Hallo Aleidus,

Ter verduidelijking van de oplossing hieronder even een voorbeeld, waarbij
Automatisch berekenen aan moet staan (zie Gegevens > Berekenen, selecteer
Automatisch berekenen).
Op blad 1 staan alle persoonsgegevens, zoals vlts, vvgsls, naam, adres, telnr,
rekeningnummer enz.(kolom A t/m ?) met op alle bladen op rij 1 de kolomtitels
(vrlts, vvgsls, naam enz.)
Op blad 2 moet een telefoonlijst komen met in kolom A t/m C (naamgegevens) en
kolom D telnr
Op blad 3 moet een betaallijst komen met in kolom A t/m C (naamgegevens en
kolom D het bedrag, kolom E rekeningnummer

Voor de telefoonlijst:
Ga naar blad 2, kolom A2 en plaats het =teken in deze cel.
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel A2 en druk op Enter
Selecteer op blad2 nu cel A2 en plaats het =teken in deze cel
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel B2 en druk op Enter
Selecteer op blad2 nu cel B2 en plaats het =tekens in deze cel
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel C2 en druk op Enter
Selecteer op blad2 nu cel C2 en plaats het =teken in deze cel
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel G2 (de cel waar het telnr
in staat) en druk op Enter
        Opmerking: Indien de cellen in de kolommen of rijen aaneensluitend
zijn, kunnen de gegevens ook         gekopieerd worden. Er van uitgaande dat de
naamgegevens in kolom A t/m C staan. Dan kan je nadat        de voorletters in
cel  A2 op blad2 zijn aangebracht als hierboven beschreven cel A2 op blad2
kopiëren   door deze cel te selecteren, rechtsonder in de cel staat een
vierkant blokje waar je met de     muisaanwijzer naar toegaat, de muisaanwijzer
verandert als je op dat blokje staat van vorm (de vorm     is afhankelijk van
het besturingssysteem dat gebruikt wordt). Versleep nu met ingedrukte
linkermuisknop 2 cellen naar rechts en de gegevens zijn geplaatst in de cellen
B2 en C2 en de   formules in de formulebalk zijn daarop aangepast.

Het maken van de betaallijst gaat op analoge wijze. Hierbij is het bedrag en de
datum variabele gegevens en zullen niet opgenomen zijn op blad1 en zullen dus
handmatig op blad 3 aangebracht moeten worden.

Hopelijk helpt bovenstaande uitleg bij het verhelpen van je probleem.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg