El Dimecres, 11 de Gener de 2006 21:21, Pere Urbon Bayes va escriure:

> Benjami, potser a tu no t'interesa, pero hi pot haver gent i personalment
> en coneixo que son molt bons professionals en els entorns microsoft que si
> els podria anar bé!.

El que has enviat és un text que no se que diu perquè no el puc mirar per
motius ètics (al final ho dic).

Si és una feina per només empleats de Microsoft, no veig perquè em dius res,
simplement he encertat el meu curt comentari.

Si és una feina a la que hi poden accedir més persones, les que no tenen
Windows i Word queden eliminades, discriminades.

Però el més important és el dret a llegir.  Puc llegir a un diari ofertes de
moltes coses que no són pel meu entorn ni coneixements, però les puc llegir.
Enviant arxius de formats privatius:

- Elimines el dret de llegir d'alguns.
- Escampes la percepció de que per a fer vida normal cal ser client de
Microsoft.
- Transmets que és quelcom normal limitar el dret a llegir i ser client de
Microosft.

Per això faré comentaris, perquè no sembli normal :)

> En el tema de feina, i sense anim d'obrir cap guerra, penso que un ha de
> procurar una bona feina i aquesta personalment si no estigues on estic
> treballant m'ho pensaria. Per posar-t'he una mica amb antessedents, porto
> forçes anys en el mon del programari lliure, pero penso que si el sou mel
> dona treballar amb productes MS, doncs benvinguda l'ajuda que em donarà de
> menjar i ajudara a pujar els nens!. Que en penses?$

Com a informàtic penso que fer feina amb programes privatius és una degradació
gran de l'ofici.  És com ser xef i fer feina al McDonald's, on la feina
consisteix en obrir caixes i encalentir coses de colors.  El més complicat,
fer anar la fregidora.

Per això només agafo projectes lliures.  Si no n'hi ha, plego, com em passaria
si fos cuiner i només trobés feina al McDonald's.  Em dedicaria a una altre
cosa perquè la vida és una i massa curta per dedicar-la a una cosa que fa mal
als principis ètics d'un.

> Sobre el que dius de Windows i Word, no ho entenc : És que jo l'he pogut
> obrir de maravella amb el meu maravellos OpenOffice, tu no?

No vull contribuir a que un format propietari sembli quelcom normal.
Microsoft ja fa prou per perpetuar-lo oposant-se als formats oberts.  La
pressió a Massachusetts ha estat vergonyosa.  També diuen que si obrim els
seus formats amb OOo és perquè «no són tant dolents i no ens denuncien
aplicant la prohibició de fer enginyeria inversa o els copyrights i patents
dels que en tenen tot el dret legal».  Ho  han dit, i per jo és una ofensa
greu que em «perdonin la vida».

Estàs segur que és indispensable el .DOC per a fer córrer la informació que
has enviat?  En realitat aquesta és una conversa absurda si partim de la base
que no és indispensable el .DOC per cap cas i que limita el dret a llegir
sense dependre de la «pietat» de cap Megacorp perdonavides --mentre li pegui
per ser-ho.

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net