סליחה  - שלחתי בטרם עת - התעלמו בינתיים מהפסקה האחרונה...
ממשיך את קו המחשבה ...

בפועל לדעתי אם יש תוחלת לעמותה היא צריכה להצטמצם נושא אחד בלבד -

   - *מתן יצוג רשמי לתוכנות החופשיות ופתוחות הקוד ולקהילת משתמשי תוכנות
   אילו.*

את זה אנו יודעים שצריך כי ולאדי פשוט אמר אז זה בבהירות - הוא מכיר את המקור
רק מהנושא של פיתוח הנושא בתעשיות הביטחוניות.

מהניתוח שלי יש לבצע את הדברים הבאים.

   1. לשנות את המטרות ולהתמקד רק בעבודה עם התעשיות הביטחוניות ופורום דומה
   לגופי ממשל (ליווייתי את ממשל זמין באימוץ דרופל , git ופתרונות CI פתוחים)
   2. כלל לא לנסות להפיק את אוגוסט פינגווין או כל כנס אחר.
   3. לשנות את המודל המימוני שיהא מבוסס על תקצוב של התעשיות הביטחוניות,
   גופי הממשל ולא על ידי גביית דמי חבר.

אני לצערי לא יכול לקחת מהלך כזה על עצמי - ניסיתי עם הקנטינה ולא צלחתי.
אני לא חושב שיש לעמותה זכות קיום עם סט המטרות הנוכחי שלה.
אם היט ממשיכה להקיים צריכים לעשות לה reset מוחלט (שבו דרך אגב הייתי מאתחל
מחדש את רשימות הדיוור ומתחיל מאפס גם את רשימת החברים - סתם בשביל לעבוד
בשפיות וללא מריבות) וכמובן שמציע לדורון אופק להשתתף ולהוביל אותה בפורמט הזה
(בעמותה כזו אהיה חבר ואבוא להצביע ולהשפיע).

סליחה על המייל המקוטע אבל באמת שיש לי פנה חמה למקור ולכן לדעתי היא צריכה
להשתנות מהותית - או לחדול מלהיות כלל.

מודה לכל מי שאי פעם תרם לעמותה (ובמיוחד לאלו שהייתי במגע משמעותי איתם לאורך
השנים - דורון וקפלן)
רק טוב
ליאור

> אלי - אני מאוד מזדהה אם מה שאמרת,
> אני עוקב וחבר המקור מהקמתה וחבר בקהילת הקוד הפתוח הישראלית מ1999.(אני זוכר
> שהפגנו בשנת 2000 וקצת מול הסינרמה בארוע השקת windows2000 וחילקנו סידירומים
> של רדהאט 5.2 - כן אני זקן).
>
> אני חושב - כמוך שהבעיה היא תרבותית ולא רואה את עצמי חבר בעמותה בגלל
> התקורות הלא הגיוניות של להתמודד עם המריבות וה״דם הרע״ שהיה בDNA של העמותה
> לאחר ש״דור הנפילים״ (גלעד,שחר, עירא, דורון ואח״כ קפלן) הפסיק להיות פעיל.
>
> אם נבקר לרגע במטרות של העמותה(נלקח מוויקיפדיה) - נראה שרובן לא רלוונטיות
> כיום או גדולות עלינו אני מעיר לאחר כל מטרה.

> [...]

Lior Kesos - http://www.linnovate.net
Linnovate - Community Infrastructure Care
mail: l...@linnovate.net
office: +972 722500881
cell: +972 524305252
skype: liorkesos