HI ha sentències fermes de retornar els 19 cèntims d'un CD.
Un cas va ser a Andalusia, on un estudiant de doctorat va demanar que li tornessin els 19 cèntims dels CD's on gravaria la seva tesi. I va guanyar el judici, al demanar al jutge la sentència en CD, i preguntar-li si pensava pagar el cànon per escriure la seva sentencia en el CD.

Caldria buscar aquestes sentències i veure legalment amb quins principis es recolzen i si la nova llei els tapa prou bé o no. En tot cas és una llei que fa pagar justos per pecadors, i això mai es correcte, i a més perpetua un model de societats com la SGAE
que en sí és un anacronisme.
Els temps canvien, la manera de fer art també ha canviat, potser també ha de canviar el model econòmic al darrera de tot això. Cal preguntar-se a qui defensa aquesta llei, si als artistes o la SGAE i les discogràfiques distribuïdores... Internet, la globalització, la comunicació tot ha canviat, de la mateixa manera que els cotxes han fet desaparèixer els cavalls, basters, i tot l'entorn però la gent es pot desplaçar més i millor, uns negocis han donat pas a d'altres. Cal deixar que les coses es ressituin, que canviïn, que evolucionin.

En un altre ordre de coses, cal veure si les empreses i els professionals poden desgravar-se el canon (sinó aquest país perdria la famosa competitivitat (no?) posar impostos extres a la informàtica (als bits) no és frenar el desenvolupament tecnològic del país?

Si això tira endavant, em faré artista, faré cantar alguna cançoneta (inventada es clar) als meus fills, els inscriuré a la SGAE i a viure.

Joan
Alfons Nonell i Canals wrote:
Hola Sergi i companyia,
no sé la veracitat exacte d'aquestes xifres. Però, està clar que, hi ha
canons per tot. I això, és, simplement, injust. Suposo que, fent una
comparació, és com si en comprar un cotxe ja paguessim un fort canon per
tota la gent que farà imprudències i que la policia no caçarà.

Algú ha provat mai de demanar que li tornin els diners del canon per
alguns CDs? estic segur que molts d'aquesta llista fem servir diferents
suports, des de disc dur fins a DVDs, passar per connexions de banda
ample, claus usb,... sense cap finalitat "punible". És a dir, si a
través del meu ADSL no es descarrega mai res, per què he de pagar? si
els meus DVDs o CDs són per desar-hi dades o cremar distribucions linux,
per què he de pagar?

En fi, donant-li la volta. Si he de pagar igualment, doncs per què ser
legal?. Que s'espavilin en buscar mecanismes per controlar la pirateria
però, per què he de pagar un cànon a l'SGAE per crema un DVD amb una
cosa tant lliure com una distribució Linux?.

En fi, suposo que l'ideal seria que tots comencessim a moure'ns una mica
seriosament i intentar que ens retornin els diners que ens han robat amb
el refotut cànon. Jo algunes vegades m'he cansat de trucar a l'SGAE
però, res.

Salut!
Alfons.