Rahat! Abureli.  Prostii! Barajele de beton se  rup/crapa la cutremure.
Barajele de pamint sint altceva si altfel.   Barajul de pamint nu
trebuie sa se rupa la cutremur. ajunge ca eventual sa se miste pamintul
si  sa fie penetrat (ca si creta cu cerneala!) de apa. Restul vine de la
sine. Apa  spala pamintul, face santuri, face prapad. Penetrarea apei in
barajul  de pamint se intimpla in mod natural pentru ca ... pmaintul are
pori iar apa  curge. Apa sub presiune, 10-20 atmosfere gaureste
materiale moi cum este  pamintul. Cei care nu stiu ce sapa apa sa
meearga in cheile carui riu  vor!   Ati vazut la inundatii cum  se rup
digurile atunci cind au in spate 2-3 m de apa? Exista o fisura si Ce
faci  cu 200 m?   Pentru cine nu stie  recomand un experiment: mergeti
in gradina, luati un furtun si puneti jetul  intr-un loc. Vedeti gaura
ce se formeaza. Presiunea apei in peretele  barajului este de 3-5 ori
mai mare! asa ca orice fisura, orice por, va fi  largita pina cind apa
va trece in partea cealalta. Iar apa care curge ia  pamintul cu ea!
Barajele de pamint sint  bune atunci cind au citiva metri inaltime si
daca se numesc diguri. http://www.youtube.com/watch?v=xOE7gEDyucM
<http://www.youtube.com/watch?v=xOE7gEDyucM>  +
http://www.youtube.com/watch?v=g3nl0lydLUc&feature=related
<http://www.youtube.com/watch?v=g3nl0lydLUc&feature=related>
http://www.youtube.com/watch?v=UTMW4-PVPI8&feature=related
<http://www.youtube.com/watch?v=UTMW4-PVPI8&feature=related>
http://www.youtube.com/watch?v=OuBqmWpw4hw&feature=related
<http://www.youtube.com/watch?v=OuBqmWpw4hw&feature=related>  Iata ce
s-a intimplat in  1959 si cam asa se va intimpla la Abrud si mai la
vale! http://www.youtube.com/watch?v=hbWUhuL4LEM
<http://www.youtube.com/watch?v=hbWUhuL4LEM>    Sau alte  filme.
http://www.youtube.com/watch?v=KEdM6Ys6spA
<http://www.youtube.com/watch?v=KEdM6Ys6spA>
http://www.youtube.com/watch?v=kIeNM8cm6J8
<http://www.youtube.com/watch?v=kIeNM8cm6J8>      Barajul de la Corna
este un viitor pericol moratal.

DC? T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se  suie scroafa în pom
Cine tace nu e om.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, "Ionas Adrian" <hydropower314@...>
wrote:

> Este proiectat sa reziste la un cutrem de maxim 8 grade!
> Daca avem un cutremur de 8,4 grade Richter?

Raspunde prin e-mail lui