Het verhaal is nog niet afgelopen...Het ging dus goed met die oude driver zei
ik maar na een poosje kon
    ik LO niet meer open krijgen. Toch maar dat buggy nieuwe ding weer
    genomen. Nu gaat LO weer open maar er zijn wel lelijke dingetjes.Morgen
komt er een grote update van deze linux-distributie. Dat gaat
    ook over de grafische drivers. Hopelijk wordt het dan beter.Op 08-02-17 om
20:16 schreef Dick
      Stomp:
Pieter,Dankjewel voor de verklaring!
Dick

Op 8 februari 2017 om 19:21 schreef
          pieter kristensenpieterkristen...@gmail.com:Ik heb het
            nu getest. Ik heb de oude xserver-xorg-video-intel driver
            terug gezet en het loop nu echt netter. Een kijken of er
            bugs voor zijn gemaakt.Op 08-02-17 om 19:17 schreef pieter
kristensen:Ik zal het even uitleggen. De spreadsheet is van mijn
                  eigen hand (een meesterwerkje ook al zeg ik het zelf)
                  maar ik heb hem twee jaar geleden gemaakt. Wat ik niet
                  (meer) wist is dat die tekst in die koppen telkens uit
                  één cel komt. De tekst loopt dan over verschillende
                  cellen maar het staat eigenlijk in één cel. Als je dus
                  die tekst wilt veranderen moet je klikken in DIE cel
                  en niet in de cellen waar de tekst a.h.w. overheen
                  ligt.Verder liet mijn dochter zien dat je in de
                  formule-regel altijd ook tekst kan veranderen. En nu
                  kreeg ik ook nog de tip van F2.Er was wel een gemeen
dingetje. Ik werk met een heel
                  recente kde (de neon distributie). Net als bij de
                  meeste andere linux-distributie hebben ze daar de
                  driver van mijn intel grafische kaart vervangen door
                  een andere. Daar reageert LibreOffice niet helemaal
                  goed op. Met de komst van de versie 5.3. zijn de
                  meeste problemen voorbij maar het gaat nog niet 100%
                  vlekkeloos.Als ik één keer op een cel klik in calc wordt hij
                  bijvoorbeeld niet geselecteerd, terwijl dat met
                  dezelfde versie van LO (5.3) wel netjes gebeurt in
                  Ubuntu.Ik ga daar nog even naar kijkenOp 08-02-17 om 19:07
schreef Dick Stomp:En waardoor ontstond het beschreven fenomeen
                    "verwijnende tekst"?DickOp 8 februari 2017 om 19:04 schreef
vlb1v...@xs4all.nl:Beste Pieter,Naar mijn idee kan je elke regel tekst editen,
                      mits je maar F2 indrukt.groeten FrankOp 8-2-2017 om 19:00
schreef pieter kristensen:Oeps, sorry. Mijn dochter kwam even langslopen.
                      Die had het antwoord. Hetwas anders (heel anders) dan ik
dacht. Maar ik
                        snap het nu.Op 08-02-17 om 18:54 schreef pieter
kristensen:Hai allemaal,Ik stel nooit vragen over calc en dat komt
                          bepaald niet doordat ik daaralles al van weet.Maar nu
ga ik zo'n vraag stellen.Ik snap dit niet: in de bovenste rij van de
                          sheet staat tekst. Als ik inzo'n cel iets wil gaan
veranderen en ik klik
                          erin verdwijnt de(tekst)inhoud van de cel. Terwijl in
ander
                          tekst-cellen wel een cursorverschijnt in de cel - dan
kan ik gaan editen.Maar in die bovenste rij kan dat niet.Heeft iemand daar een
verklaring voor?--Unsubscribe instructions: E-mail
tousers+unsubscribe@nl.libreoffice.orgPosting guidelines +
more:http://wiki.documentfoundation.org/NetiquetteList
archive:http://listarchives.libreoffice.org/nl/users/All messages sent to this
list will be publicly