On 2014-03-22 Jan Michálek wrote:

> Hm. No, bylo by pěkný, kdyby OSGEO v rámci svý činnosti nějakej takovej
> katalog provozovalo, byla by to jistá záruka toho, že to bude s celou
> parádou a nezdegeneruje to v nějakej ušmudlanej excel kolující po síti.

V souvislosti s dostupností dat mi na mysl vyskočil tento inspirativní
rozhovor:

http://data.blog.ihned.cz/c1-61890960-jsme-na-pokraji-informacni-valky-rika-
estonska-sefka-informacnich-technologii

V Estonsku ... Databáze a registry státní správy jsou nejen veřejně
dostupné, ale navíc propojené. Úředník klikne na vaše jméno a dostane
informace ze všech rejstříků, které zrovna potřebuje vidět. Veřejnost i
soukromé firmy mají snadný přístup ke všem databázím státní správy, jejichž
zveřejnění neznamená bezpečnostní riziko nebo ohrožení osobních informací.

Přijde mi to jako sci-fi. A je tam toho víc.

Honza