Da, cam asta este treaba, o stiu inca din anii '50. Asta si incercam sa le spun la narozii astia semidocti, dar ca tot semidoctu, degeaba imi bat gura.
Cred ca si taica-meu a lucrat pentru INCERC  printre altele.
Dan G
On 7/11/2011 10:23 PM, M Cristian Ioan wrote:

pun Subiectul “igrasie,” pt ca acum despre AST discuta
igrasia nu vine nici de la panourile de pe bloc, subiectul meu initial, nici de la umiditatea prinsa in interiorul apartamentului etansat, ci din subsol, urca prin capilaritate
stiu, pt ca a lucrat tata la INCERC prin 1970
incercau diferite metode de combatere a igrasiei, in afara clasicului strat izolator cu smoala
este important sa “rupi” capilarele verticale ce permit apei sa urce
exista pe atunci un brevet al unui inginer roman, ce folosea electrozi speciali, introdusi in perete, si conectati la priza! sistemul functiona automat, daca peretel era perfect uscat, nu trecea nicun curent, dar la umezeala, se producea incalizre rezistiva si se elimina igrasia
nu stiu ce mai este acum cu respectiva metoda!
INCER este unul din foarte putinele institute de cercetare care mia exista, maar cladirea, am vaut de curand pe Pantelimon arhitectii nu se impiedica de astfel de detalii minore, cand iti deseneza casa, no o sa vezi nicodata BURLANELE, pt ca ar fi inestetice si irelevante!
gata pe azi, ca am plecat la sevici
o zi buna,
Cris,
lingator de cacadele
*From:* dan G <mailto:d...@ghiocel.com>
*Sent:* Monday, July 11, 2011 3:41 AM
*To:* protest-ro@yahoogroups.com <mailto:protest-ro@yahoogroups.com>
*Subject:* Re: [protest-ro] Re: panorui pe blocuri

Hahaha! Tu chiar crezi ca tontii astia stiu ceva ca lumea? De ce nu au spus pana acum in loc sa o balmajeasca? In general, peretii sunt porosi si apa se infiltreaza ca igrasie in pereti din cauza proprietatii numite capilaritate. Stiu asta inca din anii '50 cand casele erau protejate si "vindecate" de igrasie prin adaugarea acestui strat izolator, de jur imprejur. Sigur, nu stiu ce metode noi se folosesc acuma. Parlitu' ala de arhitecturica nu este in stare sa ii proiecteze lu' dcct un cotet sau o cocina ca sa se adaposteasca de ploaie, nu il intreba lucruri complicate ca "igrasie"! Operatiunea de vindecare de igrasie era destul de migaloasa, pentru ca se scotea cate o caramida, si se introducea carton asfaltat si smoala.
Dan G