VAART-bericht van: Peter Janssens <[email protected]>
Johnny van Maren schreef:
VAART-bericht van: john <[email protected]>
onlangs ontving ik (john)van m'n veiligheids adviseur het bericht dat ik de
dikte meting en nog enkele gegevens moest afgeven tbv de esso begrijp me niet
verkeerd ik ben echt wel voor veilig werken aan boord maar de esso wil ook de
facturen zien wat er aan boord is gerepareerd met de laatste klasse . Dit vindt
ik persoonlijk erg ver gaan maar m'n veiligheids adviseur vindt dit alles wel
ok en is niet bereidt mij hierin bij te staan want dit wordt door de esso ook
van de zeevaart geeist . De laatste keer dat ik het heb gecheckt was m;n
scheepje nog niet gekeurd om op zee te varen.
het is toch wel een beetje raar om je adminisstratie bij een" vuller "op tafel te leggen
'Wat is het volgende dat esso van "öns" eist ?
Ach weer zo'n weg die voor de bühne afgelegd wordt, maar even zo
makkelijk verlaten wordt als deze bij de eigen voordeur blijkt te
eindigen. In de droge lading hadden we destijds ook zo'n joker die het
met wel even met eigen aanvullende eisen zou regelen . Heeft geduurd tot
het moment dat het schip dat wel aan hun eisen voldeed er spontaan de
brui aan gaf.
Misschien dat we ons hier als binnenvaart maar eens tegen moeten
verzetten, uiteindelijk sluit je wel schepen die aan de wettelijke
verplichtingen voldoen uit. Of dat volgens de mededingers wet is
toegestaan waag ik te betwijfelen.
Peter
* Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L