Jan Bilak wrote:
> Zdravím,
>
> mám několik dotazů:
>
> 1) Změna licence má nějaké klady a nějaké zápory. Mezi zápory jistě
> patří ztráta dat z OSM map. To je celkem podstatný zápor. Otázka tedy
> zní, jaké jsou ty konkrétní podstatné klady, které mají převážit
> zápory?

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/CS:ODbL/We_Are_Changing_The_License
http://google.com
Fakt nemá cenu to vypisovat každému zvlášť do mailu ;-)

> 3) Pokud někdo bude po rozdělení na OSM a FOSM příspívat do OSM, může
> tyto změny přebírat FOSM (po stránce licence)?

Ne.

> 4) Pokud někdo bude po rozdělení na OSM a FOSM příspívat do FORM, může
> tyto změny přebírat OSM (po stránce licence)?

Ne.

> 5) Jaké praktické důsledky změna licence má? Co někdo dříve mohl a
> nově nemůže a naopak? Myslím, že už jsem se jednou na to ptal, ale
> nedostal jasnou odpověď (z čehož jsem usoudil, že to asi není moc
> jasné nebo o tom spousta lidí neví).

Viz (1).
Primární motivící je udělat trochu pořádek po právní stránce - viz např.
co psal vedle Lukáš (LM_1). Je pravda, že tohle opravdu nikoho teď
zrovna netrápí a trápit nebude dokud se nestane nějaký průser... v
podstatě jde tedy o preventivní opatření.
Z praktického pohledu je pak nejvýraznější změna ohledně odvozených děl,
kdy někdo vezme OSM data, nějakým způsobem je vylepší (třeba něco
přidá), vykreslí a publikuje mapu. V případě CC je povinen dát výslednou
mapu k dispozici pod CC, ale už nemusí publikovat provedená vylepšení;
ODbL nařizuje praví opak, tj. mapu si dej pod licencí jakou chceš, ale
publikuj vylepšenou verzi dat.

> 6) V čem bude OSM lepší než FOSM? FOSM bude obsahovat více dat,
> protože žádná neztratí, ne?

Letmým pohledem na statistiky - především velikostí komunity, tj.
rychlostí zlepšování databáze.

Petr Morávek aka Xificurk