Igrasia venita de jos, din  umezeala solului prin capilaritate nu poate
fi combatuta cu incalzire. Singura  solutie este sa "rupi" capilarele
sau sa impiedici apa sa ajunga la peretele  respectiv. Asta depinde de
directia din care vine apa si de sursa apei: pluviale  sau freatice. Mai
exista o solutie, ceva  electric(?), am vazut o data la TV acum foarte
multi ani, >22, folosita la  monumente, nu stiu.   Ce sistem de
ventilatie  ti-au propus? Sistemul de ventilatie de unde il iei? Si din
care este? Poti sa  dai un link? Solutia nu este unica, asa  ca parerile
vor fi impartite. Important este sa scapi de igrasie cu costuri
minimale.   Incalzirea in podea este  cea mai eficienta solutie de
incalzire. In primul rind apa de incalzire are  temperatura de 42,5
grade, care poate fi obtinuta si iarna din panouri solare.  Nu exista
convectie a aerului. Exista si solutii care se  pot pune direct sub
parchet. Mie nu imi plac cele ingropate in  sapa. Dezavantajul major
este ca  teava se poate sparge in ciment si atunci e groasa rau.
Avantajul este inertia  mare a sapei de beton.

DC?  T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în  pom
Cine tace nu e om.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, Gushterul LAIR <gushteru@...> wrote:

> Incalzirea prin pardoseala poate fi o solutie in cazurile cu igrasie
la baza peretelui?
> Sau tot izolare exterioara + ventilatie sunt reginele?
>
> Intreb pentru ca mi-am facut recent o subzidire de 50-60cm adancime,
vre-o 20 grosime, pe interior cu membrana d'aia cu bumbi neagra, pe o
fundatie veche de piatra la o camera unde am avut asta iarna mucegai
jos. Deasupra ei polistiren de 10cm expandat tot peretele (deasupra, nu
peste subzidire). Subzidirea este pana la 30-40cm de sol cred.

> Inca stau si ma gandesc daca sa mai iau si sistemul de ventilatie,
costa cam 40 milioane pentru 120mp sau nu... Asa ca orice opinie a
voastra este binevenita. Am auzit la pareri pana acum, de tind sa cred
ca nu stie nimeni solutia:)

> Gushterul

TOATE!)
>   de faceau igrasie zidurile de caramida, nea semidoctu (care le stie
PERFECT PE