Jag är inne på samma spår som Karl och andra tidigare i
konversationen. De som kommer från FixaMinGata.se kommer ha väldigt
specifika problem så som att husnummer/rita in hus eller väg/namnge
gator men en sida för respektive problem kanske är overkill. Det
viktiga är att det går snabbt att göra en enkel justering.

Jag tänker mig att Henrik Rosvall har en del erfarenhet om detta från
Skoterleder.org. Upp till höger finns "Mer information" med korta
förklaringar om hur OSM fungerar samt under "Uppdatera kartan" finns
en längre, men inte för lång, förklaring om hur man bidrar. Är det
inte något sådant som behövs direkt i FixaMinGata?

Hur som helst så undrar jag om du Henrik Rosvall har fått några
kommenterar på din guide på skoterleder.org (bra/dåligt)?

I slutändan tror jag att jag förespråkar Potlach guider.
--
Christoffer Holmstedt