RE: [Legacy-Nederlands] trouwboek

2012-07-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Evert, Het rapport gezinsblad gebruik ik regelmatig, maar lijkt me niet geschikt voor een uitdraai van een trouwboek van 300 pagina’s met gemiddeld 5 inschrijvingen per bladzijde… Maar, ik ga je opties eens uitgebreid bekijken. Marjolijne Van: Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com

RE: [Legacy-Nederlands] HGOS beheer.

2013-09-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
buurman? Neem je dat kind dan ook niet op? Als je dan alles zuiver wilt houden (doet me aan een duits leider denken) moet je die kinderen ook niet vermelden. Mijn adres is dus vanaf heden: g...@oudsoetermeer.nl Marjolijne Van: Ton van Heusden [mailto:heusde...@ancestors.nl] Verzonden

RE: [Legacy-Nederlands] Uitschrijven

2013-09-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Evert, Daar heb je helemaal gelijk in. Ik verkies dan ook niet meer op enige mail over dit onderwerp te reageren. Je mag kennelijk alles zeggen maar geen kritiek hebben op Amerikanen. Nou, dan niet. Marjolijne Van: Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] Verzonden: dinsdag 10

RE: [Legacy-Nederlands] automatisch antwoord Re: Bevestig uw aanmelding bij Legacy-Nederlands

2013-11-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Dit is geen mail van mij geweest. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: jan vis [mailto:vis.j...@gmail.com] Verzonden: maandag 25 november 2013 10:24 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: [Legacy-Nederlands] automatisch antwoord Re: Bevestig uw aanmelding bij Legacy

RE: [Legacy-Nederlands] Legacy 8: Toetsgebruik

2013-12-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Misschien met het muisje? Marjolijne Van: Ton van Heusden [mailto:heusde...@ancestors.nl] Verzonden: zondag 1 december 2013 10:50 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: RE: [Legacy-Nederlands] Legacy 8: Toetsgebruik Jan, Bedankt voor je reactie. Die pijl is mij bekend. Het

RE: [Legacy-Nederlands] zoeken in bepaalde folders

2013-12-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Marjolijne Van: brunelmar [mailto:brunel...@hotmail.com] Verzonden: maandag 9 december 2013 15:10 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: [Legacy-Nederlands] zoeken in bepaalde folders Geachte medeleden, Mijn vraag heeft niets te maken met versie 7 of 8. Alvorens over te schakelen op

RE: [Legacy-Nederlands] installatie legacy 8

2013-12-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Wim, Dat gaat voor mij niet op: op alle machines dezelfde virusscanner. Marjolijne Van: wvanhaerin...@planet.nl [mailto:wvanhaerin...@planet.nl] Verzonden: maandag 9 december 2013 17:10 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] installatie legacy 8

RE: [Legacy-Nederlands] Notities feiten

2013-12-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
de database begonnen en zo zoetjes aan is dat een behoorlijke hoeveelheid personen, foto's, drukwerk en bronnen (een paar duizend). Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Bert van Kootwijk [mailto:vank...@hetnet.nl] Verzonden: maandag 16 december 2013 21:30 Aan: Legacy-Nederlands

RE: [Legacy-Nederlands] Notities feiten

2013-12-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
jaar werk). Bij ons staat voorop dat bewijs voor afstamming bewezen moet worden, maar als een programma dat bewijs niet afdrukt terwijl het er wel in staat, dan ben je niet goed bezig. Marjolijne Van: T.Zelders [mailto:tzeld...@gmail.com] Verzonden: dinsdag 17 december 2013 20:50 Aan: Legacy

[Legacy-Nederlands] feitnotities geboorte

2013-12-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
bij alle personen met feitnotities bij geboorte. Wat is hier aan de hand? Marjolijne Nederlandse Legacy website: http://www.LegacyNederlands.com Downloadpagina (wachtwoord: legacy8): http://www.LegacyNederlands.com/download.html Om u af te melden van deze groep gaat u naar: http

RE: [Legacy-Nederlands] Het in voeren van Nederlandse plaatsnamen

2014-01-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Astrid, Ik voer in: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland en dan komt er te staan Amsterdam, Noord-Holland, Nederland en dij de afkorting Amsterdam, NH, NLD. Bij de instellingen kan je opgeven dat de die 2e , niet wilt hebben. Ik heb bij optie 3.7 de derde optie gekozen. Marjolijne Van

RE: [Legacy-Nederlands] hoofdlijst plaatsen

2014-01-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Han, Heb ik éénmaal gehad. Ik heb toen onderhoud bestand (repareer en comprimeer) uitgevoerd en daarna is alles goed gegaan. Marjolijne Van: Han Beglinger [mailto:h...@beglinger.nl] Verzonden: vrijdag 31 januari 2014 10:42 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: [Legacy

RE: [Legacy-Nederlands] Split Screen

2014-02-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Irma, Ik zie geen verschillen tussen beide vensters niet in ullscreen en ook niet in het kleine venster waar ik altijd mee werk. Kun je het linker venster niet handmatig wat smaller maken? Ik heb dat niet geprobeerd. Marjolijne Van: Irma Lommen - Salden [mailto:irmalom...@home.nl

RE: [Legacy-Nederlands] Interviews

2014-02-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Theo, Ik stuur je (buiten de groep om) onze puntenlijst voor een interview. Deze lijst gebruiken we al sinds 1990 en voldoet prima. Marjolijne Van: Theo Zelders [mailto:tzeld...@gmail.com] Verzonden: donderdag 6 februari 2014 23:28 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: Re

RE: [Legacy-Nederlands] vraag

2014-02-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
huwelijk plaatsvond. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Bert van Kootwijk [mailto:vank...@hetnet.nl] Verzonden: donderdag 20 februari 2014 15:22 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] vraag Tweeling kan je aangeven bij kindstatus. Rechtsklik op

RE: [Legacy-Nederlands] Foutje Legacy8 en huwelijksfoto

2014-03-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
inmiddels alle foto’s maar ontkoppeld totdat die optie wel te gebruiken is. Dit is dus een hele grote misser van Legacy, zowel in versie 7.5 als in 8. Marjolijne Van: brunelmar [mailto:brunel...@hotmail.com] Verzonden: zaterdag 1 maart 2014 15:29 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp

RE: [Legacy-Nederlands] Foutje Legacy8 en huwelijksfoto

2014-03-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Albert, Ik zou een feit huwelijk aanmaken en daar de foto aan koppelen. Dan wordt hij wel meegenomen bij het huwelijk. Marjolijne Van: brunelmar [mailto:brunel...@hotmail.com] Verzonden: zondag 2 maart 2014 0:20 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: RE: [Legacy-Nederlands

RE: [Legacy-Nederlands] bestandsfouten

2014-03-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Ton, Ik heb het over versie 7.5 en NIET over 8. Na jaren betatester voor een ander programma te zijn geweest wacht ik altijd een jaartje met over te schakelen, zeker als je zo’n grote database hebt als ik heb. Marjolijne Van: Ton van Heusden [mailto:heusde...@ancestors.nl] Verzonden

RE: [Legacy-Nederlands] Bidprentje als bron

2014-05-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Maurice, Ik koppel ieder bidprentje aan de persoon bij een feit begraven (immers bij de begrafenis worden ze uitgereikt). Ik maak van geen aparte bron van het bidprentje alleen een scan in .jpg formaat. Inmiddels heb ik dat een goede 1000x gedaan en werkt voor ons heel goed. Marjolijne

RE: [Legacy-Nederlands] Bidprentje als bron

2014-05-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Volgens mij niet. Ik doe het ook zo. Ik gebruik zeker nog een jaar L7, eerst maar eens de bugs uit 8 weghalen! Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: b...@baert.net [mailto:b...@baert.net] Verzonden: maandag 12 mei 2014 12:13 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: RE

RE: [Legacy-Nederlands] Leg 8 werkt niet

2014-05-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
DTB's en jaren geleden ingeklopt in Hazap7.2, dus nog een Dosprogramma. Dat is helemaal door elkaar gehusseld bij het importeren, maar gelukkig staan de gegevens er wel in alleen op idiote plaatsen, maar daarmee kan ik je dus niet laten zien wat ik bedoel. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht

RE: [Legacy-Nederlands] overlijdensnotitie

2014-06-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Nicolette, Ik heb ze met zoeken en vervangen en één keer weggehaald. Wel even opletten of je de hele vermelding of alleen de Y wilt weghalen. Marjolijne Van: Nicolette van der Veldt [mailto:nicolette.vanderve...@gmail.com] Verzonden: zaterdag 7 juni 2014 14:54 Aan: Legacy-Nederlands

RE: [Legacy-Nederlands] combineren

2014-07-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
aan dat mijn laatst bewerkte bestand links staat zodat ik altijd bij het samenvoegen kan zien of er gegevens uit rechts naar links gekopieerd moeten worden. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Bert van Kootwijk [mailto:vank...@hetnet.nl] Verzonden: donderdag 31 juli 2014 9:01 Aan

RE: [Legacy-Nederlands] combineren

2014-07-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
gelabeld met zeg label 1. Voordat ik de bestanden samenvoeg maak ik natuurlijk van beide een backup. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Bert van Kootwijk [mailto:vank...@hetnet.nl] Verzonden: donderdag 31 juli 2014 12:10 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: Re

RE: [Legacy-Nederlands] verwijderen feit

2015-11-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Kees, Dat heb ik geprobeerd, maar geeft niet het gewenste resultaat. Je moet het hele feit verwijderen en je blijft de melding kijgen “niet leeg” Marjolijne Van: CMJ (Kees) Pleeging [mailto:cmjpleeg...@caiway.net] Verzonden: zondag 15 november 2015 09:17 Aan: Legacy-Nederlands

RE: [Legacy-Nederlands] verwijderen feit

2015-11-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Irma, De feiten die ik weg wil hebben zijn gekomen door taggen/delen in een ander programma. Dat wordt door gedcom niet goed overgenomen en geeft allemaal loze feiten. Marjolijne Van: Irma Lommen - Salden [mailto:irmalom...@home.nl] Verzonden: zaterdag 14 november 2015 16:59 Aan: Legacy

RE: [Legacy-Nederlands] rapporten in 8

2015-11-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Dat bdoel ik dus. Echter bij de ene optie is het vakje zwart zodat je duus zou verwzchten dat je het aan kan vinken, bij de andere grijs. Marjolijne Van: Irma Lommen - Salden [mailto:irmalom...@home.nl] Verzonden: zondag 15 november 2015 18:30 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com

RE: [Legacy-Nederlands] rapporten in 8

2015-11-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Evert, Dat zou misschien voor een ieder wel duidelijker zijn. Ik heb zo’n 5000 bronnen waarvan er een aantal met afbeeldingen zijn. Marjolijne Van: Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] Verzonden: maandag 16 november 2015 10:19 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: Re

RE: [Legacy-Nederlands] rapporten in 8

2015-11-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Irma, Als ik ze aan kon klikken had ik dat gedaan. Maar je kan 100 x klikken, er gebeurd niets. Marjolijne Van: Irma Lommen - Salden [mailto:irmalom...@home.nl] Verzonden: zondag 15 november 2015 22:27 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: RE: [Legacy-Nederlands] rapporten

[Legacy-Nederlands] nogmaals rapporten

2015-11-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Ik weet dat hier al eerder over gesproken en geschreven is, maar is daar inmiddels al een oplossing voor? Marjolijne Nederlandse Legacy website: http://www.LegacyNederlands.com Downloadpagina (wachtwoord: legacy8): http://www.LegacyNederlands.com/download.html Om u af te melden van

RE: [Legacy-Nederlands] Windows 10

2015-11-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Willy, Ik heb nergens last van gehad. Werkte vanaf de eerste minuut prima. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Willy Janssis [mailto:willy.jans...@skynet.be] Verzonden: dinsdag 17 november 2015 12:11 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Windows 10

RE: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feitdefinities

2015-12-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
John, Ik stuur je privé een bericht met prt screens. Wordt een beetje groot voor deze groep en wordt ook niet opgeslagen in de geschiedenis vanwege de prt screens. Marjolijne Van: John Boeren | Antecedentia [mailto:resea...@antecedentia.com] Verzonden: vrijdag 11 december 2015 10:35 Aan

RE: [Legacy-Nederlands] wat is wijsheid?

2015-12-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
weet dan meteen wie er belangstelling heeft en kan dan ook gerichte vragen stellen aan die persoon over misschien voor jou missende gegevens. Zo doe ik het al jaren en werkt het twee kanten op. Bevalt mij prima. Marjolijne Van: Fred Kuipers [mailto:fredenal...@kpnmail.nl] Verzonden

Re: [Legacy-Nederlands] registratie DHO parochieregisters

2016-06-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
ik dat netter vind staan in de beschrijving. Voor protestanten geldt hetzelfde. Het hangt dus van de “inschrijver” af wat hij vermeldt. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden Verzonden: dinsdag 14 juni 2016 20:53

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy FamilyTree

2016-06-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Rita, Probeer het bestand eens te openen in Access. Daar ga je naar comprimeren en repareren. Meestal doet het bestand het daarna weer normaal. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens rita waelkens Verzonden: maandag 20 juni 2016 12

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy FamilyTree

2016-06-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
René, Bij mij geen enkel probleem. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens René Luyten Verzonden: zondag 19 juni 2016 18:00 Aan: Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy FamilyTree Beste, Windows

Re: [Legacy-Nederlands] Mediabestand en RIN/MRIN

2016-03-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Je kunt ook één naam wijzigen bij een persoon, dan controle mediabestanden uitvoeren en dan zie je precies bij welke personen die foto dan mist. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Frens Mepschen Verzonden

Re: [Legacy-Nederlands] Truus - aldfaer gedcom CITY > PLAC tag

2016-04-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Joep, Sorry hoor maar dat heeft niets net Legacy te maken. Dat heeft er mee te maken dat alle genealogieprogramma’s zichzelf zo belangrijk vinden dat zij allemaal de gedcom aanpassen naar hun idee en ze niet het standaard gedcomprotocol aanhouden. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands

Re: [Legacy-Nederlands] Gedcom import problemen

2016-04-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Ja, het wordt vertaald maar de getuigen worden NIET meegenomen. Altijd leuk te weten dat iemand getuige is maar als er staat Jantje is getuige is het nog leuker om te weten wanneer, waar en waarbij (huwelijk, doop etc.) Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun

Re: [Legacy-Nederlands] Gedcom import problemen

2016-04-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Truus, Dat was in 7 ook al zo. Ik heb van alles geprobeerd maar het is mij niet gelukt. Ben nu bezig ze handmatig na te lopen :^ Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Truus Vink Verzonden: maandag 25 april 2016 15:34 Aan

Re: [Legacy-Nederlands] buitenechtelijk kind

2016-05-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Daarna maak ik een vermelding aan gewettigd met weer de naam bij geboorte, de datum en plaats. Bij de notities zet ik dan: bij huwelijk ouders. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Han Beglinger Verzonden: woensdag 4 mei 2016 23:45 Aan

Re: [Legacy-Nederlands] Bronnen toevoegen

2016-07-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
of Rechterlijke archieven. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Peter Buyk Verzonden: zaterdag 30 juli 2016 11:53 Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Bronnen toevoegen Heb moeite om de juiste manier te vinden om

Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

2017-02-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Irma, Je hoeft Legacy niet als administrator op te starten. Bij onze vereniging hebben we allemaal een eigen paswoord waaronder we opstarten en hij werkt voor iedereen. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden

Re: [Legacy-Nederlands] Homo's en lesbiennes

2016-11-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Ton, Die discussie (over beheer Oud Soetermeer) is jaren geleden al gevoerd (volledig onnodig aangezwengeld door jou) en hoeft niet nogmaals onnodig opgerakeld te Worden. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens

Re: [Legacy-Nederlands] Homo's en lesbiennes

2016-11-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Paul, Als ik naar andere programma’s kijk kan zo’n relatie gewoon weergegeven worden (ik he door de jaren heen zo’n 1 programma’s uitgetest). Keuze uit huwelijk, LAT, samenwonend of wat dan ook. Vandaar dat ik in Legacy een inmense foutmeldingen-lijst heb. Marjolijne Van: Legacy

Re: [Legacy-Nederlands] (no subject)

2017-07-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
samengevoegd. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Pierre Debecker Verzonden: vrijdag 21 juli 2017 21:36 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] (no subject) Neen, ik heb 2 legacy-bestanden die ik wil samensmelten om er

Re: [Legacy-Nederlands] nieuwe versie van 13-06

2017-07-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Irma, Dat weet ik precies. Nieuw bestand aangemaakt en personen toegevoegd. Dus in bestand wijzigingen aangemaakt. (versie 8.0.0.604) dus moet er volgens mij gevraagd worden naar backup. Met niets veranderd bedoelde ik bij Optiesàaanpassen. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands

Re: [Legacy-Nederlands] nieuwe versie van 13-06

2017-07-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Wiebe, Ja dat had ik gezien en schreef ik. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens berge77 Verzonden: donderdag 6 juli 2017 15:35 Aan: legacy-nederlands Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] nieuwe versie van 13-06

Re: [Legacy-Nederlands] nieuwe versie van 13-06

2017-07-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Wim, Dat had ik ook al gedaan evenals het opnieuw opstarten van pc. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Wim Foederer Verzonden: donderdag 6 juli 2017 16:03 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] nieuwe versie van

Re: [Legacy-Nederlands] nieuwe versie van 13-06

2017-07-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Net geprobeerd in bestand dat al ruim een jaar draait en ook daar geen backup bij afsluiten. Niet op 2 pc’s en niet op laptop… Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden Verzonden: donderdag 6 juli 2017 15:41 Aan: 'Dutch

Re: [Legacy-Nederlands] nieuwe versie van 13-06

2017-07-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Petrus, Ook al gedaan Op pc1 naar een Z-schijf; op pc 2 naar de D schijf en op de laptop naar de E schijf…. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Petrus Kerstens Verzonden: donderdag 6 juli 2017 16:30 Aan: legacy-nederlands

[Legacy-Nederlands] nieuwe versie van 13-06

2017-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
geten" een backup te maken. En deze verandering lijkt me voor hen geen verbetering. Marjolijne -- ___ Legacy-Nederlands mailing list Legacy-Nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

Re: [Legacy-Nederlands] stamboom

2017-05-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Nou Joep, Als er één genealogieprogramma klantvriendelijk is is het Legacy wel. Ik heb niet alle kennis in paht maar werk ook regelmatig met nog 8 andere programma’s en die kunnen nog heel wat leren van de simpelheid van L. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands

Re: [Legacy-Nederlands] stamboom

2017-05-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Joep, Jammer. Je opmerking begrijp “jullie generatie” begrijp ik niet. Onze oudste gebruiker is 85 en zelf ben ik 65+. En…. Het is zo’n simpel programma. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens J.C. van Ommeren Verzonden: zondag

Re: [Legacy-Nederlands] Fwd: Legacy 9

2017-10-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Willy Janssis Verzonden: woensdag 11 oktober 2017 22:25 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Fwd: Legacy 9 Wat zijn de gevolgen als we niet overgaan? Is " Legacy 9"

Re: [Legacy-Nederlands] Fwd: Legacy 9

2017-10-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
vermelding (foei!!). Alles moet je nalopen en dan kan je vaak sneller zelf de gegevens opzoeken. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens FH@Gmail Verzonden: donderdag 12 oktober 2017 22:46 Aan: 'Dutch User List' Onderwerp: Re: [Legacy-

Re: [Legacy-Nederlands] Back-up instellen

2017-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Irma, Ik heb dat nog nooit ergens ingesteld en tot op de dag van vandaag staat zowel datum als tijd vermeld (versie 8) Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden Verzonden: zaterdag 26

[Legacy-Nederlands] schoonheidsfoutje

2017-09-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Lijstgenoten, Als ik (in versie8) op mijn werkbalk sta en dan toevoegen persoon aanklik kan ik oa kiezen voor man aan vrouw en voor VOUW aan man. Zou hier een r vergeten kunnen zijn? Marjolijne -- ___ Legacy-Nederlands mailing list Legacy

[Legacy-Nederlands] geo

2017-09-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
weet de oplossing? Tot vorige week werkte alles goed, na maandag, na het ophalen van de update niet meer. Marjolijne -- ___ Legacy-Nederlands mailing list Legacy-Nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy

Re: [Legacy-Nederlands] geo

2017-09-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Top, Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Paul Menso Verzonden: zondag 3 september 2017 10:31 Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] geo Ik heb de fout aangemeld: ticket number [2B8-213E75B7-01A4

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy9 werkt niet

2017-10-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Dat werkt goed. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens e.janssen93 e.janssen93 Verzonden: donderdag 19 oktober 2017 19:36 Aan: Gebruikers Legacy Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy9 werkt niet Nederlands gebruikersgroep Legacy

Re: [Legacy-Nederlands] onwettige kinderen

2017-12-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
datum en plaats van wettiging (huwelijksdatum ouders dus) de geboortenaam. Zo weet je altijd onder welke naam het kind geboren is en wanneer gewettigd. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens h.ongh...@telenet.be Verzonden: woensdag 13

Re: [Legacy-Nederlands] is legacy 9 goed om te istalleren en is dit in het Nederlands

2017-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Hilaire, Ik doe dat nog niet. Nog teveel onvolkomenheden. Laat ze eerst nog maar een jaartje testen. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Hilaire Van Den Abeele Verzonden: donderdag 14 december 2017 07:58

Re: [Legacy-Nederlands] onwettige kinderen

2017-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
het huwelijk vermeld ik bij de notities Akte 30; wettiging 1 kind. Zo duidelijk? Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Gerrit Knake Verzonden: woensdag 13 december 2017 20:01 Aan: 'Dutch User List' Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands

Re: [Legacy-Nederlands] kaart niet zichtbaar

2018-05-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Daar zijn al vele meldingen over geweest. Lukt nog steeds niet. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Cees van Oudheusden Verzonden: dinsdag 15 mei 2018 16:29 Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com Onderwerp: [Legacy-Nederlands] kaart

Re: [Legacy-Nederlands] vertaling ongehwud

2018-05-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
`Kees, Ik gebruik versie 8. Omdat versie 9 versie 8 overschrijft kan ik niet overgaan. Eerst moet ik testen en een beschrijving maken voor onze gebruikersgroep van de vereniging. En dan kan ik niet meer bij onze data op 8 en weten anderen niet hoe of wat. Marjolijne Van: Legacy

Re: [Legacy-Nederlands] vertaling ongehwud

2018-05-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Kees, Denk je dan ook nog even aan de Vouw die je aan een man koppelt ipv vrouw? Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Kees Verzonden: woensdag 30 mei 2018 11:11 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] vertaling

[Legacy-Nederlands] L9

2018-01-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
verschijnven) en ga zo maar door. Hoe kan ik L9 op mijn werk pc zetten zonder dat het 8 overschrijft? Kan dat door 8 een heel andere naam te geven? Marjolijne -- ___ Legacy-Nederlands mailing list Legacy-Nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com

Re: [Legacy-Nederlands] L9

2018-02-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Irma, Zowel bij 7 als 8 staan de instellingen gelijk wat betreft maken rapporten. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden Verzonden: zondag 4 februari 2018 15:33 Aan: 'Dutch User List' Onderwerp: Re: [Legacy

Re: [Legacy-Nederlands] L9

2018-02-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Ja. Al vanaf de eerste dag. Toen ben ik gaan “experimenteren” en…. Er veranderde niets. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden Verzonden: zondag 4 februari 2018 16:35 Aan: 'Dutch User List' Onderwerp: Re: [Legacy

Re: [Legacy-Nederlands] L9

2018-02-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Windows 10 Irma. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden Verzonden: maandag 5 februari 2018 12:30 Aan: 'Dutch User List' Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] L9 Hi Marjolijne, Welke besturingssysteem gebruik je

Re: [Legacy-Nederlands] L9

2018-02-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens W. Foederer Verzonden: maandag 5 februari 2018 14:58 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] L9 Hi Marjolijne, Ik gebruik W 10 Legacy 9, Heb div uitdraaien geprobeerd met verschillende

Re: [Legacy-Nederlands] L9

2018-02-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Klopt. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens W. Foederer Verzonden: maandag 5 februari 2018 23:19 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] L9 Hallo Marjolijn, Bedoel je dit scherm? Gr. Wim Verzonden

Re: [Legacy-Nederlands] stamboom niet meer te openen

2018-08-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Els, Kijk eens of bij je instellingen (optiesà plaats bestanden) het goede pad ingesteld is. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Els den Hamer Verzonden: dinsdag 7 augustus 2018 18:07 Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com

Re: [Legacy-Nederlands] stamboom niet meer te openen

2018-08-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Maar 8 blijft perfekt werken… Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Els den Hamer Verzonden: dinsdag 7 augustus 2018 20:25 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] stamboom niet meer te openen Dan zal ik het toch

Re: [Legacy-Nederlands] Privacybescherming levende personen

2018-07-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Kik eens in de helpfunctie…. Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Pierre Debecker Verzonden: vrijdag 20 juli 2018 17:25 Aan: Legacy Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Privacybescherming levende personen Hoe kan ik de gegevens van nog levende

Re: [Legacy-Nederlands] Beginnersperikelen: Media

2018-08-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Leo, Kijk eens bij de hoofdlijsten en dan bij media. Staat het daar ook goed? Dus niet alleen bij opties plaats bestanden. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Leo te Braake Verzonden: woensdag 29 augustus 2018 16:02 Aan

Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen

2018-02-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Dat heb ik ook. Het probleem is dat het pad in Legacy naar mediabestanden niet aangepast kan worden. Iedere keer dat is het pad verander (vanC: naar ZJ zet Legacy dat automatisch terug naar C. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens

Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen

2018-02-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Lijkt me niet slim. Heb inmiddels zo'n 5000 afbeeldinge en die worden dan bubbel opgeslagen. Zo loopt je HD lekker vol! Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden Verzonden: dinsdag 27 februari 2018 16:36 Aan: 'Dutch User

Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen

2018-02-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Us, maar die wassen hun handen in onschuld, weten niets…. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens W. Foederer Verzonden: dinsdag 27 februari 2018 19:27 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media

Re: [Legacy-Nederlands] De Luxe

2018-03-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Zo heb ik inmiddels ruim 14.000 afbeeldingen gekoppeld en dat werkt goed, alleen wel ieder keer opnieuw koppelen, maar dat gaat goed, maar dat is een Legacyprobleem heb ik inmiddels begrepen. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens

Re: [Legacy-Nederlands] Plaatsnamen en straat/nummer

2018-03-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Roger, Dat kan op meerdere manieren. Je kunt iedere keer een vermelding woonplaats aanmaken, maar ook bij vermelding woonplaats bij de notities meerdere adressen vermelden. Ij zoeken geef je dan aan bij notities “bevat” Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun

Re: [Legacy-Nederlands] Plaatsnamen en straat/nummer

2018-03-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
wil weten wie er allemaal op dat adres gewoond hebben doe ik dat via zoeken. Maar ook hier geven de hernummeringen een probleem. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Lex van der Linden Verzonden: zaterdag 17 maart 2018 23:43 Aan

Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen

2018-02-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
…. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens CMJ (Kees) Pleeging Verzonden: woensdag 28 februari 2018 16:11 Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen Kan het zijn dat de Z: locatie een

Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen

2018-02-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Gerrit, Bij mij schakelt de pc niet uit. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Gerrit Knake Verzonden: woensdag 28 februari 2018 17:33 Aan: 'Dutch User List' Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen Ook

Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen

2018-02-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
even gekeken: ruim 5000 foto’s en ruim 9000 advertenties en familiedrukwerk, beide .jpg bestanden. Alle pc’s hebben exact dezelfde instellingen. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens W. Foederer Verzonden: woensdag 28 februari 2018

Re: [Legacy-Nederlands] Herkoppel Media Bestandsnamen

2018-03-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Kees, Ik heb 1 folder Legacy afbeeldingen em 2 subfolders: drukwerk en foto’s. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens CMJ (Kees) Pleeging Verzonden: vrijdag 2 maart 2018 08:44 Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com Onderwerp: Re

Re: [Legacy-Nederlands] Run time error 339

2018-10-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Willy, In zo'n geval start ik Access op, open het betreffende Legacybestand in de Legacydirectory (dus niet in L) en laat Access repareren en comprimeren. Vaak is het dan gerepareerd. Daarna het onderhoudsprogramma van Legacy uitvoeren en alles werkt weer. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht

Re: [Legacy-Nederlands] Zoeken naar media

2019-01-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
mijn ruim 17.000 afbeeldingen staan in dezelfde map. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Dirk JW Detmar Verzonden: dinsdag 22 januari 2019 19:51 Aan: Dutch User List; K.P.G. Tamboer Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Zoeken naar media

Re: [Legacy-Nederlands] Foutmelding 3043

2018-12-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Sigrid, Bestand openen in Access en daar repair starten. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Sigrid de Grave Verzonden: zondag 16 december 2018 17:12 Aan: Dutch User List Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Foutmelding 3043 Ja

Re: [Legacy-Nederlands] Fwd: Re: ivm leeshulp

2020-02-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Nee hoor, niet iedereen wordt boos…. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Karl Tamboer Verzonden: zondag 2 februari 2020 19:02 Aan: 'Dutch User List' Legacy Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Fwd: Re: ivm leeshulp ...wordt iedereen

Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

2019-12-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
overlijden; beschrijving (aangiftedatum); datum en plaats. Bij de brschrijving zet ik dan Aangever was … …; pro deo (of ƒ 3,- of wat verder van toepassing is). De feitzin kan je aanpassen zodat ( aangiftedatum) op de plaats die jij wilt komt te staan. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands

Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

2019-12-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden via Legacy-Nederlands Verzonden: dinsdag 24 december 2019 11:39 Aan: 'Dutch User List' CC: Irma Lommen - Salden Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp) Toch

Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp)

2019-12-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Irma Lommen - Salden via Legacy-Nederlands Verzonden: dinsdag 24 december 2019 16:20 Aan: 'Dutch User List' CC: Irma Lommen - Salden Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] (geen onderwerp) Marjoleine

Re: [Legacy-Nederlands] nakomelingen register

2019-03-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Albert, Ge Heiligen (Mormonen) kenne het begrip geanaolgie nier. Zij gaan uit van parenteel, dan heb je alle nabestaanden die je in 1x kunt dopen… Ik heb hier meerdere malen met hen over gehad, maar ze begrijpen (of willen het niet begrijpen) Niet. Marjolijne Van: Legacy

Re: [Legacy-Nederlands] Vereenvoudiging Legacy Charts

2019-02-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
groot bestand hebt. Marjolijne -Oorspronkelijk bericht- Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens Michael Pantlin Verzonden: woensdag 13 februari 2019 12:45 Aan: Dutch User List Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Vereenvoudiging Legacy Charts Wie weet hoe ik

Re: [Legacy-Nederlands] traag

2019-04-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Bert en Sigrid, Dat is niet helemaal waar. Ik heb ooit eens een Legacy6 bestand gestuurd gekregen en daar ontbreekt ook de gehelen koppeling zowel met ouders als partners. Ik gebruikte toen zelf Legacy niet en ik weet dus niet of er toen een correctie-update geweest is. Marjolijne

[Legacy-Nederlands] probleem fotoalbum

2019-05-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
nen hebben ook niet tab 9. Als ik ook huwelijken aanvink is het resultaat gelijk, ook 984 pagina's, dat maakt dus helemaal geen verschil. Ik gebruik L-8. Daarna hetzelfde geprobeerd in L-7 en een exact gelijk resultaat. Wat doe ik verkeerd?

Re: [Legacy-Nederlands] probleem fotoalbum

2019-06-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Wim, Dank voor je antwoord. Stemt me niet vrolijk. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens W. Foederer Verzonden: zaterdag 1 juni 2019 14:28 Aan: legacy-nederlands@legacyusers.com Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] probleem fotoalbum

Re: [Legacy-Nederlands] Feit verwijderen

2019-08-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne
Karl, Zoek alle personen met het bewuste feit en dan kna je die of labelen o en dan later opzoeken en verwijderen of in de rechterkolom van de lijst stuk voor stuk verwijeren. Marjolijne Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] Namens K.P.G. Tamboer

  1   2   >