Pan Wlodek przypomina polskie matematyczki :

> Zaczne elegancko od polskich matematyczek,
> by zakonczyc wspomnieniem wielkiego matematyka
> niemieckiego, jako ze na dzien dzisiejszy
> przypada rocznica jego smierci

Bardzo dziekuje, panie Wlodku, za wszystkie matematyczne listy.
Tak sobie mysle, ze troche szkoda ze mam mase roboty, bo
nalezaloby np. tym liczbom pierwszym poswiecic troche uwagi ;-)
A tu, kiedy przez prawie caly tydzien czlowiek glowkuje i ma przed
oczyma cyferki, kody, algorytmy, aproksymacje, optymalizacje,
zajecia na dwoch uczelniach na raz, itp. to teskni za jakas analo-
gowa rozrywka, jak np. jezdzeniem na nartach, albo nawet na
rowerze, czy tez w ostatecznosci zabawa w polityke, ktora w dzi-
siejszych polskich warunkach potrafi byc bardzo irytujaco wciaga-
jaca ze wzgledu na ten spektakl absurdu, ktory od jakiegos czasu
sie tu u nas odbywa.

> Z czterech polskich matematyczek, ktore sie wyroznily na skale
> swiatowa, dwie zostaly uhonorowane w Internecie, ale niestety
> nie Prof. Wanda Szmielew, ktora uzyskala wyniki w logice
> i podstawach geometrii,

Z czterech wymienionych pan, tylko wlasnie Wanda Szmielew i
Helena Rasiowa wywarly pewien wplyw na moja edukacje. Korzy-
stalam po prostu z ich ksiazek wydanych przez PWN w serii "Bib-
lioteka matematyczna".

> Juz dawniej na Poland-L wspominalem o Prof. Rasiowej, wiec
>  nie bede sie powtarzal. Dodam tylko, ze gdy pracowalem
>  w Las Vegas (New Mexico) nad Metna Logika (Fuzzy Logic),
>  to natknalem sie na pionierska wspolna prace Andrzeja Bialy-
>  nickiego-Biruli i Heleny Rasiowej, w ktorej badali pewne uogol-
>  nienie algebr boole'a.

Fuzzy Logic tlumaczy sie na polski raczej jako: "logika rozmyta",
a nie "metna". Nie jestem jezykoznawca, ale tak sie w kazdym razie
powszechnie przyjelo.

> Do osmiu najwiekszych umyslow wszystkich czasow od lat
> zaliczalem Archimedesa, Newtona, Gaussa, Galois, Riemanna,
> Poincare, Hilberta i Einsteina.  Az czterech z wymienionych wydaly
> Niemcy: Gauss, Riemann, Hilbert i Einstein. Ale do superklasy mozna
> zaliczyc jeszcze wielu z Niemiec, chocby Leibniza, Eisensteina,
> Kummera, Weierstrassa, Dedekinda, Kroneckera, Cantora,
> Minkowskiego, Weyla, Godela, Emmy Noether, Artina, Landau,
> Siegel...
> -- przecudowna plejada matematykow!

A gdzie biedaczek Banach ? ;-)

>Koncze przed polnoca,