A 2016-05-11 22:28, Narcis Garcia escrigué:

> A la llista del GiLUG es va comentar un article que assenyala el
> programari lliure a diferència de la resta:
> www.uoc.edu/portal/ca/uoc-news/actualitat/2016/088-software-lliure.html [1]
>
> I un membre de la UOC s'ha subscrit a la llista del GiLUG per defensar-se:

Com ja s'ha dit, en les 4 llibertats anunciades per Stallman i la FSF no
hi figura el fet que els projectes informàtics s'hagin de gestionar de
forma democràtica. La gestió és més aviat és una conseqüència de
l'autoorganització, i pot tenir incidència en la qualitat, evolució i
nombre de contribuïdors d'un projecte, però mai en la llibertat o no del
mateix.

I l'article passa escandalosament per alt (gairebé fa riure) que la
manera més antidemocràtica de portar projectes de programari és
precisament el que utilitzen les empreses de programari privatiu. De
fet, a cap lector intel·ligent se li escapa que el corol·lari de
l'article és un atac formal a les maneres de fer d'aquestes empreses.
Una altra cosa és si aquesta era la intenció original dels autors o no,
però personalment ho dubto (i, per tant, la meva opinió sobre la
competència intel·lectual dels autors -no m'he molestat a esbrinar-ne la
identitat- no és en aquests moments massa elevada, per dir-ho finament).

Personalment hi afegiria que és una polèmica creada interessadament per
cercar una mica de notorietat. Potser han de justificar el seu sou,
aconseguir algun contracte amb Oracle, o vés a saber què.

Orestes.

Links:
------
[1]