> En annan sak som fattades för att implementera visualiseringen är
> ref-taggar. Skånetrafiken har unika referenser för varje hållplats,
> exempelvis har Allhelgonakyrkan referens 81040 och Botulfsplatsen
> referens 81700. [..] vet någon ifall dessa referensnummer står
> någonstans på hållplatserna så att man kan göra lite gammaldags
> fotarbete? Är inte i Skåne för tillfället så jag kan inte gå ut och
> kolla...

Är hemma i Lund igen nu och kikade lite kvickt på en hållplats-skylt.
Referensnummret står på hållplatsen och kan ses i bild:
http://rycee.net/lund-stop.jpg

Stop_area-relationen för denna hållplats borde alltså ha "ref=81750"
bland sina taggar. Kanske man också kan lägga till taggen
"zone:skånetrafiken=240"? Plattformen i sig borde ha åtminstone taggen
"name=B", eller ska det vara "ref=B"? Jag lutar åt "name=B".

Förövrigt skickade Tobias en häftig kombination av videon med
public-transport-kartan inlagd i bakgrunden. Jag gjorde ett försök att
återskapa denna video och det blev rätt bra och gör det hela lite
tydligare: http://rycee.net/lundabussar-2.mp4

Robert