Hej!
LearnOSM fokuserar på JOSM och det är inte något vi bör skrämma nybörjare med.
:-)
Däremot är upplägget och sidanOpenStreetMap.org något vi kan använda/översätta.

FixaMinGatas sida kanske vi kan använda mer som en snabbguide eller kort
översikt och sen lägga in hänvisningar till den manual vi tar fram?

Och angående appar så är det en bra synpunkt. Dock är Vespucci inte 100%
nybörjarvänligt och det är inte helt lätt att redigera ens på en 10"-platta.
Jag tycker nog vi ska ha OpenStreetMap.org i fokus, med Vespucci och något för
iPhone som alternativ. Övriga verktyg får de veta mer om via länkar och Google.
:-)

Jag har hittat strukturen nu och ska bara skapa en sida, så vi får något
konkret att diskutera...

--
Vänliga hälsningar
Peter Kindström