Hej!
Det började med en diskussion om att hålla OSM-data _uppdaterat_, alltså
att även kunna flytta och ta bort kartdata. Jag trodde det bara gällde
geografiska punkter (typ Fordonsgas stationer) vilket skulle vara
relativ enkelt, men sen insåg jag att det blir betydligt mer krångligt
när det gäller busslinjer. Då vill man ha med sträckningen också, vilket
ju ligger som relationer i OSM, och då hamnade ämnet långt från mina
ringa OSM-kunskaper...  :-(

Just nu verkar vi vara inne på att ändå försöka med Skånetrafiks
busslinjer, som Magnus Bäck påbörjat dialog med. Dessutom dök idén upp
att mötas i Skåne, vilket låter trevligt och säkert kunde bli givande då
tre personer hittills verkar ha liknande intresse "därnere". För mig är
det väl långt...  ;-)

/Peter Kindström