    Ai> Sevgili Emre,

    Ai> http://www.core.gen.tr/slides/CommonLisp-Sunum.pdf

Az önce gördüm sunumun PDF halini, bunun icin de tesekkür ederim.
Eglenceli olmus slaytlar! :)

    Ai> Aslında biz ufak tefek kaynak vermek yerine, kararlı bir proje
    Ai> başlatmayı düşünüyoruz bu konuda, ancak henüz yazılması
    Ai> gereken çok kod var. Bu nedenle şimdilik bizi mazur görün
    Ai> lütfen.

    Ai> Ancak önerini ilk imkanda değerlendireceğiz. Bu konuda (yerli
    Ai> referansların verilmesi) biraz eksik olduğumuzu kabul
    Ai> ediyorum. Fakat seminerin amacı doğrultusunda katılımcılar
    Ai> zaten bahsettiğin belgelere ulaşacaklardır emin ol.

Bilmiyorum cs-lisp'teki nüfusun kisa sürede 58 olmasina sizin
seminerin etkisi oldu mu ama eger öyle ise ne güzel.

Lisp gibi önyargilardan en cok nasibini alan ve gücünden cok
negatif cagrisimlari ile meshur olmus olan (maalesef), giris
esigi de cok düsük olmayan bir yazilim gelistirme ortami
hakkinda insanlarin cok hizli ve dogru sekilde yönlendirilmeleri
cok önemli diye düsünüyorum. Böylece Türkiye'de de yavas yavas
kendine bir taban bulabilecek ve bilgi paylasimi da artacaktir.

    Ai> Genç yaşlı bir çok katılımcı gördüm ben (daha fazla bilgi
    Ai> edinemedim malesef). Ancak pek soru sorulmadı, seminerde
    Ai> programlama değil yazılım geliştirme konusunu işlemeye
    Ai> çalıştık, bunu da ilk olarak karşılaştığımız problemleri
    Ai> ortaya koyarak yapmayı seçtik. Anladığım kadarıyla çoğu
    Ai> katılımcı bahsettiğimiz problemleri yaşamış ya da
    Ai> yaşayacağının bilincindeydi, bu nedenle daha çok merak
    Ai> uyandırdık diyebilirim. Zaten ilk adımda yapmak istediğimiz de
    Ai> buydu.

Common Lisp söz konusu oldugunda, mesela ben orada olsaydim ve
seytanin avukatligini yapmak isteseydim soracagim sorular sunlar
olurdu:

- Neler icin uygun oldugunu söylediniz. Neler icin uygun olmadigini
söyleyin.

- CLOS ve MOP ile performans problemi yasayip da kafayi duvara
vurursaniz ne yapacaksiniz?

- CL ile gelistirdiginiz projelerde kac kisilik ekipler halinde
calistiniz? 1, 2, 3? 20 kisilik bir ekip bir yazilim gelistirmeye
calisiyor olsa idi, CL ve CL ekosistemindeki araclar nasil
bir etkiye yol acardi?

- Bir an önce bir is yetistirmeniz gerektiginde söz konusu
islevsellige dair bileseni hazir olarak bulabiliyor musunuz?
"Bulamasak da biz yazariz" cümlesi hangi senaryolarda patlar?

- Kalicilik katmani olarak ne kullaniyorsunuz? AllegroCache
haricinde ciddi bir acik kodlu, parasiz alternatif mevcut mu?
Hibernate ve/veya NHibernate ile kiyaslarsaniz nasil? Kac
farkli veritabanini ne ölcüde destekliyor?

- Gelistirdiginiz "ürün"ler ürün mü yoksa proje tabanli mi?
Yani CL ile gelistirdiginiz seyleri ben bir müsteri olarak
satin almak ve tamamen kendi sistemlerim üzerinde calistirmak
istersem ne olacak? Yoksa "software as service" yaklasimini
mi benimsediniz? Eger ürün yapip bana satmak isteseydiniz
sizden ürünü aldiktan sonra kendi bilgi islem ekibimle
bu ürünü calistirmam, bakimini yapmam, vs. hangi önkosullari
gerektirirdi, bana getirecegi bir maliyet olur muydu? Evetse
neden, hayirsa neden?

- Slaytlarda matematiksel formalizmden övgü ile bahsetmissiniz,
matematikci mi olacagim programci mi?

- DSL ve esneklik demissiniz, her farkli is "domain"i icin
DSL gelistirmenin maliyeti ne olacak? 30 farkli sekilde "implement"
edilmis HTML mark-up (ve markdown!) üretici Lisp DSL kütüphanesini
bir kenara birakirsak dogru dürüst DSL gelistirmek hakikaten "gücü
hisset Luke!" kivamina gelmek icin programcilarimi ne kadar acI
dolu bir egitime tabi tutmaliyim? Bunun icin kaynaklar var mi?
Hangi kursa yollayabilirim?

Yeterince seytanlasabildim mi? :) Daha da seytanlasilabilir mi?
(okura egzersiz olarak birakilmistir).

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com