Manila Bulletin picked this up today. Thankfully, without the hulog ng
langit quip.
-- sent using mental telepathy via Ansible
On Jun 25, 2014 10:14 AM, maning sambale emmanuel.samb...@gmail.com
wrote:
Kudos on your political manoeuvring, Maning.
Credits goes to our local partners in
During the meetup in April in Antwerp, Jo asked for my collection of links
that I have collected over the past few years. I finally found an easy way
to share them. So here they are:
http://share.xmarks.com/folder/bookmarks/56erXxFjfE
No guarantees on the availability of the websites. Maybe you
On Tue, 24 Jun 2014 12:00:32 +0100,
Philip Barnes wrote:
Abandoned railways are also potential footpaths, cycleways, again not
showing them makes locating potential useful rights of way claims more
difficult.
I'd assume that mappers who have surveyed the abandoned railways would
add
On Thu, 2014-06-26 at 13:52 +0200, malenki wrote:
On Tue, 24 Jun 2014 12:00:32 +0100,
Philip Barnes wrote:
Abandoned railways are also potential footpaths, cycleways, again not
showing them makes locating potential useful rights of way claims more
difficult.
I'd assume that mappers
Spoted on the Local council link (I was looking for the clean up dates
:) )
http://www.hornsby.nsw.gov.au/council/noticeboard/latest-news/hornsbys-pacific-highway-to-regain-old-name
In breif
Old name (name to be) was (is) 'Peats Ferry Road'. House numbers to
remain the same.
When?
On 27 June 2014 11:38, Warin 61sundow...@gmail.com wrote:
The Roads and Maritime Service (RMS) has moved the highway name and route to
George Street and Jersey Road. So this means that those sections of George
Street and Jersey Road need their names changed to 'Pacific Highway'. Assume
their
I live local to this and have been following it in the local media too. Also
I drive these streets most days.
The RMS has stated (in a local paper I think) they have no immediate plans
to rename George Street and Jersey Road to Pacific Highway but may in the
future. The Pacific Highway main road
Falando em fotos de satélite, o Bing poderia disponibilizar fotos com
melhor resolução. O que temos hoje era o Google Maps de 10 anos atrás.
Em 25 de junho de 2014 21:39, Alexandre Magno Brito de Medeiros
alexandre@gmail.com escreveu:
Coincidentemente eu me interessei em olhar Caruaru
Mas o Bing tem melhorado! De 20 dias pra cá (é um chute), algumas áreas que
me afetavam não estão mais sob as nuvens.
Alexandre Magno
Em 26 de junho de 2014 13:14, Paulo Carvalho paulo.r.m.carva...@gmail.com
escreveu:
Falando em fotos de satélite, o Bing poderia disponibilizar fotos com
Onde falta Bing, tenta MapBox satelite, mas cuida porque em geral o resolucao
do MapBox e um pouco baixo. Bom compara-la com Bing
Aun Johnsen
Sent from my iPhone
On 26. juni 2014, at 13:22, Alexandre Magno Brito de Medeiros
alexandre@gmail.com wrote:
Mas o Bing tem melhorado! De 20
Aqui é o inverso.
Mapbox é bem melhor, e está servindo como base, o Bing só tem na capital.
Já solicitei diversos outras regiões ao Mapbox pelo site.
Em 26-06-2014 14:05, Aun Johnsen escreveu:
Onde falta Bing, tenta MapBox satelite, mas cuida porque em geral o
resolucao do MapBox e um pouco
2014-06-25 20:57 GMT-03:00 Paulo Carvalho paulo.r.m.carva...@gmail.com:
Tente usar esse visualizador mais antigo (bem mais antigo):
http://portalgeo.rio.rj.gov.br/website/testes/minisig/viewer.htm
Certo, funciona.
Obrigado.
___
Talk-br mailing list
Pessoal..
Seguindo o que diz esta notícia
http://www.portelaonline.com.br/site/noticia.php?id=21061
Pelo que diz ali, hoje 100% dos acesso aos 296 Municípios de SC, tem ligação
pavimentada. (Isso o governo usa pra fazer marketing nas rádios a dar com os
pés)
Assim, pra não ficar uma coisa
Esses dois prédios existem no bondinho?
https://www.openstreetmap.org/way/274463397
https://www.openstreetmap.org/way/274463398
Estão com nome de Test
___
Talk-br mailing list
Talk-br@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-br
Me parece que não, mas não pude ir a campo verificar se não seriam
monumentos ou algo assim.
[]s
Arlindo
On Thu, Jun 26, 2014 at 5:37 PM, Nelson A. de Oliveira nao...@gmail.com
wrote:
Esses dois prédios existem no bondinho?
https://www.openstreetmap.org/way/274463397
Por um momento achei que fossem os dois modelos de bondinho anteriores, mas
eles não ficam nos locais indicados. Não há nada aí. Por mim reverte.
2014-06-26 17:37 GMT-03:00 Nelson A. de Oliveira nao...@gmail.com:
Esses dois prédios existem no bondinho?
Am 25.06.2014 20:50, schrieb Michael Kugelmann:
Am 25.06.2014 18:25, schrieb Andreas Goss:
Übersehe ich da etwas oder sind das fast alles diese Pass-Fotoautomaten,
was ich in München, Stuttgart und Karlsruhe nachgesehen habe: stiimmt
mit hoher Wahrscheinlichkeit. Teilweise steht auch FotoFix
In der Vergangenheit wurde in OSM einiges erfasst, was wegen der
Unvereinbarkeit mit der Realität wieder gelöscht wurde, zum Beispiel
Lummerland. Der eine oder andere Mapper hat vor dem Löschen die Daten
lokal gesichert.
Nun™ ist es möglich, bei http://opengeofiction.net Phantasieländer zu
Ich würde den Konflikt mal auf tagging besprechen und versuchen eine
Lösung abzustimmen und ggf mit Einverständnis aufräumen. Habe mal im
Wiki unter vending_machine worunter eben auch photos steht, einen
Hinweis auf amenity=photo_booth erstellt.
Ich finde das Schema mit vending_machine besser als
Am 26/giu/2014 um 23:15 schrieb Johannes jotpe@gmail.com:
Ich finde das Schema mit vending_machine besser als photo_booth
für welche Art Maschine? Es ist ja evtl. noch gar nicht komplett klar, was
vending=photos bedeuten soll, könnten z.B. auch die Automaten sein, wo man in
http://webmapp.it/maps/dolomiti-panorama/map.html
___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it
+1
Inviato da iPhone
Il giorno 26/giu/2014, alle ore 09:16, Volker Schmidt vosc...@gmail.com ha
scritto:
http://webmapp.it/maps/dolomiti-panorama/map.html
___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
Ricordo a tutti che i messaggi delle mailinglist rimangono archiviati
per sempre e che molto spesso servono di aiuto per le persone che
fossero interessate a questi argomenti fra svariati mesi o anni.
Questo non è un social network. Messaggi che non aggiungano contenuto,
ma solo rumore, NON sono
2014-06-26 10:26 GMT+02:00 Simone Cortesi sim...@cortesi.com:
Questo non è un social network. Messaggi che non aggiungano contenuto,
ma solo rumore, NON sono i benvenuti.
bellissima mappa comunque, sopratutto le montagne sono in alta definizione
rispetto al solito SRTM / Aster / ecc.
ciao,
2014-06-26 9:16 GMT+02:00 Volker Schmidt vosc...@gmail.com:
http://webmapp.it/maps/dolomiti-panorama/map.html
Non mi è chiaro in che senso siano usati i dati OSM, da dove sono
presi i dati sull'altitudine?
Ciao,
C
___
Talk-it mailing list
2014-06-25 18:17 GMT+02:00 Aury88 spacedrive...@gmail.com:
si...vedo ...i soliti inevitabili difetti dovuti alle convenzioni prese su
un unico paese anche se a questo punto secondo me sbagliamo noi ad usare un
admin level 4 e non 5 per le regioni...
hm, hai visto i livelli NUTS per
2014-06-26 11:09 GMT+02:00 Cristian Consonni kikkocrist...@gmail.com:
Non mi è chiaro in che senso siano usati i dati OSM, da dove sono
presi i dati sull'altitudine?
tag ele per alcune cime, ma penso OSM per lo più serviva per i centri
abitati e per le strade, i profili delle montagne certo
Daniele prova con...
CREATE VIRTUAL TABLE temp USING VirtualDbf(CIVICI_RAFVG.dbf, WINDOWS-1250);
...
select * from civici where DENOMINAZI like 'STAZ. PROSECCO/%';
218157|32005|SGONICO|32005|FRAZIONE|STAZ. PROSECCO/PROSEŠKA
POSTAJA|272456232.5|13.750329|45.705396|303336
Ciao
Marco
Il
On Thursday 26 of June 2014 09:16:37 Volker Schmidt wrote:
http://webmapp.it/maps/dolomiti-panorama/map.html
Ho un vago ricordo che di questo progetto se ne fosse parlato, ma non ho i
miei archivi adesso. Se quanto scritto qua:
http://www.webmapp.it/mappe/dolomiti/
andasse preso alla lettera,
No, solo se il DB fosse reso pubblico, Finquando l'unico output del mashup
è un rendering, non è necessario rilasciare il DB.
Il giorno 26 giugno 2014 13:22, Luigi Toscano luigi.tosc...@tiscali.it ha
scritto:
On Thursday 26 of June 2014 09:16:37 Volker Schmidt wrote:
dieterdreist wrote
non lo so, potrebbe essere anche che dovremmo sistemare le regole del
rendering invece che adeguare il tagging...
non so...se rimane l'inconsistenza con altre aree del mondo (vedi USA vs UE)
il cambio delle regole di rendering creerebbe problemi da altre parti (per
esempio
2014-06-26 15:38 GMT+02:00 Aury88 spacedrive...@gmail.com:
sono in inglese perché usano un dataset (shapefile) esterno a quel livello
di zoom o_O
cioè quei livelli di zoom sono renderizzati su altri dati ? perchè?
per velocizzare il processo e per avere un rendering più sensato. Si usano
Il 26 giugno 2014 11:55, marco bra ha scritto:
Daniele prova con...
CREATE VIRTUAL TABLE temp USING VirtualDbf(CIVICI_RAFVG.dbf,
WINDOWS-1250);
grazie Marco
ho iniziato a scrivere qualche regola di trasformazione per i nomi, se
qualcuno vuole contribuire:
dato che se ne è parlato, ho pensato di fare oltre il tutorial, anche un post
fai da te per coloro che vogliono avere già la pappa pronta
http://www.piersoft.it/?p=249
scusate se OT ma dato che c'era OSM, Leaflet ect ho penso potesse essere utile.
Francesco Piero Paolicelli
TW: @piersoft
Segnalo questo howto
http://blog.thematicmapping.org/2014/06/showing-instagram-photos-and-videos-on.html
che fa uso di questo plugin
https://github.com/turban/Leaflet.Instagram
2014-06-26 21:57 GMT+02:00 Francesco Piero Paolicelli pierso...@gmail.com:
dato che se ne è parlato, ho pensato di fare
dieterdreist wrote
non capisco cosa vuol dire contry, sono state, e quindi inferiore ad
un
country, dentro i stati ci sono county, ma questo è ancora un altro
discorso. Ho suggerito livello 3 perché sono abbastanza indipendenti, più
di per esempio un Bundesland in Germania, però penso che 4
penso, ad occhio, che ha le limitazioni nuove di Instagram. solo ultimi 25 post.
non carica tutte le foto per quel tag. provate e mi date conferma o smentita?
Il giorno 26/giu/2014, alle ore 22:15, Maurizio Napolitano napoo...@gmail.com
ha scritto:
Segnalo questo howto
Ciao a tutt*,
voglio segnalarvi questa fantastica mappa, basata su Bootstrap:
http://osm24.eu
Il suo obiettivo è quello di rendere i POI cliccabili e di visualizzare
i dati.
I sorgenti sono disponibili online: https://github.com/dotevo/osm24
Vorrei a riguardo fare una richiesta: esistono molte
Am 26/giu/2014 um 22:59 schrieb Michael Moroni michael.mor...@mailoo.org:
Esiste la possibilità di conoscere tutti i valori XXX?
taginfo.osm.org
___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it
Il 26/06/2014 23:39 Martin Koppenhoefer ha scritto:
Am 26/giu/2014 um 22:59 schrieb Michael Moroni
michael.mor...@mailoo.org:
Esiste la possibilità di conoscere tutti i valori XXX?
taginfo.osm.org
No, non è quello che cerco.
Dato il tag nella forma XXX:YYY = ZZZ non voglio sapere tutti i
2014-06-25 23:39 GMT+02:00 Leonardo kinetocor...@gmail.com:
Ho buttato giù la prima bozza della pagina wiki assieme ad alcuni
possibili associazioni per i tag. Su quelli rimanenti ho qualche dubbio
quindi fate sentire la vostra opinione nella ML :)
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lecce
Così funge
http://taginfo.osm.org/search?q=Contact%3A
w il tagging libero!!1!
Ciao,
Stefano
On 27 Jun 2014 01:10, Michael Moroni michael.mor...@mailoo.org wrote:
Il 26/06/2014 23:39 Martin Koppenhoefer ha scritto:
Am 26/giu/2014 um 22:59 schrieb Michael Moroni michael.mor...@mailoo.org
:
Bredgade i København er oversat til:
name:de=Breite Straße
og
name:en=Broad Street
Jeg synes ikke, at det giver mening og jeg tror ikke på, at det bliver
brugt.
Det samme for Sankt-Anna-Platz/St. Ann's Square
--
Niels Elgaard Larsen
___
Talk-dk
Enig. Det lyder ret bogus. På den anden side, man kunne måske mene at
turister har brug for at kunne referere til attraktioner på deres eget
sprog. fx name:en=The little Mermaid. Så grænsen er flydende.
/Lars
2014-06-26 17:44 GMT+02:00 Niels Elgaard Larsen elga...@agol.dk:
Bredgade i København
Jeg har den klare holdning, at det kun er rute man 'fysisk' kan finde i den
virkelige verden. Fx. Opmærkede ruter, med pæle, skilte. Alle cykelruter er
mærkede med pæle og skilte.
Det andet er noget man kan lave i et andet regi og lægge 'ovenpå' osm.
Så fra min side; nej
Jens
Den onsdag den
Hej alle
Flere har spurgt efter kort med primitiv overnatning og Shelters. De synes
at udinaturen.dk er helt umulig på en smartphone og der mangler mange POI's
på netop disse punkter.
Derfor vil jeg slået er slag for primitive teltpladser og shelter.
Jeg har lavet en Presets til JOSM, som man
On 26-06-2014 17:44, Niels Elgaard Larsen wrote:
Bredgade i København er oversat til:
name:de=Breite Straße
og
name:en=Broad Street
Jeg synes ikke, at det giver mening og jeg tror ikke på, at det bliver
brugt.
Det samme for Sankt-Anna-Platz/St. Ann's Square
Der er åbenbart
Hej Jens
Super god ide og godt arbejde med Overpass kortet.
Jeg tænker hvad med frokosthytter/madpakkehytter - den sheltertype der
tagges amenity=shelter og shelter_type=picnic_shelter kan den
komme på dit oversigtskort?
vh
Søren Johannessen
2014-06-26 18:19 GMT+02:00 Jens Winbladh
On 26-06-2014 17:49, Lars Thegler wrote:
Enig. Det lyder ret bogus. På den anden side, man kunne måske mene at
turister har brug for at kunne referere til attraktioner på deres eget
sprog. fx name:en=The little Mermaid. Så grænsen er flydende.
Historien om den lille havfrue er oversat til
On Thursday, June 26, 2014, Niels Elgaard Larsen elga...@agol.dk wrote:
On 26-06-2014 17:49, Lars Thegler wrote:
Enig. Det lyder ret bogus. På den anden side, man kunne måske mene at
turister har brug for at kunne referere til attraktioner på deres eget
sprog. fx name:en=The little
Niels Elgaard Larsen skrev:
Broad Street bruges ikke af nogen engelsktalende om gaden i
København. Breite Straße ikke af nogen tyskere.
Enig. Gadenavne giver ikke mening at oversætte. Undtagelsen er
naturligvis de steder, hvor navnet er _skiltet_ på flere sprog, f.x. i
tosprogede lande som
Olá,
Também posso ajudar dado que segue esta lista com muito atenção.
Francisco
- Mail original -
From: Antonio Jose SIlva (Toze) ajfsi...@gmail.com
To: Lista de discussão para Portugal talk-pt@openstreetmap.org
Date: 26/06/2014 02:46:53
Subject: Re: [Talk-pt] voluntários para
Vivam!
Apresento-me: sou o Miguel Borges a.k.a. mirtilo, e edito normalmente pela
zona de Braga, Amares e Caldas das Taipas.
Surgiu-me uma dúvida sobre como classificar o POI centro de inspecção
automóvel (ou IPO).
Há alguma norma? Alguém me pode ajudar nesta questão? Desde já agradeço.
Bem vindo Miguel,
Há 2 propostas antigas para um centro de inspecção :
A primeira em http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/car_service
Com os 2 tags :
shop = car_service
car_service = inspection
Com pouco uso http://taginfo.openstreetmap.org/keys/car_service#values
Segunda
Bonjour à tous,
Je suis partant pour nouna. J'y suis actuellement et je peux même faire
de la collecte sur le terrain si vous voullez (track, POI, ...) , il
suffit de me le dire :)
Regards
Le 26/06/2014 12:49, FOFANA BAZO BAGNOUMANA a écrit :
Salut à tous,
Je suis vraiment enthousiaste par
Ahoj,
Zlín a Otrokovice se stále nepodařilo dostat do uspokojivého stavu. Bordel je
totiž jak v OSM, tak v RUIAN. Nesmysly na dvojdomkách jsou snad částečně
odstraněny. Částečně znamená, že tam už jsou správné adresy, ale špatně
umístěné. Tento okres, tedy alespoň tato 2 města patří mezi ty,
Ahoj,
k projektům nad OSM daty přidám svoji trošku do mlýna - vyhledávání pěších
tras ve městě v OSM. Dělal jsem to jako bakalářku a myslím, že tam jsou
některé zajímavé nápady, například jsem se snažil využívat i plochy a
propojovat blízké cesty, aby vyhledávání využívalo i nekompletní data.
Konečně jsem si našel čas, přidáno.
Jethro
Dne 7. dubna 2014 14:24 Jethro xtom...@gmail.com napsal(a):
Dám to tam.
Jethro
Dne 7. dubna 2014 13:55 Marián Kyral mky...@email.cz napsal(a):
-- Původní zpráva --
Od: Jethro xtom...@gmail.com
Komu: talk-cz
-- Přeposlaná zpráva --
Předmět: RE: Databáze VTA
Datum: Čt 26. června 2014, 17:23:56
Od: opendata opend...@ctu.cz
Komu: Petr Vejsada p...@propsychology.cz
Dobrý den,
děkujeme za podnět. Zjistíme možnosti zpřístupnění informace o GPS poloze.
Co nejdříve Vás budeme informovat
Ahoj!
Dobrý den,
děkujeme za podnět. Zjistíme možnosti zpřístupnění informace o GPS poloze.
Co nejdříve Vás budeme informovat o postupu v této věci.
Hehehe hezke :-).
chci poděkovat za zpřístupnění seznamu VTA. Jen bych rád uvedl, že ve sloupci
přesná poloha bych si spíše představoval
Dne 26.6.2014 08:43, Petr Vejsada napsal(a):
Ahoj,
...
To je jen tak pro info, abyste věděli, čím se bavím :-)
No hlavně, že tě to baví ;-)
Mimochodem, už jsou dostupné prezentace z konference:
http://geoinformatics.fsv.cvut.cz/gwiki/Geoinformatics_FCE_CTU_2014
Marián
--
Petr,
Même chose pour Faverelles (45141)... aucun numéro.
Un ami y est conseiller municipal et je l'ai eu au téléphone hier et en lui
parlant d'OSM j'ai constaté 0 adresse dans BANO alors que le cadastre y est
vectoriel.
Les rues ont été nommées il y a peu, leur nom figure dans la dernière
livraison de
Bonjour,
Venez encadrer des jeunes de 12 à 15 ans (une quinzaine de personnes ),
lors d’une cartobalade OpenStreetMap, le Lundi 7 Juillet de 14h à 18h, à
Saint Pierre en Faucigny Haute Savoie.
Les jeunes passent 3 demi-journées 7/8/9 juin14 pour cartographier leur
ville et faire un travail
J'en avais repéré une bonne concentration dans le Calvados
http://layers.openstreetmap.fr/?zoom=13lat=49.2123lon=0.04158layers=0B000FFT
.
PY (the_knife)
Le 26 juin 2014 00:05, jean navarro jean.nava...@laposte.net a écrit :
bonsoir
j'ai commencé à effacer du rouge sur
Je serai tenté de croire ça, même si c'est très dur d'avoir de la
traçabilité sur un déplacement de pylône chez RTE.
Les terres sont souvent très bien remises en place ce qui fait qu'il n'y a
plus aucune trace après coup.
On supprime ces points ?
*François Lacombe*
francois dot lacombe At
Le 26/06/2014 01:48, Philippe Verdy a écrit :
Ca veut juste dire pylone démoli et reconstruit ailleurs. Ce n'est pas
la même pylone.
Le 25 juin 2014 23:36, Samy Mezani samy.mez...@wanadoo.fr
mailto:samy.mez...@wanadoo.fr a écrit :
Le 25/06/2014 23:27, François Lacombe a écrit :
Je trouve quand même un peu irresponsable de la part de ces élus
d'attendre que les SDIS leur disent qu'il y a un problème pour qu'ils
se mettent en branle. Et les ambulances, elles faisaient comment ? Je
me souviens d'une discussion sur la liste générale sur les pays
sous-développés qui n'ont pas
On peut éventuellement les garder juste comme points géodésiques
historiques si ca sert au rapprochement avec d'autres données, mais
évidemment plus comme pylône. La référence pointé sur une fiche correcte
qui mentionne qu'on ne peut plus la situer sur place. Mais hors de question
de deplacer le
Bah, si pas d'objet sur place, pas dans osm, c'est pas ça la règle ?
Le 26 juin 2014 13:10, Philippe Verdy verd...@wanadoo.fr a écrit :
On peut éventuellement les garder juste comme points géodésiques
historiques si ca sert au rapprochement avec d'autres données, mais
évidemment plus comme
J'hésite sur la typographie à employer :
- Place de la IVe République
- Place de la 4e République
- Place de la Quatrième République
La plaque utilise le chiffre romain.
___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
Bonjour,
Ayant déjà écrit des noms de rue avec des chiffres arabes, je sais que le
validateur de Josm n'apprécie pas.
Du coup, j'écris tout en lettre, ce qui n'est pas illogique, si on se dit
que c'est au rendu de gérer ça correctement (écrire en abrégé, utiliser des
chiffres arabes/romains, ...)
2014-06-26 13:39 GMT+02:00 Jean-Baptiste Holcroft jb.holcr...@gmail.com:
Bah, si pas d'objet sur place, pas dans osm, c'est pas ça la règle ?
Si. Ca évitera que la question soit reposée dans un an...
Pieren
___
Talk-fr mailing list
2014-06-26 13:44 GMT+02:00 Francescu GAROBY windu...@gmail.com:
Ayant déjà écrit des noms de rue avec des chiffres arabes, je sais que le
validateur de Josm n'apprécie pas.
C'est nous qui fixont les règles au validateur et pas l'inverse. S'il
ne reconnait pas des signes légitimes dans les tags
C'est ici:
http://opendata.nicecotedazur.org/
et
http://datarmor.cotesdarmor.fr/donnees
Des volontaires pour lister ce qui est intéressant et de qualité
exploitable ?
Une petite page sur le wiki pour chacun ?
--
Christian Quest - OpenStreetMap France
Pour celui ou celle qui veut se lancer, il y a la page
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/FR:Potential_Datasources/France qui
centralise les différents portails open data.
Romain
Le 26 juin 2014 15:08, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit :
C'est ici:
Afin de distinguer les adresses OSM rapprochées de FANTOIR avec celles non
rapprochées (souvent à cause d'une erreur dans le nom de rue), le mauve
fait son apparition.
Les adresses en erreur sont aussi entourées à partir du zoom 16 (comme
pour celles en rouge).
Exemple:
Tu peux développer la différence entre le bleu (avec ref:FR:FANTOIR mais
noms osm et cadastre différent), le rouge (pas de rapprochement) et le
mauve ? Je pensais avoir compris, mais en fait, non (et j'imaginais
retrouver des rues nommées un peu rapidement à l'apparition de Bano,
mais pas
Les daltoniens comme tu les appelles n'ont pas de problème de séparation
du bleu et du rouge et reconnaissent leur mélange tant qu'il y a
suffisamment de contraste dans ces deux composantes).
Ceux qui ont des problèmes sont les très rares monochromats (qui voient
tout en nuance de gris), ou ceux
Je met à jour le wiki...
* mauve: adresse présente dans OSM mais sans rapprochement avec FANTOIR
(différence de nom ou inexistant actuellement dans FANTOIR pour les toutes
nouvelles rues)
Les rapprochements se font en effet dans les deux sens: cadastre - FANTOIR
- OSM et OSM - FANTOIR
Le rouge
Le 25/06/2014 15:55, Pieren a écrit :
2014-06-25 15:29 GMT+02:00 Stéphane Péneau stephane.pen...@wanadoo.fr:
N° + nom du lieu dit
Code postal + nom de la commune
- addr:housenumber + addr:place=nom du lieu dit sur le noeud
d'adresse de la maison
- place=hamlet/isolated_dwelling + name=nom du
Hi,
I'm from Germany and cleaning up the amenity=vending_machine / vending=*
tags.
vending=photos has been used in some counties among then a lot in Japan
(http://overpass-turbo.eu/s/3W0). In Germany it turned out most of the
time what people meant was a photo booth
ふるた@さいたまっぱー です。
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JA:How_to_map_a
を見ると
証明写真撮影機
amenity=vending_machine
vending=photos
ってなっていますね。
正しくは、
amenity=vending_machine
vending=photo_booth
が正解ということですか。
意外と、証明写真撮りたくてもどこにあったっけ?ってなるからマッピングパー
ティでの登録対象にいいですね。
On Thu, 26 Jun 2014 16:02:46 +0200
Andreas
On Wed, 2014-06-25 at 16:04 -0700, stevea wrote:
Martin van Exel writes:
Following the examples on the wiki, I think it should be fine to tag
destination=Holt Rd on the motorway_link in this case:
http://www.aaroads.com/midwest/indiana070/i-070_eb_exit_077_04.jpg -
for example. Or am I
Postal code usually means Zip code, or its non-USA equivalent, not city.
On June 25, 2014 7:20:55 AM CDT, Martin Koppenhoefer dieterdre...@gmail.com
wrote:
2014-06-25 12:37 GMT+02:00 Minh Nguyen m...@nguyen.cincinnati.oh.us:
Postal cities aren't currently tagged as areas, only tag values
Postal code usually means Zip code, or its non-USA equivalent, not city.
On June 25, 2014 7:20:55 AM CDT, Martin Koppenhoefer dieterdre...@gmail.com
wrote:
2014-06-25 12:37 GMT+02:00 Minh Nguyen m...@nguyen.cincinnati.oh.us:
Postal cities aren't currently tagged as areas, only tag values
On 6/26/14 3:20 PM, John F. Eldredge wrote:
Postal code usually means Zip code, or its non-USA equivalent, not city.
this is one of those fussy points in US geocoding.
the zip code can be mapped to the postal city, which is what is
in everyone's addresses, and is what i think most us residents
ZIP code / government addressing data expert here :)
* ZCTA = ZIP Code Tabulation Area. ZCTAs are established by the *US
Census Bureau not the US Postal Service.* ZCTAs have been established to
tabulate population statistics around an area people may identify as a
city, because there isn't an
Yes, but one postal city commonly contains multiple postal codes, so
storing the postal city in the postal code tag represents a loss of detail.
On J,une 26, 2014 2:33:12 PM CDT, Richard Welty rwe...@averillpark.net wrote:
On 6/26/14 3:20 PM, John F. Eldredge wrote:
Postal code usually means
On 6/26/14 3:54 PM, Elliott Plack wrote:
ZIP code / government addressing data expert here :)
and i don't disagree with you here, but my thinking about
how to go forward may be very different. more details will
be forthcoming.
richard
--
rwe...@averillpark.net
Averill Park Networking - GIS
89 matches
Mail list logo