---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Holub <ho...@ics.muni.cz>
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 13. 8. 2016 7:15:15
Předmět: Re: [Talk-cz] 5x červená

"> > Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se
> Ty vozíčkářské trasy mají taky své barvy. KČT je vykresluje vždy červěně
> čerchovaně. Viz
> http://www.labskastezka.cz/ladmin/soubory/labskastezka/File/konference_
LIT/03_Vozickarske_tras
> y_KCT.pdf
>
> IMHO to značené je. Je úplně jedno že jenom rozcestníky, ale značené to
je.

Souhlas: to, ze chybi pasove znaceni je jedna vec, ale v principu to
znacene v terenu je (aspon) temi rozcestniky."
Jistě. Zde jsem se asi dopustil nepřesnosti v tom, co jsem měl na mysli.
Nezpochybňoval jsem otázku, zda to mapovat (tedy zda vytvářet relaci
relation; type=route; route=wheelchair; wheelchair=major). Směřoval jsem k
tomu, zda tagovat v té relaci i osmc:symbol=* když za značka NENÍ FYZICKY v
terénu. Navazoval jsem na svůj vlastní dřívější návrh, že tag osmc:symbol=*
by se měl používat jen tam, kde ta značka v terénu opravdu je (viz naučné
stezky tagované a vykreslené pomocí osmc:symbol=green:white:green_backslash
kde ale v terénu ta značka prostě není a nelze podle ní jít).

No a teď jsem si uvědomil, že:

1) Wiki u osmc:symbol značku "wheelchair" ani nemá... zatím...

2) není pravda, že v uvedeném případě ta značka v terénu uvedena není. Ona
tam je , je zřetelně na rozcestnících a pomocných směrnících v odbočkách,
jen prostě není každých 50 m jak na turisťárně v lese. Učinil jsem špatný
závěr a tím je po "problému"

Tedy - z toho plyne moje doporučení - doporučit či prosadit značku color_
wheelchair pro tag osmc:symbol, tedy např: osmc:symbol=red:white:red_
wheelchair (růžovou jsem tam pro vykreslovanou linii nepsal, jednak v
základní specifikaci není - viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:osmc:
symbol a hlavně předpokládám, že renderer by si určil nekolizní barvu sám na
základě tagu z relace route=wheelchair a v případě, že by vykresloval JEN
tyto wheelchair trasy, tak mu pomůže pro hezké vykreslení skutečná
odpovídající barva).

Pozn: na OpenStreetMap.cz v turistické vrstvě od Petra Vejsady (Poloha.net)
je grafický symbol vozíčkáře vykreslen - v datech to ale není zavedeno
správně jako relace, ale je to "starý" tag na cestě kct_red=wheelchair.
Poloha.net to tedy umí renderovat, otázka je, zda i na relaci a zda i via
nějakou podobu tagu osmc:symbol=*

"

> No, ruzova linie s ikonou vozickare zni jako dobre reseni pro renderer.
>
> V datech se proste uvede ze to je vozikarska trasa, a renderer se dle toho
> zaridi, ne?

Presne - optimalizaci zobrazovani v rendereru bych diskutoval separatne
od dat.

Coz mne jeste pripomina jednu vec: budme opatrni s temi navrhy na zmeny
znaceni. Pri dovolenkovem mapovani v okoli Kremesniku (Pelhrimova) jsem
narazil na to, ze uz nektere trasy postradaji tag kct_*, coz muze v
soucasnem
stavu cinit renderum potize (napr. pro nasi mtbmap.cz - byt tam jeste cekam
na overeni, protoze Martin ted resi problem s nastroji v ramci updatu dat).
Takze pokud mame navrh na nove znaceni zalozene pouze na osmc:symbol, melo
by byt jasne, ze je to "jen" navrh a taky by melo byt jasne receno, kdy se
tento navrh preklopi do produkcniho stavu, aby se tedy daly zacit upravovat
renderery.

Petr"

Toto je Petře IMHO dávno překonaný problém. Renderery se dávno na tag kct_
barva=* nespoléhají, resp. jej ignorují. Konkrétně MTBmap též.