שלום דורון,
כתבת הרבה דברים נכונים וחכמים, אבל הייתי רוצה להוסיף מספר הערות קטנות:

On Sat, Aug 09, 2008, doron wrote:
> כמובן, שאר האנשים שרצו לתרום , מוצאים את עצמם מחוץ למשחק לפרק זמן של שנה

האם זה מה שבאמת קורה? האם מי שלא נבחר לוועד פשוט לא עושה כלום במשך שנה, ורק
חברי הוועד הם אלו שתורמים לתכנה חופשית? זה לא מה שאני מרגיש. אנשים ש*אינם* בוועד
כותבים תכנה חופשית, מפיצים אותה, מארגנים כנסים עליה, בונים אתרים, נותנים הרצאות
ועוד ועוד. די אם תסתכל על רשימת המועמדים לפרס המקור (ובוודאי הזוכים) בשנים
האחרונות כדי שתראה עד כמה ישנה פעילות תכנה חופשית ענפה בישראל גם לא דרך הוועד
של העמותה.

לדעתי הבעיה היא קצת שונה: לא שאי אפשר לפעול בלי להיות בוועד - דווקא אפשר
ואפשר לפעול כך - אך מי שפועל מחוץ לוועד נחשב כ"עצמאי" ופעילותו לא מקושר לעמותה
ולא נזקפת כהצלחה של העמותה. כך כהמלעיזים שואלים "מה עשתה העמותה בשנה האחרונה"
הם חושבים רק על מה עשו שלושת חברי הוועד, ולא מה עשו חברי העמותה האחרים לבדם.

לכן אני מסכים אתך שיש היגיון בכך שהוועד "ימנה" באופן רשמי חברים שונים לתפקידים
ומשימות שונות, ובכך יקנה לעמותה זיקה לפעילות חברים אלו. רוב הוועדים עד היום
כבר פעלו כך באיזשהו אופן - למשל מינו מישהו לבנות אתר לעמותה, מישהו אחר לבנות
מירורים, מישהו לקיים כנס, מישהו כוועדת הבחירה של פרס המקור, ומישהו כנציג
לפרויקט משותף עם איגוד האינטרנט. ייתכן שכדאי להגביר את הפעילות בצורה זו, ולדעתי
פשוט צריך לבוא ועד שיחליט ללכת "עד הסוף" עם מדיניות זו.

> יכול להיות שעצם ההצבעה יוכל להיות אלקטרוני

אם כבר הזכרת את זה, אז לדעתי חלק גדול מסרבול העמותה נובע מכך שאנחנו לא מאמצים
הצבעה אלקטרונית. להצבעה אלקטרונית יתרונות רבים כל כך שקשה אפילו לחשוב היכן
להתחיל למנות אותם: ניתן לבצע יותר מהחלטה אחת בשנה (זה הקצב של הפגישות הפיזיות
שלנו...), זכות הצבעה שווה לחברי עמותה שאינם דווקא מתל-אביב או שזמנם מאוד
מוגבל, והרגשת שיתוף הרבה יותר גדולה של כל החברים בעמותה.

> 2. הקמת איש קשר לטובת מועדוני הלינוקס השונים.
> האם כל אחד יכול להקים מועדון שיזכה לברכת "המקור" ?

אכן, כל אחד יכול להקים מועדון, ולוא דווקא מועדות לינוקס - הרי אני מכיר גם
מועדון פרל, וקל לחשוב גם על מועדונים של תכנות חופשיות אחרות - BSD, אפצ'י, GCC,
פייתון, וכדומה. אני לא רואה שום אפשרות או צורך לצמצם את מספר המועדונים, או
להגביל אותם - בדיוק כמו שהמקור לא יכולה (ולא צריכה) להגביל את אתרי האינטרנט
שקמים על תכנה חופשית, "תחת כל עץ רענן" בלי לתאם זאת עם העמותה.

לגבי "ברכת המקור" - זה בדיוק מה שדיברתי עליו למעלה - אם המקור נותן את "ברכתו"
למועדון, הרווח הוא לשני הצדדים - המועדון מקבל משהו (פרסום, שירותים, או כמה
גרושים) מהעמותה, ומשהו מההצלחה של המועדון "נדבק" לעמותה. כמובן שכדאי לעמותה
לתת את "ברכתה" רק למועדונים מוצלחים ורלוונטים לתכנה חופשית - הוועד יצטרך להיות
מטומטם באופן בלתי רגיל אם יחליט לתמוך ב"מועדון משתמשים מיקרוסופט אופיס", אבל
בהחלט ייתכן שאם יקום מועדון "תכנה חופשית על ווינדוס", שהעמותה יכולה לשתף אתו
פעולה.

> דבר אחר שכלול בסעיף הזה , הוא אנשים / משתמשים שטוענים שיש סתירה בין האמונה
> שלהם בתוכנה חופשית וקוד פתוח  לפעילות של המקור . אישית אני לא מבין ולא יכול
> להסכים עם זה  אבל מישהו צריך לחשוב על זה ולראות כיצד מצרפים את אותם אנשים
> לקהילה בלי שהם ירגישו סתירה באמונה שלהם.

אני לא מבין אנשים שמביאים טיעון כזה. הרי הכוח העיקרי של הוועד הוא בדיוק בקביעת
פעילות זו. לכן, אנשים מסוג זה צריכים לרוץ לוועד, לא להתעלם מהעמותה!

--
Nadav Har'El                        |         Saturday, Aug  9 2008, 8 Av 5768