 11:37:44 AM, írtad:
Köszi a válaszokat, meg fogom keresni az érintett cégeket.
Annyit kiderítettem egyébként, hogy Tesla ARS 28C típusú hangfalak vannak,
1,5 / 3 / 6 Wattosak,
egyet szétkaptam, 6W-osra van kötve. Az egyébként hangerőben
Title: Re[3]: Iskolarádió
De megoldás, csak egyrészt akkor nem biztos, hogy egy szünetben üvöltÅ osztályon túlszól egy bemondott mondat, másrészt ha egyszer egy okos ember leszedi a hangszórót és nem érti hogy miért van levéve a teljesÃtmény, amikor nem is elég hangos
@lista.sulinet.hugt;Elküldve: 2010 . október 4. 12:16Tárgy : Re:
Iskolarádió
Itt 100V -os rendszerről van szó, illesztőtranszformátorokkal a
hangszórókban. Ha kisebb az erősítő kimenő teljesítménye, mint a
hangszóróké, akkor annak az erősítő issza meg a levét.
180W -nyi hangszóróra szerintem
Sziasztok,
Nem tudom, mostanában volt-e ilyen kérdés/téma,
(ha igen, bocs).
Szóval az iskolában létezik egy 100V-os Tesla hangszórókkal teletűzdelt
iskolarádió-hálózat,
viszont az eddig használt sufni keverő+erősítő kipurcant.
Kérdés, hogy milyen - lehetőség szerint egyben - keverőerősítőt
: Iskolarádió
Sziasztok,
Nem tudom, mostanában volt-e ilyen kérdés/téma,
(ha igen, bocs).
Szóval az iskolában létezik egy 100V-os Tesla hangszórókkal teletűzdelt
iskolarádió-hálózat,
viszont az eddig használt sufni keverő+erősítő kipurcant.
Kérdés, hogy milyen - lehetőség szerint egyben
2010.10.03. 11:39 keltezéssel, Horváth Attila írta:
Sziasztok,
Nem tudom, mostanában volt-e ilyen kérdés/téma,
(ha igen, bocs).
Szóval az iskolában létezik egy 100V-os Tesla hangszórókkal
teletűzdelt iskolarádió-hálózat,
viszont az eddig használt sufni keverő+erősítő kipurcant.
Kérdés, hogy
Szia!
Zsolt Nagy írta:
Sziasztok!
Iskolarádiót akarunk újítani az iskolánkban!
Információkat kérek, h. mit érdemes, mennyiért venni!
Tippek, ötleteket várok, vagy esetleg nálatok, hogyan van
megvalósítva, stb
Jelenleg van egy őskövület rádió állomásunk (inkább hangos bemondónak
Sziasztok!
A linken az iskolarádió szoftverem letölthető.
Delphi 7-ben íródott. a Winamp-ot működteti a progi.
a Winamp lejátszási listájába fel kell venni a lejátszandó számokat és
utána lehet ráengedni a progit.
A progi bővíthető kis programozási ismerettel.
A csengetési időpontok bele vannak
Sziasztok!
A linken az iskolarádió szoftverem letölthető.
Delphi 7-ben íródott. a Winamp-ot működteti a progi.
a Winamp lejátszási listájába fel kell venni a lejátszandó számokat és utána
lehet ráengedni a progit.
A progi bővíthető kis programozási ismerettel.
A csengetési időpontok bele vannak
percenként lehet ütemezni. Vagyis pl.
elkezd kicsengetni, az pl. 15 másodperc, de az iskolarádió csak 45
másodperccel később csendül fel.
A windowsban beállítom az időszinkronizációt ubul.kfki.hu -ra és akkor
elég pontosak lesznek a csengetések.
Ez nálam egy olyan gépen fut, ami plazmatévékre küld
Domokos Zoltan írta:
Sziasztok!
Nekem van egy Delphi 7-ben készült progim ami iskolarádióként
működtetett egy számítógépet.
szünet kezdetekor a zenét mp3-ban elindította. szünet végekor
kikapcsolta.
A progi winamp-ot vezérelt. Ha kell elküldöm.
Ü: Domokos Zoltán
Engem érdekelne!
köszi
Sziasztok!
Iskolarádiót akarunk újítani az iskolánkban!
Információkat kérek, h. mit érdemes, mennyiért venni!
Tippek, ötleteket várok, vagy esetleg nálatok, hogyan van megvalósítva,
stb
Jelenleg van egy őskövület rádió állomásunk (inkább hangos bemondónak
nevezném)
Azt szeretnénk, h.
Hello!
Azt szeretnénk, h. számítógép vezérlésű legyen a rendszer:
milyen pc-re lenne szükség: CPU,RAM,HDD ?
Durva leszek, adas leadasara nalunk egy 386-os van, ami szepen lejatsza az mp3-
t es a wav-ot is.
milyen programokat kellene feltelepíteni, megvásárolni?
Magam csinaltam.
milyen márkájú,
Hello!
Az a magad csinált program érdekelne!
Meglehetne tőled kaparintani?
Üdv:
NZS
2009/5/15 Molnar Peter moln...@afg.sulinet.hu
Hello!
Azt szeretnénk, h. számítógép vezérlésű legyen a rendszer:
milyen pc-re lenne szükség: CPU,RAM,HDD ?
Durva leszek, adas leadasara nalunk egy 386-os
Hello!
A hatter:
Egy idokapcsolo, ami reggel bekapcsolja az iskolaradiot, delutan 4-kor meg ki.
Hetvegen nincs bekapcsolva. (aramtalanitott :)))
Bekapcsolaskor a regi 386-os, bebootol DOS alatt, csatlakozik a szerverhez,
akkor automatikusan datumot, idot frissit, majd letolti a sajat kis
Csak a hajónapló kedvéért... Olyat nem nagyon illik csinálni
erősítővel, hogy némítás nélkül kapcsolgatni a 220-t alatta :)
Sós Márton - Rendszergazda (sos.mar...@razeneiskola.hu)
-
Rácz Aladár Zeneiskola (i...@razeneiskola.hu)
1165 Bp, Táncsics u. 7
Hello!
Csak a hajónapló kedvéért... Olyat nem nagyon illik csinálni
erősítővel, hogy némítás nélkül kapcsolgatni a 220-t alatta :)
Ez iskolaradios erosito. 110V-s regi hangszorokkal.
Semmi baja nincs.
Meg csak nem is kattan ki es bekapcsolaskor.
De elviekben igazad van.
Sziasztok!
Nekem van egy Delphi 7-ben készült progim ami iskolarádióként
működtetett egy számítógépet.
szünet kezdetekor a zenét mp3-ban elindította. szünet végekor kikapcsolta.
A progi winamp-ot vezérelt. Ha kell elküldöm.
Ü: Domokos Zoltán
Zsolt Nagy írta:
Sziasztok!
Iskolarádiót akarunk
67 matches
Mail list logo