Oei, ik heb hem al gecontacteerd met wat ik hier gepost had. Ik zal het ook
op het forum aankaarten. Zo'n gefragmenteerde manier van communiceren maakt
het er niet gemakkelijker op. (In Frankrijk is het nog leuker, daar hebben
ze 2 forums en een in verhouding zeer actieve mailing list).

Ik ben aan het proberen om tot een consensus rond het mappen van bushaltes
te komen in Belgiƫ. We hebben hier 3 operatoren en dan heb ik Airport
Express of Eurolines nog niet meegerekend. Dat ik nu ook de dienstverlening
van De Lijn naar Maastricht en Tilburg toe aan het uittesten ben, is geen
toeval. Ik zou het liefst vermijden dat we hier lokaal iets verzinnen dat
dan niet blijkt te werken over de landsgrenzen heen.

Maar laat 'k stellen dat 'k iets of wat meer reactie had verwacht op m'n
vorige mail.

Net Maarten z'n mail gelezen:

We zitten hier in Belgiƫ met 3 operatoren. Ik was aan het uittesten wat het
resultaat zou zijn met een node per operator. Tussen Nederlandse en Vlaamse
haltes is het grootste verschil de manier van zonenummering. Hier zit het
verschil 'm daarenboven ook nog 's in Nederlands/Frans/Tweetalig voor name,
maar daarenboven ook dat de lokale bevolking de naam van de gemeente als
deel van de naam ziet voor haltes van De Lijn.

Mijn bedoeling is om op termijn te kunnen nakijken (per script, het gaat om
40000 haltes) of de routerelaties overeenstemmen met wat er in route_ref
staat. Voordien had ik al geprobeerd om dat allemaal in 1 node samen te
vatten, maar dat wordt algauw zeer lastig om automatisch te verwerken.

Op naar het forum...

Jo

Op 13 maart 2013 19:25 schreef Sebastiaan Couwenberg
<sebas...@xs4all.nl>het volgende: