VAART-bericht van: "J.Evens" <[email protected]>

On Sat, 3 Jul 2010 12:56:25 +0200, Peter Janssens wrote:

~~Misschien dat we ons hier als binnenvaart maar eens tegen moeten
~~verzetten, uiteindelijk sluit je wel schepen die aan de wettelijke
~~verplichtingen voldoen uit. Of dat volgens de mededingers wet is
~~toegestaan waag ik te betwijfelen.


Het is helemaal niet strijdig met de mededingingswet. Het is verder
overheidsbeleid om te bereiken dat onze vloten zo modern en
klantvriendelijk mogelijk worden, zelfs al heeft het tot resultaat, dat
een groot deel van de schepen van voor de negentiger jaren er de brui aan
geven, zodat de niet-megatransporten steeds meer op de weg belanden.
Landen mogen, ondanks en zelfs volgens de mededingingsregels wetten
uitvaardigen, die dit soort praktijken uitbannen, maar zolang er nog
organisaties zijn, die met overheden c.q. CCR afspraken maken, dat ze het
opheffen van de overgangsmaatregelen er bij hun achterbannen wel
doordrukken omdat het een goede zaak is, dat de technische eisen aan
schepen geen minimumstandaard moet zijn, maar dat het uitgangspunt moet
worden een aanpassing van de vloot aan de modernste technische
ontwikkelingen, dan snap je zeker wel, dat we nog een hele lange weg te
gaan hebben, voordat overheden dergelijke wetgeving gaat bedenken. Daar is
in ieder geval meer voor nodig als een ASV in zijn huidige omvang.
En zeg nu niet, dat een goed ondernemer zulke opgelegde voorwaarden gewoon
niet moet pikken. Elke klant mag zijn eisen zo hoog stellen, als hij dat
zelf wil, op het risico af, dat hem dat meer geld gaat kosten of dat hij
geen vervoerder vindt. En dan is de cirkel weer rond.

Groetjes,

Jos.



* Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L


Antwoord per e-mail aan