În data de 15 aprilie 2013, 17:20, Gabriel Sebastian Moise
<gabrielsebastianmo...@gmail.com> a scris:

>       Nu stiu altii cum sunt, dar impreuna cu Razvan , ne putem numi
> Adevarati Maniaci, in a corecta, a verifica , si a face ceea ce lipseste.
> Daca el a luat la mana principalele zone de interes, fie ele turistice sau
> doar de tranzit, eu mi-am luat o mare parte din judet la mana (Prahova),  si
> m-am indreptat catre Moldova, unde am facut o droaie pe acolo, de-alungul
> drumurilor principale.
>     Dupa ce termin DJ203K, DJ203L. Dupa ce termin , iau la mana tot Orasul
> Buzau, si apoi iau DN10 la mana cu toate localitatile .

Gabriel și Răzvan,

Vă mulțumim pentru efortul pe care îl depuneți, sunteți cel mai
probabil deja prin top cei mai mari editori OSM din România. Cred însă
că ați interpretat însă greșit mailul lui Francisc. Nu cred că a "dat
la temelie", ci că v-a atras atenția asupra faptului că OSM este un
proiect aditiv și voluntar. Aditiv, adică ce faci azi rămâne bun făcut
(cu exceția schimbărilor de licență - care sper că nu vor mai exista -
și a erorilor, despre care vorbesc mai jos) și orice contribuție cât
de mică e un pas în față. Voluntar, adică azi aveți timp să stați câte
6 ore pe hartă, dar ce se întâmplă dacă mâine nu mai aveți? OSM nu e
Google, nu are o echipă de marketing care să atragă alți editori, ci
chiar editorii trebuie să atragă pe alții, inclusiv printr-o atitudine
constructivă față de anumite posibile greșeli.

În data de 15 aprilie 2013, 17:22, Razvan <radulescu.raz...@gmail.com> a scris:
> Stai ca nu s-a suparat nimeni pe userii care din cauza ca sunt incepatori
> mai fac greseli, atata timp cat nu strica munca altora. Sunt bineveniti
> toti. Ar fi bine daca toti userii ar intra pe talk-ro si s-ar pune la curent
> cu tot ce e necesar si ar afla informatii pretioase de la userii mai vechi,
> mai experimentati.

Foarte bine gândit, din păcate nu e chiar așa de simplu. Mai ții minte
ce ai zis în primul tău mail pe această listă? :)

Mulți dintre utilizatorii români de Internet nu înțeleg conceptul de
listă de discuții. Îți dau ca exemplu una din listele de discuții
legate de Wikipedia în limba română, listă acum închisă. Lista era
practic moartă, dar din când în când, cineva trimitea câte un email cu
întrebări. Invariabil, veneau 1-2 răspunsuri de genul "domnule, nu
știu cine sunteți, scrieți-le celor de la Wikipedia".

O altă problemă este că statul pe listă, sau pe wiki, sau oriunde
nu-ți garantează că n-o să greșești. De exemplul, una din erorile
clasice pe care am făcut-o de nenumărate ori, a fost să editez în josm
la zoom foarte mare o linie foarte mare căreia i-am schimbat un capăt
și implicit orientarea. Arăta bine acolo, dar după ce-am salvat am
văzut c-am comis-o. Nu cred că ai să găsești undeva scrisă o descriere
a acestei probleme.

Singura soluție e să nu luăm lucrurile personal și când vedem o
greșeală, să dăm un mesaj personal utilizatorului în care să-i
explicăm ce a greșit. În plus, poate n-ar fi rău, așa cum zici, să-i
invităm pe listă. Recunosc că nici eu n-am mai făcut asta în ultima
vreme.

Strainu