VAART-bericht van: Johnny van Maren <[email protected]>
Op 2 jul 2010, om 18:42 heeft J.Evens het volgende geschreven: > VAART-bericht van: "J.Evens" <[email protected]> > > On Fri, 2 Jul 2010 13:17:34 +0200, john wrote: > > ~~'Wat is het volgende dat esso van "‰ns" eist ? > > partnerschapsovereenkomst? Trouwboekje? Geloofsbrieven? Bloedgroep? Inzage > in het EPD (electronisch patientendossier)?? Na ja, verklaring van goed gedrag zou niet verkeerd zijn, je vaart toch met giftige en gevaarlijke stoffen door Europa? een bevriende tankerschipper mag al heel zijn leven het grootste gif varen, nu koopt hij een vrachtscheepje, en moet in 1 maal een verklaring van goed gedrag halen. ivm het varen van vervuilde grond. > > Ik zou zeggen: ruilen voor dat van een van de Esso-superieuren. Kijken, > hoe ze dan reageren. ach als je enkel om de vergunning cq ontheffing vraagt ivm de noodstop van de pomp op het schip, ben je al niet meer welkom. Denk ik, ik ga het niet proberen, want ik ben helaas afhankelijk van deze partijen geworden. > > Zo heeft elk marktsegment in de binnenvaart wel een idiotisme in zich, > waarbij je je af kunt vragen: Waarom in 's hemelsnaam wil je daar in > zitten? > > groetjes, > > Jos (spitsenschipper) Ik droom nog steeds van een Mecado schip, dat ik naar gelang de markt is simpel om kan bouwen van vrachtschip naar tanker en visa versa. men moet zich wel indekken, want als men voor een 1000 tonner slechts 2,50 naar Duisburg betaald. en leeg terug. dus 2500 Euro min 2000 brandstof als je een eerlijke schipper bent. dan blijft er dus 500 euro over voor 2 man personeel in 3 dagen. dat gaat niet lukken met de huidige lonen die er betaald worden. dus geld voor onderhoud en reparatie is er dan vaak niet meer na een paar jaar. vandaar dat men strenger gaat controleren. wat dat aan gaat mis ik mijn oude bootje wel, daarop had ik heel het jaar al vrij gehad. maar ja in de spitsenvaart zal er ongetwijfeld ook genoeg te jammeren zijn, indien niet , dan moet je het toch doen, anders gaat iedereen een spits kopen ;-) gr John. * Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling * Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected] * Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L
