On Wed, Aug 23, 2006 at 05:48:14PM +0200, Robert Millan wrote:

> No he posat en dubte que sigui correcta segons el diccionari.  El que vaig dir
> al principi d'aquest fil és que no és _la més_ correcta.  De la mateixa
> manera que amb el diccionari a la mà, paraules com "sesta", "camiseta",
> "entropessar" o "fatxada" són totes correctes però és més correcte dir
> "migdiada", "samarreta", "entrabancar-se" o "façana".
>
> Sobre el verb baixar ja n'hem parlat abans.  En concret, si us plau mira't els
> següents missatges on ho explico:

Per si no queda prou clar, hi ha un detall que no havia copsat abans.  Quan
cerques una paraula, en una columna n'apareix la categoria gramatical.  Doncs
bé, la categoria gramatical de "baixar" és:

  Verb intransitiu

  http://pdl.iecat.net/entrada/diec.asp

El fet de que un dels 4 significats sigui transitiu només es pot entendre com
un ús excepcional d'aquest verb (normalitzat a causa de la seva proliferació
com a barbarisme, igual que paraules com "sesta", "camiseta", etc etc).

--
Robert Millan

My spam trap is [EMAIL PROTECTED]  Note: this address is only intended for
spam harvesters.  Writing to it will get you added to my black list.
subscripci� a http://www.softcatala.org/llistes/