Yaa, naaaptınız, 8GB ram çok. 512MB, hadi abartın 1GB yeter fazla fazla.
ben smoothwall kullanıyorum, pentium 3 makinada 512MB ram ile gayet 
güzel çalışıyor. 128 ya da 256MB RAM ile rahat rahat kullananları da 
duydum, hatta bir arkadaşım 64MB RAM ile kullanıyordu, siz 8GB deyince 
şaşırdım. 8GB RAM ile veritabanı sunucusu kuracağım deseniz neyse de 
firewall ve proxy işleri için on binlerce kullanıcı olmayacaksa 8GB çok 
fazla.


Akin Temel wrote:
> Selam Timuçin Bey ,
> 
> Mesajınız için teşekür ederim..Bu konuda çok fazla bilgim yok kuracağım
> sistem 64 bit olması gerekiyor çünkü 8 gb lik ram olacak destekler mi .
> 
> 
> 
> On 12/26/08 1:36 PM, "Timuçin Kızılay" <[email protected]> wrote:
> 
>> Kullanım ve yönetim kolaylığı açısından ipcop ya da smoothwall üzerine
>> bu iki dağıtım için hazırlanmış advanceproxy ve urlfilter eklentilerini
>> kurmak daha uygun olabilir. Hem herşeyi elle kurmak zorunda kalmazsınız
>> hem de oldukça kullanışlı bir yönetim arayüzü var.
>>
>>
>> Akin Temel wrote:
>>> Selam Arkadaşlar..
>>> Squid server için Ubuntu 8.10 server 64bit editionu kullanmaya karar
>>> verdim. Bu konuda önereceiğiniz başka bir sistem varmı.
>>>
>>> Saygılarımla
>>>
>>> On 12/26/08 8:23 AM, "Akın Temel" <[email protected]> wrote:
>>>
>>>     Selam ,
>>>
>>>     Evet abartmaya gerek yok doğru söylüuyorsunuz ama biliyorsununz
>>>     proxy sunucluar için en önemli parça ramdır  120 kişi bu sunucuyu
>>>     kullanarak çıkacak tabi harddiskler ( ssd olanlar ) ucuzlasa onlarda
>>>     da aldınmı süper olur .
>>>
>>>
>>>     On 12/25/08 9:14 PM, "yabadabadu yabadabadu" <[email protected]> wrote:
>>>
>>>         selam arkadaşlar
>>>          
>>>         fierwall+content fileter+squid+samba+sarg
>>>          
>>>         Ben centos 4.6 kullanıyorum
>>>           1 Ankarat    : P3 OEM O/B  PGA 378
>>>           2 CPU        :  celeron 800
>>>           3 256 sd-ram
>>>           4 Harddsik 20gb  Seagate İDE
>>>           5 2x adet pci ethernet
>>>         gayet güzel sıkıtı yok
>>>          
>>>         çok uçmaya gerek yok bence .
>>>
>>>
>>>          
>>>
>>>         
>>> ------------------------------------------------------------------------
>>>         _______________________________________________
>>>         Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>>         [email protected]
>>>
>>>         Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
>>>         listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki
>>>         bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi
>>>         sonlandırabilirsiniz.
>>>         http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>
>>>

_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap