Allmänna vägar i din tabell ska nog vara sekundära länsvägar.

Jag tycker att det finns en poäng i att det ska vara lite "krångligt", för
en sådan strikt klassning passar inte för alla vägar. Det finns exempelvis
större orter som inte har någon primär länsväg eller riksväg som går till
dem. Det skulle bli märkligt om alla vägar dit är tertiary. Liksom skulle
det bli märkligt om motortrafikleder blir secondary när de är primära
länsvägar. Därtill diskussionen om stamvägar och vägar av riksintresse,
såsom vägar till flygplatser.

Det kanske är lite väl krångligt idag, och det kan vara en poäng att utgå
ifrån en klass per väg, för att sedan diskutera sig fram till ett system
som tar hänsyn till sådant där verkligheten inte stämmer med kartan. OSM
får gärna föregå med gott exempel och låta kartan följa verkligheten
istället för tvärtom :)

/Andreas