Un mare neadevar, o  minciuna sfruntata, ordinara! Problema nu este
iazul ci barajul iazului! Barajul este din pamint nu  din beton. Un
baraj de pamint nu  rezista la infiltratii, fie pentru ca este prost
facut (ajunge o singura  greseala), fie pentru ca ceva se misca fie si
citiva milimetri, fie amindoua la  un loc! Stiu din proprie experienta
cum un baraj de doar 2.5 m inaltime a fost  gaurit de un fir de apa,
care ajunsese la un diametru de 12 cm. Pe o cadere de  mai putin de 1.7
m. Daca se intimpla asa ceva  la un baraj de 200 m, va fi spalat fara
mila, iar Abrudul va fi sters de pe fata  pamintului. Pina atunci insa,
toata apa  freatica in aval de Rosia Monatana, pina la Arad va fi
otravita cu  cianura.   Asa ca nu incercati sa  mintiti chiar asa
ordinar!   Imi place si reclama RMGC:  le trebuie aur ca sa protejeze
ceea ce vor darima! Niste porci! Ba nu, niste  javre!

DC?  T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în  pom
Cine tace nu e om.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, "Ionas Adrian" <hydropower314@...>
wrote:

> La Roºia Montanã se va crea un lac de decantare mai mare
decât lacul de acumulare de la Vidraru. Ce se va întâmpla
dacã va ceda barajul?

> În proiectul nostru, iazul de decantare a fost proiectat pentru a-i
creºte gradul de siguranþã ºi capacitatea de stocare a
precipitaþiilor extreme. Oriunde în lume iazurile de decantare
sunt proiectate sã poatã înmagazina o singurã
precipitaþie maximã probabilã (PMP); în cazul proiectului
actual, iazul de pe Valea Corna poate stoca douã precipitaþii
maxim probabile consecutive, iar probabilitatea ca acest eveniment sã
se producã este de 1 la 100 de milioane de ani. Aceastã capacitate
de stocare suplimentarã neobiºnuit de mare, alãturi de
ceilalþi parametri de proiectare la care a fost gândit ºi
proiectat iazul de decantare Corna, conferã sistemului iazului de
decantare o siguranþã de aproximativ 1000 de ori mai mare decât
majoritatea barajelor iazurilor de decantare existente in lume.

http://www.rmgc.ro/proiectul-rosia-montana/intrebari-frecvente/baraj-de-\
decantare-la-rosia-montana.html

Raspunde prin e-mail lui