Ovládací prvek taky nemusí nic ovládat. Třeba label je běžně používaný
ovládací prvek, který nese jen vizuální informaci.

Zkuste nahlédnout do odborné literatury, manuálů, či jen vygooglete
"ovládací prvek" a mrkněte, v jakém kontextu se používá. Už dávno je to
obecně zažitý překlad pro widget v GUI, tak bych se ho držel a nesnažil se
vymyslet něco lepšího. Rozhodně ne nějaké paskvily jako "piškot".