Линийка е прибор за измерване на дължини или разстояния. На английски е
„ruler“.
Разграфяването на самата линийката е „скàла“. Скàли са и набора деления на
ампермера, волтмера, термометъра, теглилката (на английски- scale ;) ),
скоростомера... Българската калка е „стълбица“.
В OO, Gimp и т.н. ruler се използва точно за измерване на разстояния.
Сигурен съм, че ruler го бистрихме преди по- малко от година. Друго
предложение, което си спомням, беше „линеал“.

Поздрави,
СъСтанев