Hejsa!
Jeg sad lige og forsøgte at få indtegnet nogle byer/landsbyer i
Himmerland. Der mangler stadig masser af veje, men jeg har ikke en
bil, vejret er ikke lige til at cykle og man kan da få et nogenlunde
omrids ud fra adressepunkterne, finjusteringen må så vente.
Anyway, spørgsmålet er
Peter Brodersen pe...@... writes:
Så teknikken virker med de reelle datafiler og de rigtige editors.
Skidegodt! :) Der mangler en pokkers masse veje i Nordjylland, og
det kunne være sejt at få et godt kort over Rold Skov, der er mig
bekendt ikke andre ordentlige digitale kort over området. Det
Hejsa!
Der kan altså godt være nogle signifikante unøjagtigheder, f.eks. fandt jeg et
problem da jeg fulgte vejen her:
http://fugro.findvej.dk/?lat=56.82092lon=9.96691zoom=17layers=BTF
Hvis man følger kanten af fotoet sydpå, bliver det værre endnu. Har vi nogen
mulighed for at få det passet
Anders Lund and...@... writes:
For mig ser det mere ud som om det ikke er placeret rigtigt, og så har de
sløret det lidt.
Ja, ved nærmere eftersyn tror jeg du har ret. Det er galt både nordpå og sydpå.
Jeg har et lignende sted på Skarø[1], hvor en vej synes at
være synlig to gange, og det
Peter Brodersen pe...@... writes:
Yep, der er som sådan ingen garantier for de forskellige fotos,
hvilket jeg også skal have skrevet ind på wikien. Vi ved (og
kan se), at de varierer en del fra sted til sted, så der er
ikke nogen generel forskydning at sætte ind med. Der er
næppe nogen
Ole Laursen o...@... writes:
Inden den mulighed bliver begravet helt, hvordan er det så lige
filerne ligger? Der burde være en .ecw for området? Hvis jeg kan
få den konverteret til et eller anden Gimp'en kan læse og åbne den
på en spand med en ordentlig skudefuld RAM, så er der måske en
Ole Laursen o...@... writes:
Kan jeg på en eller anden måde få adgang til filen så jeg kunne
prøve?
Jeg kiggede lidt på oversigtskortet, og problemet ser ud til først
og fremmest at befinde sig i 10km_629_55.ecw selvom _56 måske også
er berørt. Hvis jeg kan suge den ned på en eller anden
Janus Sandsgaard JSG@... writes:
OpenStreetMap er
omtalt i diskussionsoplæg om Gov2 fra IT- og Telestyrelsen:
http://digitaliser.dk/resource/807416
Alle ionput er meget
velkomne. Neogeografen/Søren Johannessen er allerede i gang
Øv, NemID-login gav mig en fejl. Nu poster jeg lige her i
Jens Winbladh jens@... writes:
Jeg giver dig fuldstændigt ret, jeg har også bøvlet en del
med størrelsen af byer vs. place tagget.
Specielt fordi de har place=hamlet for byer der er under 1000
indbyggere og så place=isolated_dwelling for 2 huse.
Jeg synes at spændet er kæmpe stort.
Hej folkens!
Jeg blev så træt af at kigge på værktøjstippet på fanen Kort på OSM
(Vis kortere) at jeg har meldt mig på som oversætter. Jeg er ikke
videre imponeret af infrastrukturen, men det korte af det lange
er at jeg har rettet den og opdateret en del andre tekster.
Desværre er det ikke
Ole Laursen olau@... writes:
Esbern Snare esbensnare@... writes:
Jeg ondulerede lige Arden forleden hvor næsten alle veje var tegnet på
men uden vejnavne. Jeg vil give dig ret i at det er meget nemmere at
navngive dem når man alligevel er i gang, men muligvis er ikke alle
klar over
Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm@... writes:
Løsning 3 (name=Gammel Århusvej, short_name=Gl Århusvej) har
problemet, at name og short_name nogle gange er en og samme
ting. Selvom Short_name i realiteten er et 'nyt tag' skal nye
OSM'ere i fremtiden holde tungen lige i munden, da tagget ligger
Jonas Häggqvist rasher@... writes:
On 05-03-2011 20:00, Ole Laursen wrote:
Skulle det ikke være short_name=Gl. Århusvej med punktum? Det er ikke
for at være pedantisk. :) Jeg er bare lidt i tvivl om forslaget her
er at putte OSAK-navnet ind ligegyldigt om der er fejl i det eller
ej - og
Ole Laursen olau@... writes:
Vi har måske en forhåbning om at kommunerne med tiden vil rette fejl, og det
kunne være superfedt hvis vi kan hjælpe dem, så kan alle andre brugere
af OSAK også nyde godt af det.
Og i øvrigt, hvis vi går efter en løsning hvor vi tilføjer et
osak:name/name_OSAK-tag
Ole Laursen olau@... writes:
Feedback søges til den her:
http://people.iola.dk/olau/misc/cykelgangsti.jpg
Tak for svar allesammen, jeg prøver segregated.
Ole
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org
Jens Winbladh jens@... writes:
De har fået geodata fra Dansk Cykel Forbund, som
de formodenligtvist vil importerer i OSM (hvis hele
licens helvede vil det).
Sejt! Men den her del lyder specielt interessant. :) Drejer det sig
om GPS-traces eller måske ruter? Efterhånden som vi får tegnet veje
Esben Damgaard maillist@... writes:
Den 18-03-2011 15:34, Esbern Snare skrev:
2: ramme ind og tagge landuse:residential + ny node med tagget place:
f.eks. Village eller Hamlet og name: byens navn
Den rigtige må vel være 2, for hvad hvis byen ikke udelukkende er
residential, men også
Peter Brodersen peter@... writes:
.. og nu er alle 19.024 bygninger lagt ind. Tjek fx:
http://osm.org/go/0NTO at bm
Megafedt.
Ole
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk
Martin List-Petersen martin@... writes:
exit_to blev kun indørt i Josm for omkring 5 måneder siden, men name
er sidenhen flittigt blev konverteret til exit_to. I USA var der snak
om at convertere alle afkørslers name til exit_to i et huk i oktober.
Ikke at jeg på forhånd har nogen mening om
Ole Nielsen on-osm@... writes:
Hm, jeg vil foretrække det officielle Gml i name-tagget. Bortset fra
at vi ikke ved om det står for Gamle eller Gammel så viser eksemplet
med Ole i Mørke jo præcist, hvorfor man bør holde sig til den officielle
stavning.
Tjoh, man kunne også vende den om og
Esbern Snare esbensnare@... writes:
Øh det er meget godt med den der afstemning, men
hvudden gør man ?
Skal man logge ind på wikien, det har jeg prøvet, nu skriver jeg ikke
så tit i wikier, så inden jeg gør et eller andet fatalt, så venligst
lige lidt vejledning, der er nok til at stemme.
13. apr. 2011 11.54 skrev Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
Vi er enige om at tag place jfr.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Danske_Byer at
=5 er city
7000 til 4 er town
200 til 6999 er village
Under 200 er hamlet
Det er ikke den måde jeg har tagget på. :) Og det
2011/4/13 Ole Laursen o...@hardworking.dk:
Jeg ved ikke om tallene passer på forholdene i andre lande, men jeg
synes ikke umiddelbart det giver supermeget mening i Danmark. Som
Morten bemærker virker det heller ikke som om Mapnik følger
anbefalingen, det ser i hvert fald mærkeligt ud i Danmark
2011/4/13 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
On 13-04-2011 20:42, Ole Laursen wrote:
Måske er det her noget man burde tage op på den engelske liste. Når
man læser diskussionssiden til place=, virker det som om de engelske
grænser er noget tilfældige:
Jeg tror det er noget der altid vil kræve
18. maj 2011 13.10 skrev Rasmus Vendelboe r.vendelboe+...@gmail.com:
På figur osm1 ses f.eks. at det ugentlige antal osm'ere har ligget omkring
100 uden ændringer her :/.
Jeg sad og tænkte over det forleden, men jeg tror også der måske er et
eller andet med at vi skifter målgruppe når vi når op
6. jun. 2011 10.06 skrev Jens Winbladh j...@somewhere.dk:
Har fundet ud af at Arbejdstilsynet bruger OSM, i deres interne
elektroniske arbejdsredskab. En android app, der ligger på en Galaxy Tab. I
app'en er der et kort over den tilsynsførende's besøg og ruten imellem
disse.
Sejt!
De er ikke
20. jun. 2011 00.44 skrev Niels Elgaard Larsen elga...@agol.dk:
I øvrigt er jeg skeptisk over for deres påstand om at Fugro er langt mere
præcist end GPS. Jeg har set Fugro-veje som jeg har skønnet til at være
20-25 meter ved siden af.
Til gengæld har Fugro den store fordel, at det er ret
30. jun. 2011 21.30 skrev Jeff Huntington jeff.hunting...@tdcadsl.dk:
Det mest logiske må være at gøre som du foreslår. Det er der, at selve
frakørselsskiltet står, og uden at være ekspert i routing software må det
være vigtigste at vide, hvor frakørselsbanen starter - ellers kan jo man
ikke
gerne arbejdskraft til. Jeg er også lidt nysgerrig for hvordan API'et
til OSM er.
--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk
9. jul. 2011 18.01 skrev Daniel Trads danieltr...@gmail.com:
Jeg har fx haft nogle fejl på Chr. Richards Vej hvor nogle af noderne havde
en addr:street med Chr.Richards vej, som jo så giver røde noder. Jeg gav
dem en tur med http://osm.ter.dk/address_street.php, og så blev det hele
rettet til
10. jul. 2011 14.50 skrev Lars Thegler l...@thegler.dk:
2011/7/9 Ole Laursen o...@hardworking.dk:
Jeg synes under alle omstændigheder at du burde gøre noget ved det
script så det kan finde ud af at flette ændringer ind, så længe det
Som udgangspunkt er sætninger, der starter med Jeg synes du
Fælles for alle løsninger er at det vil kræve en del goodwill fra Peter, som
vil skulle lave ændringer der går imod hans overbevisning af hvad der er
korrekt, så jeg forstår udemærket hvis ikke han er videre interesseret.
Ja, jeg er jo som tidligere nævnt begyndt at kigge på API'et til OSM
21. jul. 2011 20.00 skrev Niels Elgaard Larsen elga...@agol.dk:
Lige nu hedder vejen Anden Tværvej.
Adresseknuderne hedder 2.Tværvej.
Der mangler i alt fald et mellemrum. Men hvad skal vejen hedde?
Hvad står der på skiltene? Hvis ikke du har bedre information, ville
jeg nok bibeholde
8. aug. 2011 13.53 skrev Andreas Hammershøj a...@dcf.dk:
Et af vores medlemmer har meldt sig frivilligt til at tracke i
sommerhusområdet syd for Tisvilde Hegn, som ifølge rasher/coverage er det
sidste store sammenhængende område som mangler at blive kortlagt. Det er en
god portion cykling, så
8. aug. 2011 10.02 skrev Emil Tin z...@tmf.kk.dk:
Hvordan kunne en sådan opdatering fungere? Kunne det foregå automatisk?
Hvilket værktøjer/scripts skulle til for at det kunne foregå automatisk?
Hvilke vejkoder/ids skulle linke vore GIS til OSM, for at muliggøre
automatiske opdateringer?
Er
Efter lidt tid, et par kommentarer:
Tak! Der er sgisme røget et ordentlig læs rettelser i. Jeg bliver nødt
til at få flyttet den til en anden server snarest.
Peter, hvis du læser det her, er der noget nyt vedrørende at få
rettelserne ind i importeringsscriptet, eller alternativt at få
25. aug. 2011 06.22 skrev Peter Brodersen pe...@ter.dk:
Jeg har haft en travl sommer med at slappe af og fået kodet diverse
projekter, men jeg håber at jeg i næste uge får opdateret scriptet til
at hive json-outputtet.
Yay!
Og i øvrigt gjort kildeteksten tilgængelig, for what it's worth.
2011/8/25 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
Jeg tror du kan få mere glæde af Overpass APIet, som så dog bliver lidt mere
bøvlet at bruge - http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Overpass_API#Query.
Den tillader i hvert fald queries på flere tags.
Jeg har overvejet det, men sidst jeg prøvede det,
25. aug. 2011 13.49 skrev Claus Hindsgaul claus.hindsg...@gmail.com:
Den knap er muligvis forbeholdt superbrugere eller bare folk, der har bedre
øjne end mig. Jeg kan ikke finde den
Det står forneden som et link. Jeg må hellere lave det om så det ligner knapper.
Nu blev det lidt sent igen,
2011/8/25 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
I hælene på, og på skuldrene af Ole Laursens glimrende værktøj har jeg lavet
et par hurtige sider i forbindelse med vejrettelser:
Kewl! :)
Ole
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
.
--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk
25. aug. 2011 15.08 skrev Emil Tin z...@tmf.kk.dk:
jeg har snakket med IT og Telestyrelse der gerne vil bidrage til en prototype
på et værktøj - især hvis det kan anvendes ikke bare af københavn, men mere
generelt.
på den anden side står vi og har en behov her og nu, da vi gerne vil bidrage
2011/8/25 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
Perfekt - dog ser det ikke ud til den vil vælge vejen automatisk for mig, fx
her:
http://oisfixes.beta.iola.dk/vejnavn/?navn=Holger+Drachmannsvejkmn=3283vej=217
Jeg var lige ved at debugge det her - er der ikke byttet om på kmn og vej?
Ole
2011/8/27 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
Du har ret - sorry. Til gengæld får jeg nu en 500 - Server Error på
http://oisfixes.iola.dk/vejnavn/ ?
Argh, problemer med en pakke. Det er fikset nu.
Jeg har vist fået rettet alle de andre problemer/forslag også nu;
ændret farvetemaet lidt så det
2011/8/27 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
Det ser fint ud :) Jeg har fået serverfejl konsekvent når jeg søger efter en
vej de sidste mange timer. Er det XAPI der fejler eller kan det tænkes at
være din server? Hvis det er XAPI, har du overvejet bare at prøve de 3
tilgængelige servere efter
2011/8/29 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
Mægtigt. Der er dog en ting der slog mig for noget tid siden. Hvorfor ikke
kode din service direkte op mod Geoservicen (geo.oiorest.dk)? På den måde
kan vi også bidrage rettelser til veje uden adresser på (dem er der faktisk
en del af), samt du får
2011/9/13 Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
Hej
Jeg har oplevet det samme som dig, da jeg ville prøve indrapportering på en
anden pc.
Jeg kan se i My OAuth Details under Application Name at oisfixes peger på
denne her sti http://oisfixes.beta.iola.dk/ hvilket må være en fejl,
13. sep. 2011 06.08 skrev Peter Brodersen pe...@ter.dk:
* Hurtige opdateringer
Vi har kort med metrobyggeri, samt den midlertidige
E45-motorvejstrækning og Teglværksbroen oprettet inden for et døgn af
lanceringen. KMS' eget kort har efter otte måneder stadigvæk ikke
Teglværksbroen tegnet ind
13. sep. 2011 11.58 skrev Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
* Hurtige opdateringer
Fik du egentlig noget at vide om hvordan de i KMS håndterer
opdateringer? Samler de bare data ind fra kommunerne så det afhænger
af hvor hurtige hver kommune er til at sende ændringerne videre?
5. jan. 2012 10.16 skrev Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
Samme historie er nu vandret over på ComputerWorld
http://www.computerworld.dk/art/205490/dmi-skrotter-google-maps-efter-nye-krav-fra-google
Længe siden at OSM er blevet omtalt i lidt større danske medier to dage i
træk
30. jan. 2012 18.41 skrev Morten Kjeldgaard m...@bioxray.dk:
Heldigvis er mange OSMere friske outdoor-typer som ikke er bange for en tur
på cyklen ;-) Nok har vi nu fået vejmidter fra Frederikhavn kommune, men vi
tilføjer en masse ekstra data som surface=*, tracktype=*, access=*,
maxspeed=*,
8. feb. 2012 16.35 skrev Emil Tin z...@tmf.kk.dk:
så logisk set hælder jeg til den opfattelse at:
bicycle=no: cykler ikke velkomne, heller ikke hvis man trækker
bicycle=dismount: cykler kan trækkes
det eneste ærgelige er så bare at mange nok umiddelbart vil anvende
bicycle=no steder hvor
8. feb. 2012 20.07 skrev Mogens Petersen mog...@petsens.dk:
Findes der en god/nem metode til indtegning af mange huse, eller er det kun
via potlatch ved at markere hvert enkelt hus og via menu vælge building?
(For hvert hus)
Klik på et eksisterende hus. Klik på den nytegnede polygon. Tryk på
9. feb. 2012 08.45 skrev Uffe Kousgaard u...@routeware.dk:
Dette er i tråd med anbefalingerne om ikke at lægge busruter ind, da
disse heller ikke kan observeres i naturen og hurtigt kan ændres.
Huh? Hvor kom den lige fra? Busruter er da en vigtig del i at finde
rundt i en storby hvis man skal
9. feb. 2012 17.56 skrev Carsten Nielsen list_re...@toensberg.dk:
Busruter kan faktisk godt være markeret fysisk på bus standere, men det er
vist en detalje, det er mere et spørgsmål om at busruter
administreres af bus selskaber som kan ændre disse efter behov, og hvordan
får vi så OSM til at
11. feb. 2012 22.52 skrev Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
Jeg svarer lige her, fordi jeg ikke har fået den her (måske var det en
privat mail?).
Ja, jeg havde egentlig ikke tænkt mig at sætte det på dagsordenen. :-/
Kom bare til at tænke på det igen efter at have læst Frederiks indlæg.
Der
2012/2/11 Jørgen Elgaard Larsen j...@elgaard.net:
I forvejen kigger import-scriptet på de indberettede vejnavns-ændringer
(http://oisfixes.iola.dk/) for at se, om der skal ændres på vejnavnet.
Man kunne forestille sig en lignende tjeneste for slettede adressepunkter.
Jeg kunne godt udvide
Hej
Undskyld jeg spørger dumt, men kunne du ikke anbringe en syntetisk
knude i midten af pladsen og så lave forbindelser til alle veje til
den?
Hvis pladsen er for stor, kunne man måske arbejde med flere syntetiske
knuder, men så skal man dog lige have en algoritme til at placere dem.
Ole
14. mar. 2012 16.06 skrev Kristian Krægpøth k.kragp...@gmail.com:
Lige for at melde at det er mig, der er Krægpøth, og mig, der har formastet
mig til at tegne skove i det nordvestlige Fyn efter Fugrobilledet. Nogle af
skovene har vist sig ikke at være skove, men nogle andre træer –
2012/3/23 Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
On 23-03-2012 19:14, Ivar Madsen wrote:
Jeg forstår ikke at man ikke indser at det er en fejl, at lave den
licensomskiftning, OSM bliver jo totalt ubruligt efter skiftet.
Der er ikke noget alternativ, så at snakke om at det er en fejl er i sig
23. mar. 2012 19.58 skrev Ole Laursen o...@hardworking.dk:
Hvis man titter på den engelske liste, så har emnet været bragt op
mange gange, og jeg tror efterhånden konsensus er at man får sparket
hvis man bringer det op igen. Det er trods alt bedre at lave noget
dobbeltarbejde end at alle
27. mar. 2012 14.25 skrev Lars Thegler l...@thegler.dk:
Ja, det ser lidt sjovt ud. Jeg tror 'prikken' er den sidste del af
'stiplingen' af indkørslen. Prøv evt at vende retningen af indkørslen,
så den starter ude på vejen, så gætter jeg på at stiplingen starter
med en streg istedet.
Men det
28. mar. 2012 11.28 skrev Jørgen Elgaard Larsen j...@elgaard.net:
Hvis Fugro er helt ved siden af adressenoder og/eller GPS-spor, kan du
justere billedlaget JOSM. Sikkert også i Potlatch.
I Potlatch justerer man ved at holde mellemrumstasten nede og trække i
baggrunden. Man kan godt blive lidt
9. apr. 2012 20.41 skrev Peter Lyberth peterlybe...@gmail.com:
Så den mest korrekte måde, er et nyt poi, placeret ovenpå adressen?
Det er bedst hvis du anbringer den lidt ved siden af adressepunktet.
Der er normalt plads nok på bygningen/grunden, i hvert fald hvis man
zoomer lidt ind, og det er
Hej!
I forbindelse med Skobbler er jeg blevet opmærksom på et problem her:
http://www.openstreetmap.org/?lat=57.03071lon=9.993986zoom=18layers=M
Sagen er den at boligforeningen har nogle store veje som fører ind i
et parkeringsområde hvor folk formodes at parkere. Disse er tagget som
7. maj 2012 10.19 skrev Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
Det er et spørgsmål om information overload - På mapfeature siden
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features ) er der alene over
800 tags og hvis alle skulle have et ikon, så ville OSM Mapnik være
fyldt med ikoner og
8. maj 2012 17.14 skrev Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
On 08-05-2012 15:18, Ole Laursen wrote:
Så vidt jeg har forstået, er en almindelig folkeskole fra 0-9. eller
10. klasse isced:level=0-2 mens gymnasier/HHX/HTX er isced:level=3.
Jeg har tilføjet Danmark til tabellen på
http
Den 13. jun. 2012 10.13 skrev Joris Kofman joriskof...@gmail.com:
Hej folkens
faldt idag over dette spændende fenomen syd for aalborg, gad vide hvem i
kommunen der har givet penge til dette anlægsarbejde
http://www.openstreetmap.org/?lat=56.98511lon=9.92924zoom=16layers=M
men i det mere
19. jun. 2012 11.36 skrev Peter Brodersen pe...@ter.dk:
OpenStreetMaps største ulempe (som forståeligt nok er uden for OSM's
perspektiv) er, at OSM ikke er et slutprodukt, men blot den rå
database, som der kræves ekstra arbejde for at bruge og gøre
brugervenlig (fx tager højde for stavefejl i
20. jul. 2012 10.27 skrev Niels Elgaard Larsen elga...@agol.dk:
* Forkerte vejnavne i OIS, som ikke kan rettes i OIS-fixes (fx Friheds
Alle som skal være med apostrof). oisfixes.iola.dk virker ikke pt eller
er i alt fald for overbelastet. Og den kan ikke klare vejnavne med en /
(slash) i, hvad
23. aug. 2012 11.34 skrev Sonny Andersen s...@bukhmark.dk:
Ikke forstået. En source på changesettet vil da indikere, at det er hele
vejen, der er ændret. Mig bekendt er det kun hele vejen, der optræder i
changesettets liste.
Du tænker på at hele vejen optræder i XML'en i changesettet? Det er
Hej!
Udmærket indlæg, har lige en kommentar til survey.
Jeg kiggede lidt på wikien, men det er faktisk ikke umiddelbart til at
se om survey er ment som landmåling eller som besigtigelse. Hvis man
tjekker taginfo, så er der 2000 kombinationer med inspection
(faktisk optræder inspection lige ud
29. aug. 2012 13.03 skrev Emil Tin z...@tmf.kk.dk:
spørgsmålet er så om man generelt bør undtage cyklister i
venstresvingrestriktioner i OSM (i dk) eller om det bør håndteres af
ruteberegnerne?
Det ville afgjort være smartest hvis ruteberegneren tog det i
betragtning. Spørgsmålet er om de
29. aug. 2012 14.11 skrev Victor Valore vic...@valore.dk:
Findes der en god sammenhængende guide/portal for information relateret
til at mappe i Danmark?
Det tror jeg ikke, eller dvs. hvis man læser alt på den danske wiki,
læser alle Søren Johannesens blogindlæg og alle indlæggene fra de
sidste
31. aug. 2012 09.34 skrev Sonny Andersen s...@bukhmark.dk:
http://www.version2.dk/artikel/skal-koebenhavn-bruge-70-kr-paa-en-ruteplanlaegger-der-allerede-findes-47284
Der er en eller anden lov der siger at hvis en nyhedsartikel har et
spørgsmål som overskrift, så er overskriften altid
31. aug. 2012 10.37 skrev Michael Hammel m...@cyklistforbundet.dk:
Hvordan fører vi bedst mountainbikeruter ind i OpenstreetMap, så de ikke
bliver del af almindelig cykelrouting?
Jeg har ikke selv prøvet at tagge nogen endnu, men der er nogle
forslag her, mountainbike er jo temmeligt stort
9. sep. 2012 21.16 skrev Mathias Dannesbo n...@neic.dk:
Se her hvordan Google laver kort:
http://www.theatlantic.com/technology/archive/2012/09/how-google-builds-its-maps-and-what-it-means-for-the-future-of-everything/261913/
Tak for linket! Jeg troede egentlig de bare købte nye opdateringer
5. okt. 2012 17.29 skrev Michael Larsen mvl@network42.dk:
1. Ligesom vi har lavet et system for rettelser af vejnavne kunne vi også have
det for de nævnte stednavne. Fx findes der en by i Nordjylland som
adressedataene kalder 'Lyngby', men byen hedder faktisk 'Nørre Lyngby'.
Tilsvarende
8. okt. 2012 11.58 skrev Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
I dag er det blevet bekendgjort at Danmark nu åbner op for en masse
grunddata d. 1. januar 2013 - nogen af disse data har OSM DK brugt fx
Vej- og stimidter fra 6-7 kommuner (såkaldt FOT data)
Yay!
Og en længere PDF fil
8. okt. 2012 18.54 skrev Carsten Nielsen list_re...@toensberg.dk:
Og matrikel data i OSM vil være fuldstændig ubrugeligt til den beskrevne
afgørelse af nabostridigheder for naboerne flytter jo bare matriklerne
derhen hvor de mener de skal være.
Tja, det rejser jo i hvert fald problemet om
21. nov. 2012 09.31 skrev Hans Gregers Petersen gregerspeter...@gmail.com:
21. nov. 2012 06.58 skrev Jens Winbladh j...@somewhere.dk:
Super arbejde Peter.
Surt at ingen slog til i nord.
Ja, Super arbejde Peter.
Ja, skidegodt Peter!
Jeg har lidt dårlig samvittighed over jeg ikke meldte mig -
28. nov. 2012 21.20 skrev Lilla 22 geolill...@gmail.com:
1. Hvad skal der gøres ved landingsbanen og tilhørende asfalterede
arealer? Ville det være en god idé at tegne den en gang til som vej?
Som nuværende tegnes de på GPS’en som hvid på lysegrå baggrund, dvs
næsten umulige at se. (Både med
19. dec. 2012 18.15 skrev Jørgen Elgaard Larsen j...@elgaard.net:
Peter Brodersen skrev:
Som forventet - men stadigvæk med god begejstring - blev loven vedtaget.
Rigtig god nyhed. Men gad vide, hvad §4a betyder for OpenSeaMap?
Citat fra Ida Auken angående søkortene, det korte af det lange er
20. dec. 2012 09.23 skrev Erik Klausen e...@hjemmebedst.dk:
Og dertil kommer at KMS har eneret til fremstilling af søkort. Og det ser
jeg som en showstopper for OpenSeaMap i danske farvande.
Æh, eneret til søopmåling? Så det er vel først en showstopper for
OpenSeaMap når der kommer
20. dec. 2012 20.13 skrev Jeff Huntington jeff.hunting...@tdcadsl.dk:
Det var pokkers, så hurtigt en rigtig positiv historie kan vendes til noget
negativt.
Jeg tror vi allesammen glæder os gevaldigt, initiativet er jo en kæmpe
sejr for tankegangen i OSM!
Der er bare tradition for at diskutere
10. jan. 2013 02.43 skrev Peter Brodersen pe...@ter.dk:
Der skal stadigvæk pusles en del, men som en treat har jeg her lavet
eksempel på de ortofotos, vi har fået adgang til:
http://osm.ter.dk/gfx/geodatastyrelsen_2012_raadhuspladsen.jpg
Ser godt ud!
Ole
11. jan. 2013 01.56 skrev Peter Brodersen pe...@ter.dk:
2. Hosting
Jeg prøver at spørge rundt omkring, overvejer at sætte en maskine op
selv herhjemme midlertidigt, samt tænker på at høre nogle af de
internationale OSM-folk, om de ikke i forvejen er involverede i at
drive mapservere. Og så
23. jan. 2013 17.26 skrev Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
Så det er vel at klappe i hænderne og sige god fornøjelse der ude.
*klapklapklap*
Stort tak til Geodatastyrelsen!
Ole
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
25. jan. 2013 00.30 skrev Jonas Häggqvist ras...@rasher.dk:
Jeg forestiller mig at lægge de enkelte kvadrater ud til download et sted,
så folk kan downloade dem og manuelt vurdere bygning for bygning hvilke OSM
bygninger der skal erstattes med FOT-udgaven. Dette skal også gøres under en
25. jan. 2013 10.28 skrev Uffe Kousgaard u...@routeware.dk:
Men uanset hvad, så bliver det et lille mareridt ang. vedligehold i det
lange løb.
Der er vel to typer opdateringer:
- rettelser af fejl i FOT, disse kan måske ryge direkte ind hvis der
er tale om en uændret FOT-bygning
- nye
1. feb. 2013 08.10 skrev Soren Johannessen soren.johannes...@gmail.com:
Hurtigt review - indtil videre synes jeg ikke at den vil erstatte
Potlatch 2 som begynderværktøjet som den ser ud nu. Der arbejdes
videre på flere tiltag på iD og de modtager gerne inputs. Der hvor jeg
ser en force er som
1. feb. 2013 11.13 skrev Ole Laursen o...@hardworking.dk:
Tak for tippet! Det ser ellers rimeligt lovende ud.
Hm, jeg synes ikke kommentarer som i
http://mapbox.com/osmdev/2012/11/20/getting-serious-about-svg/
Needless to say, Firefox is not the main target for iD testing
because of a buggy
Microsoft Bing Maps har rullet mere luftfotos ud i Danmark.
Yay, en god sjat af Nordjylland er med!
Ole
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk
26. mar. 2013 23.59 skrev Peter Brodersen pe...@ter.dk:
Men ellers har vi fået ca. 50.000 nye, fine bygninger, herunder nogle
pæne multipolygoner:
http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2842447
Yay! Der er temmelig mange små sommerhuse i det område.
Ole
8. maj 2013 10.33 skrev Michael Andersen hj...@milvus.dk:
Nogle ting jeg er faldet over:
Det har faldet mig svært at finde gode præcise oversættelser for fx.
'feature' og 'disconnect' i de betydninger der bruges i sammenhæng med iD.
Jeg opfatter feature i forbindelse med kort som hvis det
14. jan. 2014 kl. 21.27 skrev Michael Andersen hj...@milvus.dk:
Hvis du søger på bidragyder (bidragsyder med manglende s i midten) vil du
finde yderligere 35 eksempler. Min indre spelling nazi gør oprør over dem,
så
det vil være dejligt hvis du vil rette dem også.
Okay, det er nu af hensyn
27. sep. 2014 kl. 09.32 skrev Michael Larsen mvl@network42.dk:
Jeg modtager gerne kommentarer, specielt stabilitetsproblemer. Applikationen
kræver Andoid 4.0.1 eller højere.
Bare en hurtig en ud fra screenshottet. Hvis du gav dine infoskilte
lidt padding/afstand mellem tekst og kanten på
16. okt. 2014 kl. 02.46 skrev Niels Elgaard Larsen elga...@agol.dk:
Så vi kunne:
1. Vedligeholde en liste over slettede adresseknuder med timestamps og
koordinater.
Jeg har tænkt i de baner. Det burde ikke være helt umuligt at udvide
oisfixes-systemet så man kan indrapportere dem der og så
1. nov. 2014 kl. 00.10 skrev Mikkel Kirkgaard Nielsen m.kirkga...@gmail.com:
Ved vi om der er velvilje fra de to til at giver bolden videre/åbne koden?
Det lød ikke som om dette var henvendt til mig, men jeg vil lige nævne
at jeg ikke har noget problem med at give data osv. videre fra
oisfixes
Talk-dk@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk
___
Talk-dk mailing list
Talk-dk@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk
--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau
1 - 100 af 132 matches
Mail list logo