 From: Glenn Plas <gl...@byte-consult.be>
To: OpenStreetMap Belgium <talk-be@openstreetmap.org>
Sent: Monday, June 2, 2014 10:56 AM
Subject: Re: [OSM-talk-be] Jaagpad definitie

Hi Marc,

Er loopt eerder een track daar, hoog gras, van tijd tot tijd een
      traktor/kraan.  Je mag er wel met de fiets door, maar het gaat
      volgens mij niet.  Vandaar track grade5.   Heb de wiki eens wat
      dieper bestudeerd, en ik denk dat dit de juiste tags zijn voor
      deze tracks.

access:conditional=yes @ permit_holder
access=no
bicycle=yes
description=Jaagpad
foot=yes
highway=track
mofa=yes
source=survey
surface=unpaved
tracktype=grade2
traffic_sign=BE:C3,BE:Type-IV
vehicle=no
website=http://www.descheepvaart.be/Rubriek/Recreatie/Jaagpaden.aspx

Dat is voor de kant die je wel kan gebruiken, de vorige mapper had
      grade2 correct.   De access constructie moest ik wel even over
      nadenken.   Voor de kant die NIET te gebruiken valt:

[...]
tracktype=grade5
traffic_sign=BE:C3,BE:Type-IV
url=https://plus.google.com/photos/101291905535513785025/albums/6019150774027442577/6019150799062280402
website=http://www.descheepvaart.be/Rubriek/Recreatie/Jaagpaden.aspx

Ik steek er bij deze ook de url naar de foto's bij voor 'future
      reference'.
Wat betreft grade5, ik vind deze track eigenlijk eerder grade6
      (die niet bestaat)  omwille van die halve meter gras.  Noch
      'surface' en  noch de 'smoothness' key zijn te gebruiken om dit
      verder te verdiepen vind ik.

smoothness=bad is misschien nog te gebruiken, maar ook
      'trail_visibility' vind ik hier niet direct geschikt ( zie
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:trail_visibility )

Mvg,

Glenn

On 01-06-14 19:59, Marc Gemis wrote:

Ik heb me al dikwijls afgevraagd of er daar inderdaad een pad loopt aan de
andere kant van Zemst. Nog nooit geprobeerd er te wandelen.

>Nog niet zo heel lang geleden is er een reportage geweest op Radio 2 over de
>jaagpaden. Dat dit dienstwegen van nv De Scheepvaart zijn, waarop zij
>voetgangers en fietsers toelaten. Dat ze "veel" last hebben van boze fietsers
>die klagen over de voertuigen die er rijden omdat ze bv. schepen moeten
>bereiken.
>

>zie ook http://www.descheepvaart.be/Rubriek/Recreatie/Jaagpaden.aspx
>

>ik zal een van de dagen de naam er in Rumst en omstreken terug afhalen
>

>met vriendelijke groeten

                het jaagpad met andere

Interessant, was idd om boten te trekken.  Tx om het op te frissen :)

                toegelaten is op

                haal je die name=Jaagpad

Ik heb de andere kant eens getagged.

"Everything is going to be 200 OK."