2013/4/22 Peter Kindström <peter.kindst...@abc.se>

> Så, nu ligger där en struktur på sidan:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/Nyb%C3%B6rjarmanual
> (Det var kanske inte det smartaste att använda åäö. :-( )
>
> Vänta nu lite med att skapa sidor & text! Först tar vi en funderare på om
> detta är lagom mycket och rätt ämnen för en nybörjarmanual. Det räcker om
> vi tycker detta är bra i grova drag, finlir kan vi alltid göra efterhand.
>
> Vad säger ni?

Ser bra ut. En vanlig uppgift från FixaMinGata-folk och kommuner tror jag
blir fylla i gatunamn och ibland rätta gatunamn.

Då är det bra att ha med hur man ändrar en gatas längd, klipper den där den
byter namn, eller fogar ihop den med en annan namnlös gata som faktiskt är
samma gata ;-)

OSV

Rikard

> --
> Vänliga hälsningar
> Peter Kindström

Rikard Fröberg, Rådgivare offentlig sektor
Morus konsult AB | http://morus.se | rik...@morus.se
0700 - 90 69 64  | 031 385 88 93