Võtaks veel korra seda kaitsealade teemat ülesse.

Mis on olemas?

Kokku ma leian EELIS-est
("WFS:https://gsavalik.envir.ee/geoserver/eelis/ows?version=2.0.0&;
<https://gsavalik.envir.ee/geoserver/eelis/ows?version=2.0.0&;>", kr_kaitseala
tabel) ligi 900 polügoni, suuremad on 5 rahvusparki, 166 LKA-d ja 150 MKA-d
[1]. Lisaks suur hulk väiksemaid pargikesi jne.

Küsimused, mis tekkisid:

1) kuidas neid märgendada? Ma kasutaksin
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dprotected_area
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dprotected_area> tag-e,
sinna Wiki lehe tabelisse tuleks lisada Eesti spetsiifika. Minu ettepanekud:
  -  klassid (protect_class) võiksid olla RP=2, LKA=4, MKA=5.
  - Kaasa võiks EELIS-est võtta kr_kood tunnuse (tag: eelis:kr_kood, näiteks
KLO1000300 Matsalu puhul)
  - Tüüp läheb  protection_title alla : "rahvuspark", "looduskaitseala" ja
"maastikukaitseala", vastavalt.

2) kuidas piirjooni ühtlustada? See on juba põnevam probleem, sest Eestis on
üksjagu rannajoont ja kaitsealad järgivad sageli ka muid looduslikke objekte
nagu jõed/järved, mis on eri andmetes erinevas kohas. Näiteks proovisin
Vilsandi RP-d , mis on suhteliselt lihtne, sest piir on suuresti meres. Ikkagi
on seal mõned kilomeetrid rannajoont kokku vedada, vt [2]  Seal hall joon on
EELIS-e RP piir, värviline on OSM andmed, ja taga on metsanduse orto JOSM-is.
 - Minu ettepanek: kasutada alati vana piirjoont OSM-is, ehk siis eeldatavasti
adminpiiridest pärit üsna täpset rannajoont, ja tekitada uued
polügonid/relatsioonid nende põhjal. Jooksvalt võib ju orto taustale võtta ja
rannajoont täpsustada enda aeropildi lugemise oskuse kohaselt. Kes oskab, viib
sujuvalt sisse ka Amsterdami nulli parandi :)

Paar vaadet:
[1] kaitselad üldse
https://www.dropbox.com/s/u0ylv9wgrjrldlh/Screenshot%202018-04-04%2012.11.50.png?dl=0

<https://www.dropbox.com/s/u0ylv9wgrjrldlh/Screenshot%202018-04-04%2012.11.50.png?dl=0>