On Wed, 21 Jul 2004 10:55:16 +0200, Jordi Manchón wrote:
> El clients no entenen com per un programari lliure han de pagar un
> suport relativament car en comparació al preu de la llicencia.

Dades i arguments, si us plau.

De moment jo només n'he trobat disposades a pagar més en manteniment
perquè s'estalviaven diners en llicències.

També en veig moltes que per un Navision que va costar 60.000 Eur amb
adaptacions  (24.000 d'adaptacions, 36.000 de llicències) paguen 9.000
Eur de manteniment any Un 15%).  Els dóna dret a poder telefonar, les
actualitzacions del producte, les petades que es van descobrint.
Sovint només aprofiten poder telefonar (que significa mantener
l'status de client) perquè posar el CD-ROM, la nova versión de
Navision que paguen, sol costar uns 12.000 Eur afegits (sovint cal
refer el 50% de les personalitzacions).  Tenen noves versions que no
posen pel que costa, només quan no queda més remei.  CDs al calaix.

Molts comenten (conec gent que fa feina instal·lant Navision) que
veuen que amb el manteniment en realitat estan fianaçant que el Sr.
Navision faci la competència al Sr. Sap llençant al mercat noves
"features" que possiblement no usaran, de la mateixa manera que fa
temps que no n'usen moltes noves de MS Office, però també financen la
feina pagant actualitzacions.

El model de negoci dels informàtics de codi lliure és molt assemblant
al dels advocats.  Són professionals lliberals que sovint treballen en
grup (gabinets) per especialitats, cobrant poc per algunes feines,
molt per altres (així compensen) i ho fan damunt coses obertes
publicades al BOE (ara de franc a Internet) que qualsevol amb
coneixements i temps podria resoldre tot sol.  Però tot i això els
contracta.

No els hi va pas gens malament.

> Diga'm visionari. Però son fabes contades.

Ai, que te'n recordaràs d'això! (espero, la memòria pot ser molt selectiva :)

--
Benjamí
http://bitassa.com

.