> Ehm, oni si zmenu licence nevymysleli, a za veskerou ztratu dat muze
> vyhradne ten, kro takovou kravinu porada. Je to totez, jako kdybych
> zacal stavet rodinej domek a v pulce stavby si vzpomel, ze vlastne
> nechci domek ale bazen, pricemz by mi ten domek staveli pribuzny gratis.

Jednu open licenci nahrazujeme jinou open licenci, ktera alespon memu
pravnicky neprilis kvalifikovanemu oku prijde srovnatelna. Opravdu si
myslis, ze se tim zcela meni zamer davat dohromady open geodata? Ja
si to teda nemyslim - a tudiz ten primer s rodinnym domkem vs. bazenem
mi nepasuje. Vezmi si, ze u rady open-source projektu se taky prechazi
mezi licencema, pricemz podstatny rozdil vidim mezi BSD/X11/MIT licencemi
a GPL licencemi - tam bych chapu, proc to nekoho trapi (ty prvni umoznuji
primo derivaty toho kodu zavrit a takto komercionalizovat a nejsou infekcni,
kdezto GPL to takto neumoznuje a infekcni je). Ale u CC-BY-SA vs. ODBL
tam zadny takovy zasadni problem nevidim. Takze pokud uz prskas
nad necim, tak zkus byt konkretni, co Ti na te nove licenci vadi.

Mne osobne z Pavlovych reakci spis prislo, ze ho irituje, ze "nekdo nahore"
(OSM Foundation) mu neco diktuje zmenu. Chapu, ze specialne jako Cesi
jsme na tohle nastvani, protoze to tady mame uz od Bile hory. Ale
na druhou stranu bych se tady primlouval za pragmaticky postoj,
jestli s tou novou licenci mame nejaky fakticky problem nebo ne.
V OSM uz nechalo docela dost prace spousta lidi a IMHO by bylo
skoda to ted kazit - a dokonce i jen forkovat, neni-li to nezbytne
nutne. Protoze zas tolik mapperu nemame, takze mit jeden spolecny
projekt s open geodaty mi prijde nanejvys ucelne.

Petr